Tessali

Alla inlägg under september 2010

Av Therese - 29 september 2010 10:59

Känner att jag behöver ta en kort paus och skriva av mig som jag känner.! men måste strax bita i det sura äpplet och fortsätta.


Ända sedan jag fick beskedet om att jag ska få flytta så har jag varit glad, verkligen drömt mig bort :)


men just nu ser jag bara allting svart och jag är både arg, förbannad, besviken och ledsen :S


Jag har en 2:a på 71kvm som ska städas, tvätta fönster, tvätta skåpluckor, dammsuga, torka golven, ren göra handfatet, göra rent toastolen, göra rent ugnen, tvätta av fönsterbrädor, tvätta rent duschen, tvätta rent badrumsskåpet, tvätta rent städskåpet, tvätta rent handduk och linne skåpet! Ja har alltså mängder med saker och göra, säkert mer saker som jag inte kommer på för stunden och hur lätt är det och försöka flyttstäda när alla flyttkartonger och sopsäckar står överallt?! :o och dessutom har jag en massa möbler ståendes överallt och tar en massa plats!!:o


Har slitit i 2dagar med och försöka göra klart en massa saker från listan, det jag har lyckats åstakommit har inte gått glasklart, har lyckas välta ut en balja med vatten, gjort illa mig och även lyckas förstöra en glasskiva (som jag inte vet vart den kommer i från?) hoppas inget viktigt som tillhör lägenheten iaf...


Har bett om hjälp, för jag känner att detta går inte längre och jag behöver verkligen hjälp nu! Men det ser vääääldigt mörkt ut :S tyvärr!!så det känns ju sådär lagom kul. Visst jag förstår att andra har fullt upp med sitt m.m men jag ber bara om en halvtimme el något.. Så jag åtminnstonne kan få hjälp med ett rum el något av listan! ^^


Men men ..!


Ska sluta tjura och fortsätta.!


Ps. Har idag och i morgon på mig sen ska jag vara ute ur lägenheten...!

Kul? Neeeeej =/fuck också .






Av Therese - 28 september 2010 12:49

Bloggen idag kommer att handla väldigt mycket om "min vikt från förr" och viktminskningen jag befinner mig i nu :-)


En del människor tycker kanske det är intressant, medans andra inte tycker det, men hur som helst jag hoppas att ni har förståelse för det :-) det är inte meningen att jag tråka ut er med min vikt hit och dit, men jag känner att jag vill skriva ner det för och kunna blicka tillbaka i framtiden och läsa HUR mitt liv faktiskt har varit en gång i tiden! :)


När jag var yngre, så var jag smal och hade "normal" storlek på mina byst! Jag kunde ta på mig vilka kläder som helst och kände mig alltid fin och bekväm i det. Jag hade en hyfsat bra kondition och orkade med dagen bättre! Åt godis och annat gott på helger. Trivdes egentligen ganska bra med livet då! Om jag bara visste hur mitt liv skulle bli senare...


Höstadiet, Det var nog där allt började! Jag blev otroligt mobbad och mådde väldigt dåligt =( vilket ledde till att jag började tröstäta och godiset som jag endast åt till helgen blev mer el mindre vardagsmat! Jag kunde hoppa över skollunchen och springa till byn för och handla hem mängder med godis som jag åt under rasten, under lektionen i smyg, hemma you name it. Gick dock inte upp så mycket, men något kg blev det :/


Gymnasiet, Blev knappast bättre! Jag började på gymnasiet i Örebro, bodde i Kopparberg! Vilket betydde att jag fick pendla 16mil om dagen :o när man hade tråkigt på bussen el var små hungrig så var man alltid förberädd på och ta med godis och läsk. Så resan skulle gå fortare och den skulle framförallt bli roligare! :) tänkte inte så mycket på vikten då, var ju inte speciellt tjock! Ok några kg extra men vad gjorde det? jag fortsatte och åt med gott samvete (el var det verkligen så bra?) lärde mig snabbt på vart jag kunde få tag på mest godis och läsk för så lite pengar som möjligt :) jag hade blivit sockerberoende, som min pappa senare sa att det går inte att bli beroende av socker :o


Folkhögskolan, Nu hade min vikt nått 70-80kgs klassen! Inte ens då reagerade jag! jag bara fortsatte och käkade godis, bullar och skräpmat. Att kläderna inte längre satt som dom skulle och att bysten blivit större det brydde jag mig inte ens om! Och under den här tiden så kom både alkoholen och ciggen in i bilden. Det var ingen som tvingade mig till något av det, utan det var rent ut sagt grupptrycket. Jag började festa flera gånger i månaden och rökte en hel del :o


Under den här tiden på folkhögskolan så skaffade jag min dåvarande pojkvän som vi kan kalla Emil. Även om jag visste att han inte var bra för mig (fd. alkis och pundare) så drogs jag ändå till honom! för jag älskade verkligen honom! Vi tillbringade all ledig tid vi fick tillsammans! Jag lyckades på en kort stund och förändra honom =D han slutade att festa så ofta och drogerna lade han av med helt. Jag var nöjd över att jag kunde påvärka honom så lätt att sluta! =) men efter en tid så pallade jag inte mer så jag dumpade honom! Vilket ledde honom tillbaka till festande.. Men det hör inte hit egentligen, utan det jag skulle säga var, att han en gång sa till mig


- Therese jag vill inte verka elak el något, men du har gått upp en del i vikt

- Jag bara skojade bort det, jag kunde inte se sanningen som den var..


Efter 1½år i Kristinehamn så flyttade jag hem till Storå, Godiset och det andra godsakerna fortsatte givetvis! Men lyckades ändå minska det lite! Men vikten stod nätt och stilla på 70-80kg klassen.Jag började må dåligt över min vikt, jag ville helst bara blunda när jag stod framför spegeln! men det gick inte att alltid blunda framför spegeln, så äntligen efter en flera år så såg jag det jag alltid blundat för. Började inse att fan Emil har rätt jag är tjock! :o



Nu idag, Jag använder mig utav nikotin plåster så jag ska en dag bli kvitt med rökningen, jag äter inte godis så ofta längre el annat gottit, jag äter mer frukt och grönsaker det vill säga att jag har lagt om kosten helt och hållet, jag går på fler promenader nu än förut och sömnen har jag insett är lika viktig! så jag försöker sova de timmar jag vet att jag behöver nu! inga fler vända om på dygnet fasoner!


Jag mår fruktansvärt bra och är mycket piggare nu än förut! och jag har dessutom gått ner från 70-80kgs klassen till 65,5kg :-) mitt mål kommer att vara på 60kg totalt och där ska jag stanna! äntligen är jag under 70-80kg strecket! Och det var mitt största mål! Och jag svär, jag ska aldrig hamna där igen! =)


En lång resa som snart nått målet =D



Av Therese - 27 september 2010 11:56

Ja sa ju det! Att jag är en superkvinna =D var nyss ute i förrådet och rensade där. Har otroligt mycket saker :o men det mesta ska faktiskt slängas! så det så ;) började med och tog ut alla saker och sen sorterade jag samtliga pinaler i en spara och kasta hög! När jag var klar med det så lade jag in det i förrådet igen! Fast nu gjorde jag som så att, vänstra sidan där ska allt slängas! Och högra sidan med saker ska sparas och flytta med :-)


Så nu hoppas jag pappa godkänner mitt jobb! Egentligen sa han att saker som ska sparas ska stå längst in och det som ska slängas längst fram! Men nu är det så att jag har rätt stora möbler som väger så det var inte så lätt att flytta runt med dom. Så ja ändrade lite i planeringen ;-)hihi..


Nu ska jag skruva tillbaka hatthyllan som tillhör lägenheten :-) tog ner den förut när jag gjorde om i hallen! tyckte inte den var bra =P för då buntade jag bara upp med massa onödiga krafs så jag tog ner den igen ;P


Sen efter det ska jag gå lös i sovrummet =D kan dock inte tvätta fönstrena och skruva ner sängen än! För verktyg till det ska jag få låna av farfar! och han är inte hemma fören vid 14.00-15.00 tiden. Men kan där i mot plocka ner saker från väggarna och ta ut lite möbler :D


 

Av Therese - 27 september 2010 10:32

Som rubriken lyder, idag har jag mycket att stå i. Samtidigt som det känns tungt och jobbigt att göra allt själv så känns det ändå spännande och kul :] men som jag sa till tjejen igår, jag är ju superkvinnan ;) klart som fan jag grejar detta..


Eftersom min planering gick åt skogen, så fick jag snabbt tänka ut en ny! så istället för att börja med sovrummet, att plocka ner saker från väggarna, ta ut möblerna, dammsuga och tvätta golven, samt tvätta fönstrena! Så börjar jag med det tråkigaste stället, nämligen förrådet! Där ska varenda pinal sorteras! Spara och slängas! samt sortera efter plast, metall, papper m.m


Kan vara riktigt skönt och veta att förrådet är klart sen =D så idén är nog inte så dum ändå.!


i kväll kommer iaf pappi, Sanna och Helena hit <3 längtar! :)



Nähe bäst och dricka upp kaffet och sedan bege sig ut och ta tag i förrådet ;D

Tjingeling..


Bjuder på en bild,


  

 







Av Therese - 26 september 2010 11:38

Hellu ...!


Vaknade vid 8.30 :-) har inte sovit super bra direkt, men den har varit rätt hyfsad ändå! var frusen och näsan täppt :-( vilket är mindre kul. Men det var snabbt ordnat, på med ett täcke extra och ett gäng snytpapper vid sängen och så lite nässpary :-)


Vad typiskt det känns att man blivit snorig igen! Var ju bara några veckor sen som jag var sjuk, då när jag och tjejen var hos mamma i Finland. Aja kan inte hjälpas, bara och gilla läget. Om man nu kan gilla det?! :o


Känner mig inte speciellt pigg idag om jag ska vara ärlig =/ så helst av allt vill jag nog ligga under täcket hela dagen :-) och kolla på tre kronor, har 6avsnitt kvar :)


Om jag blir lite piggare så ska jag försöka och göra ett ryck och packa ner saker i flyttkartonger! Inte många dagar kvar i den här lägenheten, sen går flyttlastet och sen är det bara och flyttstäda kvar.. Ser fram i mot att flytta men inte städningen =/ 


Jag packade ner en massa saker innan jag drog till Finland, för tanken var ju den att jag skulle ha flyttat 1september, var iaf vad hyresvärden sa! Men ack vad skenet kan bedra! fick snällt stanna kvar en månad till. Så jag har ju sparat en hel del saker. Som böcker, filmer och vissa kläder! Men NU åker det ner :-)


Förresten rubriken lyder ju facebook och så har jag pratat om allt annat än det, så jag kanske ska nämna något om rubriken också! skulle kolla fb tidigare men går inte, vet inte varför. Så fort jag plitar ner adressen så kommer det upp, sidan kan inte visas :S kom in en gång, men inte något mer. Någon som har samma problem? :o


Suck för FB ibland. Ibland strular det mer än någonsin MEN ändå gillar jag sidan :p


Nej se lite på tre kronor och sen göra något vättigt. Har btw diskat så lite vätt har jag gjort allt


Av Therese - 24 september 2010 18:58

I morgon är det Kopparbergs marken, en tradition sen barnsben :-) mycket efter längtat bland stora och små! Och självklart ska jag dit.. Ska bli kul och se om man träffar på några "kändisar" =D det är det som gör själva marken! Nu pratar jag inte om kända människor, utan kompisar och andra bekanta :-) talesätt alltså för er som inte förstod det, så nu har vi rett ut det :P


Tänkte inte inhandla något speciellt! Men ska iaf ha ögonen öppna och se om jag hittar något snyggt till den blivande lägenheten! Har en lista full med saker som jag skulle behöva/vilja införskaffa! Allt i från gardiner till prynadssaker =D


Ska ev köpa en film el två också beroende på vad det kostar! Är inte miljonär, men man kanske hittar något fynd...!


Skiter i om det regnar i morgon, tydligen har dom lovat regn! Men vem bryr sig? på med varma kläder och fram med ett glatt humör så löser sig resten av sig självt...


När ni går på marken, brukar ni inhandla något speciellt?? =) jag har en sak, och det är mina strumpor! 14par för 100 rikstaler. Det är faktiskt som hittat :-)


Kommer dock kännas lite konstigt, första gången på 2år så kommer jag inte ha cigg med mig i väskan :o fast samtidigt känns det skönt, att kunna lägga pengarna på något fint istället för och röka upp dom...!


Att det ska vara så svårt och inte fastna här :o ja skulle ju dammsuga och tvätta golven! Har två rum kvar sen är jag färdig! sen är det bara och invänta på att min kusin ska komma =D han ska sova här i natt för han ska med till marken...


Ha en fin fin kväll :-)

Av Therese - 24 september 2010 16:03

Dagens humör: Otroligt trött :S

Dagens klädstil: Blåa mjukis byxor och rosa nattlinne! Uups :o men det är mina skrutt kläder som jag sover i

Dagens musik: Minns inte artisten tyvärr, en som jag aldrig lyssnat på! Men var riktigt bra!

Dagens saknad: Mitt långa hår =/

Dagens längtan: Efter ett glas vin, vore fan fett gött =D

Dagens hat: Hatar ingen! Hatar är ett starkt ord. Men ogilla snarare...

Dagens Vill: Vara uttråkad :S

Dagens vill inte: Städa, men det är dammigt så jag måste.

Dagens mys: Vore ett glas vin, tända ljus och en varm dusch

Dagnes gå upp: Vaknade 8.30 (efter och ha sovit sjukt dåligt)

Dagens vill verkligen inte: Städa. Men det är dammigt så jag måste

Dagens jag är: Uttråkad, röksugen (ja faktiskt) hungrig och deppig


 


En bild på mig, som är omgjord på facebook! Dock ser jag inte ut såhär

alltså med håret, har klippt det kort och jag ångrar mig faktiskt :o visst

är det skönt och vara korthårig också! Men saknar mitt långa hår som jag

en gång hade ...!


Av Therese - 24 september 2010 15:34

 


Fredag idag,

hade jag haft pengar nu så skulle jag ha dejtat

denna flarra i kväll!! så otroligt gott vin =D

Suck, att verkligheten ser ut på ett annat sätt,

får fortsätta sitta här och dreggla...

Buhu =/

MEN kom på en sak,

om du/ni har en sådan flarra ståendes, som ni inte

har någon använding av, så give me (A) =D


Puss



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards