Tessali

Alla inlägg under februari 2011

Av Therese - 28 februari 2011 16:13

Drog till stan en sväng med Nina & Sandra idag (: hade egentligen inga planer på att köpa någont alls. För egentligen så borde jag spara varenda krono jag äger då det är ex antal dagar kvar tills man får pengar igen..


Men hur som haver inhandlade ett par svart vita fodrade converse skor för 250:- det kan man snacka om billigt eftersom oftast ligger dessa pjux på 600-700kr. Så nu passade jag på. Att dom var fodrade tyckte jag som är en fryskort var bara ett +

kommer dock få köpa nya skor till vår/sommar då dom kommer bli för varma..

Men det tar vi då..


Nu håller jag på att göra i ordning lite käk till mig och Micke! Idag blir det som sagt tonfiskgratäng :-) som jag tycker är mycket gott. Var länge sen jag käkade det. Så nu är det dags igen! Och Micke han har aldrig ätit det. Så vi får se vad han säger. Men eftersom han gillar både potatisgratäng samt tonfisk så borde det gå ner. Om inte annat mer till mig :D mmmmm gott...



 

Orkar inte ta kort och lägga in här så jag tog en bild från google.

Ungefär såhär ser skorna ut :D

Snygga?

Av Therese - 28 februari 2011 09:21

Godmorgon :O) Har nyss betalt månadens alla räkningar! Även om dom inte är så många så försvinner det ändå otroligt mycket pengar varje gång :O uch och blä..


När pengarna kommer in på kontot så känner man sig faktiskt rik för en stund. Men så fort man betalt räkningarna så känner man sig ur fattig :(


Aja.. Inget att göra något åt. Räkningarna kommer varje månad likförbaskat oavsett om man ser det med glädje eller ej!


Men samtidigt känns det skönt att dom är betalda! Vilket betyder att jag får bo kvar i lägenheten och jag slipper inkasso och kronis..



Idag är det som sagt måndag, ny vecka med nya möjligheter!

Som vanligt har jag  inget större äventyr inplanerade :( 

Blir väl lite små pyssel här hemma skulle jag kunna tro.

Som att stryka örngott och handdukar som jag aldrig gjorde igår.

Dammsuga och torka golven.

Och göra dagens lunch som idag ska bestå av tonfiskgratäng. MUMMS!

Får se om killen också gillar det? han hade tydligen aldrig ätit det.

Men han brukar inte vara kräsen. Men idag e jag osäker...

Nähe man kanske skulle ta & göra något vettigt och inte sitta här hela dagen.

Puss hej







Av Therese - 27 februari 2011 12:39

 

Alla som äger en bärbara/laptop (vad är skillnaden egentligen?) någon som vet? Haha är lite bakom flötet så jag har faktiskt ingen koll :$ eller är det samma sak men man kan välja vilket ord?! :p


Hur som helst så vill jag rekomendera er att köpa en sådan här laptop bricka :) den är verkligen jätte bra =D äntligen kan man ha datorn i knät, eller ligga i sängen & hålla på med datorn utan att det blir skollhett :s


Köpte den igår på Ikea för endast 39:-


Låter som att jag ska göra reklam för Ikeas prylar ;-) nej men kul och kunna tipsa andra om något...



Idag ska älsklingen hjälpa Nina & Fredrik med deras bil :) dock inga stora projekt. Men lite små pyssel blir det allt :o)


Själv ska jag passa på att ta i tu med skåpet där vi har handdukar & sängkläder. Tänkte stryka dom vilket behövs och sedan sortera lite bättre... Men det tar ju inte en evighet, så efter det blir det matlagning och städ.


Ska även försöka knåpa ihop en matsedel. Försökte tidigare men det gick åt pipsvängen! För den listan jag lyckades göra bestod nästan enbart av köttfärs.

Och det kan vi inte äta hela veckan :p eller kan, kan man väl. Men nja ;-) kan vara gott med något annat också. Som fisk el soppor...


Nej nu ska jag ta & göra något vettigt här hemma. Sambon håller på för fullt. Så man känner sig dum som sitter vid datorn då..


Av Therese - 26 februari 2011 19:17

Åkte till Örebro med älsklingen & Ted tidigare idag!  mathandlingen på Willys gick bra. Mycket mat blev det. Sen drog vi till några andra affärer innan det bar hemöver. Men i Linde, vid fornaboda så märker Ted att oljelampan lyser så vi fick stanna och kolla motorn och konstaterar att vi inte har någon olja :s men som tur var så hade vi köpt matolja *skratt* så vi fick nöja oss med det..


Åkte sakta men säkert bort till Mickes arbetsplats där killarna fick meka lite med bilen. Tydligen hade oljetråget (?) tror jag det var som hade gett sig.


Säger bara en sak, vilken tur vi hade att bilen krånglade i Linde & ganska nära jobbet och INTE i Örebro! för då hade vi nog fått en del problem..


Nu funkar bilen som en klocka :) eller ska väl inte ge för mycket beröm för då är det snart något annat som felar :P j*vla skit bil. Haha! Nej då, min lilla pärla :D


Hann PRECIS få undan alla matvaror när det plingar på dörren. Fick man besök också. Jahapp då var det bara till och vara social. Trevligt med besök :) fast hade varit skönt om man hade fått hunnit landat lite iaf. Men nu är det som det är och det gör väl inte så mycket :p e bara slut i huvudet efter denna dag



Av Therese - 25 februari 2011 15:43

Har nyss proppat i mig lite super kebab pizza från Milano! Tyvärr får den inte många poäng av mig då jag tyckte såsen smakade mest gräddfil el dyl. Samt att det inte var kebab, utan något annat köttliknande! Men för övrigt så var den god :) betyget blir 3


Har ni någon favorit pizza/pizzer? Jag älskar super kebab (när den är gjord så som jag vill ha den) och alla de pizzer som innehåller bea sås och fläskfilé el oxfilé :)

Mumma! Ju flottigare, desstu bättre. Eller vad säger ni? =)


I kväll fortsätter jag att duka upp onyttigheter :S hmm not good ;-) men förbannat gott. I kväll blir det cola, chips och dipp!

Om det ändå vore så att jag sällan åt onyttigheter & ville för en gång skull unna mig det då hade det kännts mer okej. Men nu har det blivit väldigt mycket onyttigheter på senaste dagarna..


Så efter denna helg då blir det ett    på onyttigheter... No more pizza and candy! Dels pga pengarna, figuren och tänderna :p


Så nu j*vlar ska jag svulla och njuta av det sista jag får äta på ett tag framöver.


Pst kommer INTE sluta äta godis o sådant helt & hållet. Men se till och minska på det iaf. Äta någon liten chokladbit MEN bara om det är HELG... 

   

Av Therese - 25 februari 2011 13:02

Just nu längtar jag efter mycket saker som kommer att hända! Men det tar bara lite längre tid. En evig väntan är precis vad det ÄR.


Det jag längtar till allra mest är datumet, 14 Mars :) då kan jag äntligen berätta  hemligheten jag burit på.


Längtar tills våren kommer. Slippa ha så mycket kläder på sig. Solen lyser, fåglarna kvittrar, det börjar bli varmt ute :)


Denna blogg kommer att läggas ner i sammbandet med datumet 14.onde =)


En ny blogg kommer att startas. En ny färsk blogg! som kommer bli mer personlig, fler bilder, andra texter m.m


Jag & älsklingen åker till Finland i sommar :) ska hälsa på mamma & syskonen <3


Funderar snart att ev åka till Kristinehamn en helg och umgås med kompisar som jag saknar så mycket :)


Jag & älsklingen firar ett halv år! många anses kanske att ett halv år inte är något speciellt. Men för mig är det stort :)



Det var några saker som jag längtar efter! Vad längtar du efter? Berätta gärna :) så kan vi länga tillsammans samt räkna dagarna tills det sker ;D







Av Therese - 25 februari 2011 11:01

Micke skjussade mig till Kopparberg i tisdags, dagen då lillasyster Sanna & kusin "Nanna" fyllde år :) vi firade dagen på Gillersklack & det var jätte trevligt   lite tråkigt var det att Micke inte kunde stanna & vara med oss då han skulle jobba dagen efter och resten av dagarna..


Hur som helst mat dukades upp och det bjöd på vildsvin, potatis och champin sås. Samt sallad med dressing :-) det var hur gott som helst. Även om jag inte tog så mycket mat på tallriken så blev jag ändå proppmätt. Nästan så illa att jag fick rulla fram :D men det var det värt.


En stund senare dukades det upp dricka och dajmtårta samt kladdkaka med grädde. Jag tog en liten portion med dajmtårta och det smakade ljuvligt i munnen! någon kladdkaka blev det inte. För jag var fortfarande mätt efter maten :)


Men dajmtårtan var jag nästan tvungen och ta. För det äter man sällan!


Under fikat öppnades det presenter och båda tjejerna blev jätte glada. Sanna fick ett ljus gult linne och ett par svarta leggins. Och "Nanna" som egentligen heter Tatjana fick två tavlor. En med katt och en med en hund på :-)


Efter fikat och present öppningen så städade vi :-)


Sen for vi till Rundberget där Mia m familj bor. Genom att klockan hade passerat 23.30 så gjorde vi inte mycket annat än och bäddade upp i soffan där jag skulle sova! =) dock så satt jag och mina två systrar uppe och pratade till närmare 01.30 vilket inte var meningen egentligen. Men vi har inte träffats på länge så mycket hade vi att tala om..


Somnade gott sen vill jag lova :)


Onsdag, Vaknade strax innan 08.00 Gick upp en stund senare och tog en kopp kaffe. Lite senare käkade jag soppa till frukost. Lite annorlunda frukost men gott var det. Det var potatis och purjolökssoppa! Det receptet måste jag få sen =D

Tog det lugnt efter frukost.. Klädde på mig och Helena sminkade mig lite! hihi.

Sen drog vi till Gillersklack el Klacken och där fick vi lite käk som bestod av spagetti och köttfärssås! Det fanns även pyttipanna. Så jag tog lite av båda. Trodde att jag skulle vara sugen på pyttipanna men det var jag inte :( men fick i mig det ändå..


Efter maten blev det och äta resterna av dajmtårta och det var lika gott då med.

Som dagen innan! :)


Sen tog vi det lugnt en stund.. Satt i soffan och snackade skit! och sen for vi till ica och handlade ingridienser till Tacos!


Åkte till Rundberget. Satt där och gjorde absolut ingenting! Ringde Micke runt 17.00 och vi pratade en halv timme :) kändes skönt och få prata med honom. Allt var OK hemma. Inget att berätta om. Förutom att det var tomt utan mig :D


På kvällen blev det Tacos! MUMMA och film. Sen somnade jag gott strax efter 23.00


Torsdag, Vaknade strax efter 08.00 gick upp och käkade frukost. Sen bäddade vi alla ner oss i soffan och tittade på eclipse. Sen till lunch blev det rester av tacos.

Vid 15.48 tog jag tåget hem och 16.16 ungefär då kom Micke och hämtade mig vid stationen! =)


Har inte skrivit så utförligt om vilka vi var. Vissa har nämnts här medan många andra inte blev med. Men här kommer dom,


Mia

Stefan

Sanna

Helena

Monica

Vladde

Rasmus

Tatjana

Jag

Jimmy


Sen var det folk som jobbade på Klacken också! som chefen :) och hans familj var med där m.m 


Men dom människor som står ovan med tjock stil är familj el släktingar...


Av Therese - 25 februari 2011 10:31

I kväll ska Micke ut med några poolare på krogen, det var egentligen meningen att jag också skulle följa med   men planerna har ändrats & jag blir hemma istället.

(Mitt eget val)


Så i kväll blir det & duka upp med lite chips & dipp framför en bra film. Vad jag ska se är ännu inte klart. Men vi har ett gäng & välja på så någon lär jag nog hitta. Tänkte även tända lite ljus också. Så det blir riktigt myspys!


Micke lär få det kul i kväll & jag lika så. Oavsett om vi är åt olika håll ^^_^^


Helst hade jag vela ha älsklingen hemma! det hade varit riktigt mysigt det. Någon att dela kvällen med. Men nu är det bestämt att han ska ut och jag ska vara hemma och ha en myspys kväll..


 

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards