Tessali

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Therese - 26 maj 2010 22:40

Begagnat el köpa nytt? vad anser ni om den saken? tycker det är en ganska intressant fråga och är lite nyfiken vad ni andra tycker =)


Personligen tycker jag att det går lika bra att köpa begagnade saker som att köpa nytt. För mig spelar det faktiskt ingen som helst roll. Kan ta ett tex, var till Linde idag & hämtade hem en 3-delars bokhylla som var begagnad och den fick jag faktiskt helt gratis =) när man får/köper något som är begagnat så kan det hända att man får grisen i säcken, man vet aldrig helt 100 % om det är i fint skick el om det är några skönhets fel här och var. Och skulle det nu vara det så brukar man kunna dölja el göra om det så det blir och se som nytt ut =)


Som denna bokhylla har inte kollat mig blind efter några "fel" men har ännu inte upptäckt något, självklart finns det väl något jack någonstanns el dyl. Men vad gör det?


Visst kan det kännas fräsch och kul att åka till Ikea kanske och köpa en NY bokhylla som ingen annan har haft. Men varför sitta och slänga ut flera hundra kronor på något som man lika gärna kan få gratis? el köpa för en billig peng...

Det är bara och ta fram slipmaskinen & färg burk så vipps har du en NY bokhylla el byrå el vad sjutton det än kan vara...


Fick förresten hem en liten blå bäddsoffa från pappa & hans fru =) det var egentligen meningen att dom skulle köra den till tippen, men då var jag snabb och sa att jag jätte gärna ville ha den ist. Varför slänga en soffa som fortfarande är hel? :o okej den är lite lätt skitig på vissa ställen och under själva sittdelen så är det litet hål men so what. Lade bara på en filt och två prynads kuddar och soffan ser som ny ut =) hehe


Nej nog om detta... Ska nog avrunda här, för flickvännen ringer snart =)

Godnatt sov gott








Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards