Tessali

Alla inlägg under oktober 2010

Av Therese - 31 oktober 2010 15:42

Blir bara en kort blogg nu (: annars brukar den kunna bli några meter lång, Haha! 


Var & tränade i morse & det gick bra. Var otroligt skönt och köra ett hårt pass igen. Ge allt man har för och sen avsluta med en dusch! Tycker dock inte om duscharna riktigt. För det blir ingen riktigt skön värme! utan det blir typ ljummet. Men man vill ju inte åka hem svettig heller...


När jag kom hem så gjorde älsklingen mat (spagetti och köttfärssås) och det var gott :) hon är duktig men självförtroende verkar inte ligga på topp! För hon var lite osäker och frågade mig flera gånger hur hon skulle göra :P men det gör inget..


Efter maten skruvade vi ner sängen och dammsög där inne! Nu väntar jag på att få åka och hämta sängen! men när? vet jag inte.... Märks..


Ska spela lite uno med pälsko <3

Av Therese - 30 oktober 2010 15:33

I morgon kommer dom efterlängtade (?) bilderna på lägenheten =D det är folk som frågat efter bilder på lägenheten & i morgon läggs dom äntligen ut . Så håll utkik. Dom borde dyka upp fram i mot kvällen . För då borde jag ha fått den nya sängen på plats .! =) längtar som bara den! Ska bli så otroligt skönt och sova i en ny och fin säng.. Kommer nog sova som en prinsessa =D


Nej nu ska jag göra mig i ordning (: och sen traska bort till pappa! Sen åka och hämta bruden ;)


Ha en super fin lördag <3

Kram

Av Therese - 30 oktober 2010 11:09

Solen skiner & det är behaglig temperatur ute (: nästan så man funderar på att gå ut & gå! Kameran följer självklart med. Man kanske hittar något fint och ta kort på =) 


(Det kanske inte är riktigt såhär, men jag försöker måla upp en positiv bild) Mycket trevligare att börja morgonen med och vara positiv :-) eller vad säger ni?



Ska strax ha en dejt med dammsugaren & golvmoppen =D jag skulle ha städat igår (: men fick besök av pappas fru Tinas barn Ia (hängde ni med?) och det var trevligt. Visade henne runt i lägenheten & sen satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord. Sen spelade vi lite spel (Uno) kommer ni ihåg det spelet? =D jag vann två gånger & Ia typ 1ggr ;P


När hon gick hem sen så var klockan för mycket för att dra igång dammsugaren så jag sköt upp det tills idag istället ;P hehe!


Så nu måste jag sätta fart om det ska bli klart innan älsk kommer. Visserligen kommer hon inte fören typ strax efter 16.00 men vill inte stressa. Det ogillar jag.


 






Av Therese - 29 oktober 2010 17:49

Kom nyss hem från pappa, var dit med datorn :) datorn har börjat låta som fan! men det var inte så konstigt, för datorns fläkt var genom dammig! :S man kanske skulle ta och kontrolera fläkten lite oftare än jag brukar göra :) tack för hjälpen pappa =D nu låter den ingenting! och det är super skönt.. Den lät som värst på morgon, och det ljudet var inte så nice när man satt där på soffan nyvaken och börja morgonen med det oväsende , uch..


Ska strax sätta igång & städa! Inte är det roligt inte :( men det är heller inte kul och se alla dammråttor och allt kattsand på golvet heller. Så det kanske är lika så bra och ta tag i det på en gång :)


I morgon kommer älsk hit! Som jag har längtat. Det kommer bli underbart. Och denna gång har vi en massa planer ^^ för denna gång tänkte jag att vi skulle göra något annat än och bara sitta hemma och glo =P


Nej nu ska jag dejta dammsugaren & golvmoppen.! Vill ju inte att älsk ska komma till en stökig lägenhet :S


Förresten på söndag ska jag åka till Linde & köpa en säng som pappa hittade på blocket :) 2200:- vill dom ha för den. Och det är väldigt billigt och ett väldigt bra kap =D för "bara" madrasserna så hade det kostat 8000:- som nytt.. Så där gjorde jag en bra affär. En billig säng med dyra madrasser! Så nu borde jag kunna sova bra och inte vakna på morgonen med värk i ryggen. För om jag gör det, då är det något fel på ryggen och inte sängen! Men som sagt vad madrassen jag har nu den har några år på nacken. Så det sägs ju sig själv att man då får problem med ryggen! Så två nätter till får jag stå ut. Sen är det dags och hämta hem sängen =)


  Lånaden bilden som var utlagd på blocket! Men såhär ser sängramarna ut =) Visst är dom fina? :) dock så är blått inte min favorit färg direkt. Men det går ju kanske att måla om sen. Och madrasserna som  man skymtar bakom, dom verkar vara  brun aktiga!   

Av Therese - 29 oktober 2010 10:48

Trodde det skulle hjälpa med & bara byta bäddmadrass! skrev ju i en tidigare blogg att jag hade ont i ryggen varje morgon när jag vaknade & att jag hade provat olika sätt för att jag skulle sova gott & inte vakna med värk i ryggen. Första natten gick bra och jag sov riktigt gott. Men det var tydligen bara den gången! För sen dess har jag vaknat med ont i ryggen igen! suck. Ibland gör det så ont att jag knappt kan sätta mig upp! :S så så kul har jag det..


Sådärför sitter jag nu & kollar runt på blocket & lindenytt efter en NY säng :) till ett bra pris! Pappa hittade en säng med liknande sängram som han har. Och den verkar riktigt bra. Och snygg var den också :-) 1700kr skulle han ha för den. Så det var inte farligt pris! skulle lätt kunna tänka mig denna säng.


Men OM det inte blir den, så finns det andra också som jag skulle kunna tänka mig. Men dessvärre fanns dom "snyggaste" sängarna i Örebro el längre bort =/ och så långt bort är man inte sugen på att åka kanske! MEN samtidigt behövs en ny säng iaf =)


Ska ha koll, så får man se om man hittar någon tillslut. Skulle vara kul om man hittade en fin säng till ett bra pris! så man äntligen kanske slipper ryggproblemen.


En ny säng, det skulle vara perfekt födelsedags present till mig själv =D fyller 23år, 2 november. Glöm inte och säg grattis =D haha



Av Therese - 28 oktober 2010 14:39

Vid 12.45 åkte jag & pappa till Linde för & mathandla (: blev endast Lidl denna gång. Men dom hade ju allt jag behövde handla hem sådärför skippade vi ica idag! Annars brukar det bli både lidl & ica i vanligt fall...


Som ni ser så var det bara pappa & jag som åkte i väg! Tina skulle vara hemma och fixa lite mat. Och det var myspys att få egen tid med pappa! kunna prata och umgås bara vi. Jag har absolut inge i mot Tina. Men ibland behöver dottern sin pappa. Att kunna prata om saker som inte berör någon annan! att skapa ett minne med sin pappa utan att någon annan är med. Att bara sitta där i bilen, ingen pratar. Lyssnar på musiken och bara sitta där och le...


Jag saknar pappa så fruktansvärt mycket! Även om han bor 100meter från mig el vad det nu är mellan oss, så saknar jag honom!... Thats it =)


Mathandlingen gick iaf bra! (: fyllde på kylen och frysen lite! så nu har jag lite mer grönsaker och frukt igen =D handlade även lite annan mat som tjejen kan äta utav när hon är här! glömde fråga henne igår vad för mat hon skulle vilja ha =P men det gör inget, jag känner henne rätt bra så jag vet vad hon äter och inte. Så hon får nöja sig med korv, mos, fiskpinnar & pommes! Sen finns det lite kyckling, kött och köttfärs hemma samt pasta! Så det kommer inte gå någon nöd på henne.


Här sitter jag & såsar! Vi ska åka om 50min ungefär till gymmet. Maten är inte uppäten ännu, väskan är inte packad.... =P dags och sätta fart lite fröken Therese om du ska med =P


Bäst och dra



Av Therese - 27 oktober 2010 21:46

Fan också, glömde totalt bort att det var kungarna av tylösand idag! Eller rättare sagt fick för mig att det var på torsdagar! Kom på det nu när jag satt och kikade runt på Facebook och då hade en kompis skrivit det :( aja sådant som händer.. Får se till och komma ihåg & titta på repriset på söndag =D ska skriva ner det och sätta en stor lapp på kylskåpet. Jag tycker dels det är bra och sen är det sista avsnittet..


Har precis tagit ett varmt & avkopplande bad (: på slutet fick jag sällskap av Wilda. Hon satt på badkars kanten hela tiden och tittade! Nyfiken liten tös =D så när jag badat/duschat klart så tog jag ner Wilda i badkaret. Jag trodde hon skulle få panik. Men nej då, hon var till en början lugn. Men sen fick hon lite små panik! Så nu har lilla loppan provat att bada också! Får se om hon kommer göra om det =D


Jaha vad ska man nu hitta på? packa väskan till gymmet kanske? dock kommer vi inte åka dit fören vid 14.00 tiden, men bäst och göra det klart redan i kväll. För man vet aldrig om det blir några ändringar och det är så drygt och stressa...!


Sen ska jag försöka och se om tv4play vill funka för då ska jag se bonde söker fru avsnittet som dom visade idag! :) för när jag skulle se det på Tv då vid 20.00 så var det så otroligt mycket störningar så det gick inte och kolla tillslut. Så jag tittade på arga snickaren istället (: om inte tv4play vill funka så blir det och vänta tills 00.05 då det är repris. Får hoppas 4an funkar bättre =D


Sen blir det sängen & sussa! Nej ska göra ett ryck... Godnatt



Av Therese - 27 oktober 2010 12:17

GODmorgon! (: Har klagat på värk i ryggen varje morgon! har provat flera olika sätt för att slippa vakna med värken i ryggen, men ännu inte lyckats :S men igår kom jag på vad "felet" kunde vara så jag provade det (: och i morse vaknade jag utan ryggvärk =D gissa om man blev glad? nästan så att jag jublade! =D


Jag bytte bäddmadrass med Marres =D förut hade jag den tunna, men det är den tjockare jag ska ha ;) och så plockade jag bort några kuddar. Det ligger ganska överdrivet mycket kuddar i sängen, en sådär 10st :$ fast vi delar. Så vi har väl en 5var =P men vissa av kuddarna är super smala och tunna (som en bebis kudde)


Idag blev det en lång sovmorgon :$ vilket absolut inte var meningen! Jag har ju bestämmt mig för att få en morgon rutin! att gå upp i samma tid ungefär =D för det gör att jag orkar med dagen bättre och känner mig pigg hela dagen ist för halva. Men i natt har jag sovit så gott så jag vaknade inte fören ehm vid 11.00 egentligen är det tok på försent för mig :P men det var ändå skönt och sova ut.


Tittade ut genom fönstret, ingen sol så långt öga kan nå! Idag är det grå mulet och ser ut som att regnet ska komma när som helst :( inte kul. Men DÅ kan man passa på att ha en inne dag (som att jag brukar gå ut när solen är framme) XD nej men då känns det inte lika jobbigt att städa och sådan saker ^^_^^ för när solen är framme då vill man ju bara sitta ner och beundra solen =P ja jag vet att jag är lite crazy! =P men det kan vara BRA och vara det med ibland.. Haha


Jag har nedräkning nu btw, om 7dagar fyller jag 23år =D jag har alltid tänkt att det inte är någon speciell ålder, men Jimmy påminde mig om en sak, nu får man åka med alla kryssnings båtar. För det är ju 23års åldersgräns .... Så att fylla 23år innebär iaf en possetiv sak...


Nu ska jag äta eller något.. Ha det bäst <3

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards