Tessali

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

¤ Godkänd!

Av Therese - 9 augusti 2011 10:16

Var hos barnmorskan igår. Och som vanligt såg allt bra ut    så jag blev godkänd även denna gång. Nästa träff blir den 24:e. Förhoppningsvis blir det inte så många fler träffar till. För sen får gärna bebis komma <3


Lämnade pissprov som vanligt för & kolla att det inte finns några bakterier.

Fick ett stick i fingret. Kollade sockervärdet & järnvärdet. Järnvärdet har stigit från 110 till 116. Men hon rekomenderade ändå att jag åt fullkorn, grönsaker, leverpastej & och att jag äter 2 järntabletter istället för en.

Lyssnade på bebis puls & hjärtljud. Och även "Lilleman" blev godkänd. Det slog fint. Är barnmorskan nöjd så är mamma det också <3


Tog även upp smärtan i handleden som jag upplever, specielt på morgonen! Och det kunde ha med graviditeten att göra! Det var fullt normalt. Det jag kunde göra var att köpa någon "skena" el vad det nu heter från någon sport affär. För att "vila" handlederna när det gör ont. Men annars var det inte så mycket mer att göra.


Tog även upp att jag känner mig fruktansvärt trött om dagarna! Att jag helst vill sova hela tiden. Jag sa att det kanske är normalt. Men att jag gärna vill att dom kollar järnvärdet och det var då jag fick veta att det låg på 116. Och att jag skulle äta en järntablett mer om kvällen och samt äta grönsaker, fullkorn osv. Jaha!? =) då kör vi på det & hoppas det blir bättre ;)


Sen passade Micke på att fråga om bad utomhus. Att vi hört att en gravid inte får bada under 18grader. Men det höll inte barnmorskan med om! Det får man visst. För barnet ligger så skyddat och skulle den nu känna av något så kanske den blir & sparka lite extra. Men annars är det absolut inget farligt. Och skulle man bada i en temp under 18grader så brukar man inte bada så länge så det gör inget :) gäller och lyssna på kroppen. Säger inte kroppen i från så är det OK . Skönt då vet vi...





 

//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 augusti 2011 13:59


Jag kommer att avsluta den här bloggen inom kort! För min lillasyster Helena hjälpte mig & startade en NY igår. Fortsätt gärna & följ min blogg    Adressen dit är,  http://www.nybliven-mamma.blogspot.com/    Där kommer ni få läsa om min varda...

Av Therese - 22 augusti 2011 20:03

Idag har det varit en bra dag! även om det inte har hänt så fruktansvärt mycket. Fick reda på en sak tidigare (kan inte berätta det här) men det var riktigt kul. Säger bara en sak, sista idioten är inte född än.. Fattar inte hur f*n man tänker när ma...

Av Therese - 22 augusti 2011 11:55

Helgen kom och gick med rasande fart! Och ändå gjorde vi inget speciellt. Helgerna brukar kunna gå snabbt om man hittar på en massa saker. Men nu gjorde vi inte det och ändå gick det snabbt :p förstår inte.    Måndag idag. Älsklingen är på jobbet...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:30


  Big foot. Det är inte en dans på rosor & vara gravid ibland!  ...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:25


Var i Örebro igår & handlade kläder!  Blev faktiskt nöjd över mitt köp :D Här kommer en bild,                        2 par strumper Rosa linne Lila kofta (tunn men skön och ha på sig) Lila, vitrandigt linne med mön...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards