Tessali

Alla inlägg under november 2010

Av Therese - 30 november 2010 11:10

Har nyss ätit lite pepparkakor och druckit julmust! Det var otroligt gott. Men nu sitter jag här med dåligt samvete & känner mig hur dum som helst :( känns inte lika bra längre..! Nuförtiden kan jag sällan äta & njuta av det goda som man kunde göra förut. Visst det smakar bra, men sen efteråt gnager det dåliga samvete :S vet inte hur jag ska göra för att jag ska kunna äta med gott samvete?! :o


Såhär inför jul då vill man gärna kunna unna sig pepparkakor, lussekatter och annat gottit :)


Det är verkligen inte lätt! Förut kunde jag verkligen äta allt med gott samvete fast man såg vikten bara ökade. Men jag orkade inte bry mig! Jag hade bara en sak i huvudet, ät och unna dig mens du kan! ^^ och nu när jag gått ner i vikt och har verkligen börja leva på ett annat sätt ja då kan jag inte äta med gott samvete längre :o det är verkligen sjukt!!


Som sagt vill kunna äta gott med bra samvete! men men..


Nej nu ska jag ta och fixa mat :) fisk får det bli! och en massa sallad o grönsaker.



Av Therese - 30 november 2010 08:33

Nu tänker jag skriva dag 3 inlägget! Och jag tänker dessutom publicera det också. Jag vet inte hur många gånger jag har försökt skriva detta inlägg. Alltingen har jag påbörjat skrivanadet och sen tagit bort det eller så har bloggen krånglat. Men nu finns det inga om och men längre! :P



   




Detta är då mina föräldrar! Som dom allra flesta vet så är dom inte tillsammans! Och det har dom heller inte varit på flera år. Ni som inte känner till denna historia har nu fått veta det :) dom blev tillsammans i ung ålder. Gifte sig och så fick dom mig! Ca 1år levde dom tillsammans efter att jag kommit till världen. Men sen valde dom att gå skilda vägar åt.. Och kanske var det lika bra?! vad vet jag :)


(Min familje historia är väldigt invecklade och det är inget jag kommer ta här, men här är en del av allt krångel) ;P


Tänkte berätta lite kort om var och en av dom! :) Jag kommer att börja med pappa, eftersom vi har bäst kontakt! ^^


Pappa: Han heter Mika och är född 1967. Bor i Gusselby precis som jag! Vi har gångavstånd till varandra :) vilket innebär att jag är hos honom en hel del, eller rättare sagt hos dom. Han bor nämligen tillsammans med Tina, sin fru och hennes två söner. Hon har fler barn men dom är utflygna :P


När jag bodde hemma så hade jag och pappa inte någon värst bra kontakt. Vi pratade sällan, för det slutade alltid med att vi blev osams! Att bli tonnåring är inte så lätt :P

Men idag har vi en fruktansvärd bra kontakt och som jag skrev ovan så träffas vi väldigt ofta. Pappa är en av mina "bästa vänner" :) om man nu kan ha sin pappa som sin bästa vän :P han ställer alltid upp och finns alltid där för mig när livet blir till motgång! .


Jag är riktigt stolt och fruktansvärt glad för att pappa finns! Han är absolut den bästa pappan ett barn kan ha :) fast så tycker väl alla om sina föräldrar :P


Mamma: Hon heter Pia och är född 1969. Bor i Kalanti, ca 8mil norr om Åbo. För er som inte hajat det så pratar jag om Finland såklart ;) hon är född i Finland lika så pappa!


Men hon flyttade till Sverige en tid innan jag föddes och bodde sen i Sverige för tills jag var en 7-8år :P  sen flyttade hon tillbaka till Finland! Jag valde att stanna kvar hos pappa. "Pappas flicka som jag alltid varit" och det var ett av dom bästa sakerna jag gjort...


Jag åker till mamma 1ggr per år och det är över sommaren. Då passar vi på att umgås och försöker ta igen all tid vi missat.


Som sagt mamma och jag har verkligen inge bra kontakt. Jag vet inte mycket om henne och hon vet typ inget om mig heller. Så det känns svårt och skriva om henne! Så jag hoppar nog över det. Känns tråkigt. Men samtidigt vet jag ändå inte vad jag ska säga :(


Jag älskar mamma lika mycket som jag älskar pappa! Önskar dock att mamma kunde bry sig lite mer kanske... Men men








Av Therese - 30 november 2010 07:19

Vaknade vid 05.30 när Mickes väckarklocka ringde (: vi gick upp och käkade frukost & drack kaffe tillsammans! Riktigt mysigt. Vid 06.45 åkte han till jobbet. Så nu är det bara jag & katterna "hemma" känns nästan som att vi bor ihop. Då han sover här mer än hemma vid sig :) men det är bara mysigt det! Tycker om och ha Micke här hos mig <3


Ryggen värker som f*n idag också :( trodde det hade blivit lite bättre. För det kändes som det först. Men icke sa nicke! suck. Jag som skulle behöva dammsuga, tvätta golven & sätta upp gardinerna. Samt diska! Men men.. Ryggen pallar inte med det, så det får vara...


Nu ligger jag i sängen och bloggar :) ska alldels strax spela lite på www.spelo.se där finns det mängder med spel och välja på! För alla åldrar :P kika in om ni gillar att spela =D och ännu inte gjort det. Rekomenderas varmt!


 


Ha en bra dag!! =)

Av Therese - 29 november 2010 16:24

Som jag skrev i föregående bloggen, har lyckas gjort något med ryggen i samband med att jag hade Sandra min guddotter i famnen! Jag stod ute med henne och busade lite, så jag skuttade runt lite. Sen skulle jag böja mig fram, då man lutar henne ner mot marken och sen tar man upp henne igen! Svårt och förklara och då "låste" ryggen sig! kunde knappt resa mig upp igen ^^ det gjorde fruktansvärt ont ='/


Lyckades iaf sätta mig i bilen! Skulle åka med Nina och barnen till stan. Först var vid på Mejk där köpte jag en present till älsklingen <3 hoppas att han uppskattar den, även om det inte är något stort =) vet inte ens om han "gillar" det ;) men jag chansade iaf... (Köpte en god parfym och tvål) så söt som jag är =D dels vill jag visa att jag verkligen tycker om honom och sen är det också för att han köpte rosor! ;) köpte även pepparkakor... 


Sen drog vi vidare till konsum där jag köpte julmust & lussekatter! tänkte vi skulle fika sen...


När jag kom hem då blev smärtan värre! Har tagit ett bad och jag har försökt vila ryggen! Men det fullkommligen värker! jag har skrikit, gråtit, bönat och bett om att det ska bli bättre! suck.. Är hungrig då jag inte kunnat äta pga smärtan. Kan knappt gå, sitta, ligga el stå. Värkar inte ryggen ja då värker fötterna...


Måste försöka få tag på tabletter. För det har jag givetvis inte hemma :(

Skulle behöva köpa hem flerpack med sådant. Inte för att jag är sådan som äter det för minsta lilla! Men ibland har man värk så pass mycket att man bara måste ta en tablett. Skönt och ha det hemma, känns ganska tryggt...


Ska vänta på att Micke kommer... Sen försöka vila!


Av Therese - 29 november 2010 09:07

Den här 30dagars listan som jag skulle gå efter, det verkar inte gå nå vidare bra med den! Som ni kanske har märkt så ligger jag efter lite med den    det funkar nog bättre för mig att blogga när jag känner att jag har tid och vilja istället för och känna "press" på att man måste skriva...!


Hur som helst ska skriva i fatt dessa dagar som jag har glömt, och sen fortsätta dagarna ut    så kan man ha gott samvete sen. Vill inte ge upp nu iaf. Det är en sak som är säker...



Har märkt att sen jag träffade Micke så har min tid blivit väldigt tidsbegränsat. Förut hade jag all tid i världen till att göra precis det jag ville... Men nu räckerna inte timmarna till  riktigt   Men det gör ingenting!


Helgen som gått, har varit otroligt underbar. I Fredags efter jobbet kom ursöta Micke hit som planerat. Och jag fick röda rosor av honom! så blev jag. Tack älskling!

På kvällen drog vi i väg med bilen :) han skulle träffa en killkompis! så då följde jag med. Det var trevligt, fast kallt. För vi stod ute :S men det skulle heller inte bli långvarigt besök :P när vi kom hem drack vi lite öl och snackade skit. En annan kompis till Micke frågade om vi ville med ut på krogen?! men det hade vi ingen som helst lusst med :] så "tråkiga" som vi var, stannade vi hemma i värmen och hade myspys...


Lördagen, Båda var piss trötta efter fredagen :P så vi låg på soffan och segade!

Sen drog Micke till stan & skulle träffa en poolare och jag drog till Nina :) på kvällen drog vi i väg med bilen, hem till honom och glodde på tv samt drack kaffe.

Sen blev det ett besök hos hans mamma och hennes gubbe! =D blev bjudna på kaffe och äppelkaka. Var trevligt.. Var jätte nervös innan men när vi väl kom in dit så gick det bra =D dom verkade trevliga!


Sen åkte vi hem och bara slappade innan det var dags och krypa ner i sängen.

Söndagen, igår då åkte jag till linde och tränade på gymmet. Gick fint :) gick 30min rask takt på gåbandet och sen körde jag mitt pass. Micke åkte till "jobbet" och höll på med en bil ;P sen kom han hit och vi tittade på tv =D


Idag är det måndag, för er som missat det :P och jag är tillbaka till allvaret =D Micke är på jobbet och jag har tänkt fixa allt jag halkat efter & göra =P ett problem är dock min rygg! gjorde en framåt rörelse och nu känns det som att ryggen "låst sig" inte det minsts skönt. Ibland gör det verkligen jätte ont. Och ibland känns det mindre....
















Av Therese - 26 november 2010 13:02

Den nya designen blev väl inte världens finaste! Men det får duga tills vidare. Jag skulle vilja göra en riktigt fin design som verkligen är jag rakt igenom! Men jag är urusel på det :S


Varför kan dom inte ha flera fina alternativ här på bloggplatsen? :) dom som finns tycker jag är sådär. Ingen som är direkt snygg! Jag menar det finns många nybörjare här. Som kanske inte känner någon som kan hjäla till med en design! Bland annat jag... *Mutter*


Ärligt talat så tycker jag väl inte att bloggplatsen är den mest "lättaste" sida att blogga i från när man inte är så kunnig. Men frågan är ju vilken sida är det?! :o

finns den? och samtidigt så skulle det var skit tråkigt och avsluta bloggandet här, för och återigen byta ställe! Skulle nog tappa allt folk :S


Av Therese - 26 november 2010 11:52

Micke kom hit igår, runt 20.30 :) vanligt fall brukar han inte sova hos mig under jobbveckorna! Vet inte varför, för han har ju närmare jobbet då =P men hur som helst igår frågade han om han fick komma hit och sen sova hos mig! Och det är inget man tackar nej till :-)


Han lade sig vid 23.00 och somnade sött på en gång! Själv satt jag ute i vardagsrummet och kikade runt på internet en stund. Landade inte i sängen fören

vid 01.30 somnade fort och sov riktigt gott!


Mickes väckarklocka ringde typ vid 05.30 Jag gick med han upp :) tände lite ljus, åt frukost och drack tidigt morgon kaffe <3 efter att han hade åkt till jobbet så kröp jag ner i sängen & tittade på beck en stund. Sen somnade jag om och sov till 11.00 =) var riktigt skönt och sova ett litet tag till :) behövdes!


Nu sitter jag och dricker lite mer kaffe :) så man piggnar till riktigt ordentligt. Sen ska jag nog fixa lite mat! Vet inte riktigt vad jag ska hitta på...  Men det

ordnar sig alltid. Efter det ska jag dammsuga golven återigen (dessa katter) ;) dom skvätter kattsand hej vilt och nu har dom även vält omkull en blomma så nu

är det blomjord överallt! Myspys


Strax efter 16.00 kommer min älskade hem =D


Nähe bäst och sätta fart! men innan jag gör något annat så ska jag blogga för dag 3 som jag skulle ha gjort igår




Av Therese - 25 november 2010 21:12

Tyvärr måste jag skjuta upp dag tre inläggetet tills i morgon! är grymt trött. Så jag ska nog krypa ner i sängen och sova... Inlägg 3 kommer i morgon samt 4 :P ibland får man faktiskt fuska ;) bara det inte blir till en vana...


Nej krypa ner bredvid min kar    som sover sen en timme tillbaka!

Godnatt


Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards