Tessali

Alla inlägg under december 2010

Av Therese - 31 december 2010 06:29

Nyårs festen som jag och Micke skulle ha, är inställd :( känns inte alls kul, men vad ska man göra? jag ligger sängliggandes. Magen är totalt upp & ner! Samt att jag nog har/haft feber också ^^


Jag och Micke lade oss strax innan 21.00 igår. Båda var svin trötta! sov riktigt gott fram till 02.00 för toabesök. Somnade om och var uppe vid 04.30 och sen vid 06.00 :(


Så jag vet hur mitt nyår kommer se ut iaf ^^ hade hoppats på att kunna dra på musik, dricka och ha kul. Fast med andra sidan hade det kanske inte blivit något iaf, för John och hans tjej skulle tydligen sitta hemma och uggla! Då var det bara Patrik och hans tjej kvar :)

men nu lär dom inte heller vilja komma ;)


Så detta nyår får jag fira sängliggandes och med enbart pojkvännen! Myspys el inte. Jo jätte mysigt att vara med pojkvännen osv men att vara  sjuk = öken..


Ska försöka somna om en stund till ;-) natti natti..

Av Therese - 30 december 2010 07:55

Ett annat ögonblick, Glömmer aldrig ögonblicket när jag ska åka hem från mamma & co i Finland ^^ det är det mest jobbigaste som finns, att säga hejdå! smärtan i mitt hjärta gnager riktigt hårt och tårarna dom fullkommligen forsar nerför min kind. Vid sådan tillfällen önskar man att man kunde byta liv med någon annan! så att någon annan får ta avskedet eller att man kunde bli starkare!.. Mamma har bott i Finland sen jag var 7-8år så det har varit många gånger som jag har åkt hem med brustet hjärta... 

Trodde det skulle bli lättare ju äldre man blev ;) men icke! gråter varje gång lik förbaskat! Uch för denna stund..


Mamma, Cecilia, Janica & Sabina . Älskar Er nu & föralltid <3



Av Therese - 30 december 2010 07:15

På nyår smäller det ^^ då blir det jordens största fest hos mig!   Jag & älsklingen har bjudit in än 20 pers. Snacka om att det kommer vara tjockt med folk. TUR man har en sådan stor lägenhet, så alla rymms. Kanske är på hög tid att förvarna alla grannar runt om mig! Men vet att jag kommer få klagomål via lappar så man kanske skulle hoppa över och meddela om festen ;)


Haha nej ni kan vara lugna! en sådan stor fest skulle jag aldrig kunna ha. Inte nu när man bor i en lägenhet samt att grannarna häromkring verkar inte vara sådär jätte förtjust i mig ;)


Kände bara för att vara lite ironisk! Varför vara allvarligt jämnt?


Det kommer bli en nyårs fest hos mig & älsklingen <3 vi har bjudit in lite kompisar :) MEN vi kommer ta det lugnt. Dricka, gå ut och kolla på rakter och bara vara! det ska faktiskt bli jätte kul..


Skulle vilja köpa något nytt i klädesväg :) så man kan skina upp dagen till ära. Men plånboken har sagt i från ^^ ;) jag har inte mycket pengar över efter att räkningarna är betalda och jag måste ju överleva ex antal dagar till. Så jag får nog rota fram något av det jag har i garderoben! Men vad gör det? =)


Funderar på att ta mina svarta leggins, gråa "tunikan" med en vit t-shirt under. Sen mitt silvriga diadem med en rosett på! och så ev några benvärmare. Alltingen vita el rosa! Beroende på vad som ser bäst ut. Troligen dom vita... Tror det kommer bli minst lika bra som att jag skulle ha köpt något. Synd att nyår är dagarna efter jul. hade nyår varit i januari, i slutet av månaden då hade jag kunnat köpa något nytt. MEN som sagt det kvittar ;)


Jag HAR pojkvän! så jag behöver inte försöka piffa upp mig lite extra. Han tycker jag är FIN som jag är oavsett VAD jag tar på mig :D



Är dock lite närvös för hur jag kommer må på nyår :( för jag mår inte toppen idag direkt :( men det kanske hinner bli bättre. Får hoppas på det. För jag vill inte ställa in denna fest...




    



Av Therese - 29 december 2010 12:59

Hade en mjölk som var på väg att bli dålig & så hade jag ett paket jäst som snart går ut, så då tyckte jag att det passade bra att baka bullar :)


Precis när degen jäst klart så kom Nina, Tony & Sandra! Tajmat & bra. Fick hjälp av Tony (4år i januari) att baka bullar ^^ blev dock lite väl mycket kanel & socker på vissa, men annars var han jätte duktig :) och han tyckte det var KUL.


Dock tyckte inte Tony bullarna blev så goda, han tyckte dom blev för hårda och smakade lite väl mycket kanel ;) haha sötunge! men och andra sidan så hade han ganska nyligen ätit frukost också så han var nog mätt...


NU har iaf bullar att bjuda på när man får oväntat besök! =) vilket händer ibland. Då är det gött och kunna bjuda på något till kaffet.. Får se om jag törs bjuda på dessa bullar när Patrik (Mickes kompis) och hans tjej Ida kommer förbi någon dag ;)


Ska strax göra ett ryck här hemma! Dammsuga, torka golv & damma! Jag & Micke städade dock härom dagen men det blir så otroligt grusigt och dammigt så fort. Så det är väl lika bra att städa lite idag med :) kan vara skönt och ha det fixat inför helgen ^^ då vill jag absolut inte städa!


Efter städningen ska jag nog ta ett varmt bad! =) fick en ansikts mask av Nina & co i julklapp så jag funderar på att använda den! samt måla ögonbrynen också ^^


Nähe man kanske skulle göra ett ryck här då innan man blir för seg + att man ska försöka fixa någon mat också! Micke var sugen på pannkakor. Men jag suger på att göra det så det får bli något annat ;) sorry hjärtat :D


Av Therese - 29 december 2010 08:19

På måndagar brukade jag utse veckans goding, det hann dock inte bli mer än 2 el 3 personer innan det blev bortglömt! Har ju varit rätt mycket nu inför julen osv. Men tänkte jag skulle försöka göra ett nytt försök..


Idag är det dock inte måndag, utan onsdag! Men vi kör på ändå =) så denna person som blir min veckas goding får vara lite extra... Inte mer en rätt, hihi ;) 


Mottiveringen lyder,


Jag kan börja med och säga som såhär, jag känner inte denna kvinna! Men har följt hennes blogg i ur och skur varje dag i ett par månader :) Och personligen så tycker jag denna blogg är den bästa! Absolut ingen blogg man läser en gång och sen aldrig mer.. 


Denna kvinna har varit med om något fruktansvärt :/ något man inte ens önskar sitt värsta fiende! Nämligen en pojkväns död. Jag vill inte säga så mycket mer om det, utan ni får göra som jag, gå in på hennes blogg & läsa mer.


Jag avundas denna starka kvinna, som kämpar på och gör så gott hon kan. Vissa dagar så mår denna kvinna bättre och medans andra dagar bokstavligen liknar skit. Men hon ger inte upp, utan försöker kämpa på och fixa denna evighets resa! I hennes blogg berättade hon om en kvinna som hade sagt till henne, att F är borta nu men det är inte du! det kan säkert tolkas på flera sätt! men när jag läste det så tyckte jag det var väldigt fint sagt ^^ det är ju tyvärr så det är. F är borta men inte denna kvinna! Och jag är ganska säker på att han vill att hon kämpar på och aldrig ger upp hoppet! 


Jag vill nog inte skriva så mycket mer om detta, eftersom jag inte känner henne! Och sen är det inte min sak och berätta en massa saker. Ta en titt i hennes blogg ist,


http://jennaanderberg.blogg.se/index.html


Jenna du verkar vara en toppen tjej! Du skriver helt fantastiskt och du verkar ha en riktigt kämparglöd inom dig! Jag beundrar dig fullt ut..-Kram på dig- OM någon förtjänar ett guld halsband så är det banne mig DU


 

Av Therese - 29 december 2010 07:57

Har fått 5 kommentarer i bloggen! Hade det varit 5st postitiva kommentarer så skulle jag självklart bli glad och mottivationen till att blogga skulle vara på topp! MEN dessa kommentarer som jag har fått har inte varit trevliga. Och tack vare dom så känner jag mig inte så motiverad till att vilja blogga mer. Jag vet att jag inte ska ta åt mig, och att jag inte ska sluta blogga för denna människa skull. MEN min mottivation har inte varit så hög på senaste tiden och NU är det knappast bättre....


"Linda" du har ingen aning om vem jag är. Och jag har ingen aning om vem du är. Men det kvittar, för jag vill inte ens veta vem du är! Jag vill inte slösa många ord på dig, så jag kommer fatta mig kort, lämna mig och min pojkvän i fred. TACK!


Som jag skrev, känner mig inte lika motiverad till att blogga längre! Har lite lösa tankar om att kanske ev låta bloggen gå ner i graven & börja om på nytt när jag känner att jag har något att blogga om. Just nu så är mitt liv totalt ointressant och jag har absolut inget vättigt och skriva om! Att berätta om att man gått upp, suttit vid datorn, fixa mat och sen inväntar på att killen ska komma hem kan inte vara det roligaste att läsa. Men samtidigt när man ser besök statistiken och ser att det är rätt många som varit inne så blir man kluven! Nästan så man vill stanna kvar ändå.... Man kanske skulle ta en kort paus och sen börja om på nytt bara?! :D


Ja får se hur jag gör. OM bloggen inte längre finns kvar en dag, så har den gått i graven! Kanske ses vi i en annan blogg el så gör vi det inte...


 




Av Therese - 28 december 2010 15:51

Den här månaden, det vill säga December har varit helt okej :) tycker dock att månaden har gått i rasande fart! Den hann knappt börja och snart är det över. Och då går vi in i en ny månad och nytt år..


Lite vad som hänt under december månad, dock inga stora händelse kanske MEN ändå.


  • Julpyntat, julstädat och handlat jul mat samt klätt granen med Micke
  • Bakat pepparkakor och fixat julskinkan med Micke
  • Firat julafton med Micke och släkten
  • Festat med Micke & hans kompisar
  • Börjat röka (ja jag VET, mycket dumt)
  • Slutat träna (ska komma igång med det sen)
  • Firat 1månad mellan mig & Micke

Ja det var nog allt! Har inte hänt sådär jätte mycket direkt. Men sen e månaden inte slut än heller ;)

Av Therese - 28 december 2010 14:40

Det ser kanske lite lustigt ut att jag har satt dit en smile gubbe på rubriken, egentligen borde det vara en sådan här gubbe --> :(  men eftersom jag brukar alltid avsluta med en smile gubbe när jag skriver "en dag från listan" så därför fick det bli så nu med...

=)


Det finns mycket saker man kan ångra! Både saker man har gjort eller sådant som man inte gjorde. Jag brukar tänka att chanserna man får, får man bara en gång i livet så det gäller och ta vara på det och inte bestäma sig för fort för då kanske man ångrar sig sen efteråt att man inte gjorde just det där m.m


Något jag faktiskt ångrar ÄR att jag flyttade hem från Kristinehamn! önskar att jag hade gett stället en till ärlig chans! ^^ plugga klart, umgåts mer med vännerna, sökt jobb och hittat en bättre lägenhet! :) för kortet på bordet, så saknar jag tiden i Kristinehamn. Okej på många plan var det faktiskt bra att jag flyttade hem igen. Men ändå saknar jag den tiden så fruktansvärt mycket :'/ jag vet inte exakt VAD det är jag saknar. Om det är alla festerna, staden, vännerna, skolan el lärarna kanske? Eller det kanske är allt. Jag vet inte riktigt :o


Det var så himla lätt att säga till folket att man skulle flytta hem! ^^ det var så enkelt att verkligen flytta från staden. För någonstans inom mig så var jag ändå trött på att bo där, någonstans inom mig så ville jag flytta hem. Men det är inte fören NU, man inser misstaget man gjorde...


OM jag bade hade bott där ett litet tag till. Undrar hur mitt liv hade sett ut då?! men hade jag bott där NU tex så hade jag gått miste om massor här hemma som jag inte gått misste om nu.


Hade jag bott kvar så hade jag inte kommit pappa närmare, inte träffat Tony & Sandra så mycket, misst den sista tiden med farmor när hon levde, kanske aldrig träffat Micke, aldrig flyttat hit till Gusselby m.m så på många plan är jag tacksam att jag flyttade hem! Men ändå gnager en saknad i mig :(


Ska berätta som sagt vad mer om Kristinehamn tiden i en annan blogg sen ;)






Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards