Tessali

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Åska :S

Av Therese - 29 maj 2010 20:45

Satt & pratade med Nina på msn, och klockan var runt 14.00 tiden när jag plötsligt ser att du blixtrade till utanför köks fönstret. Jag reagerade inte så mycket över det, för när tågen kommer (har tåg stationen precis brevid) så kan det se ut som att det blixtrar. Så jag satt där i godan ro & fortsatte och skriva. När det plötsligt smäller till utav helvete. Det var inge "blixt från tågen" utan åska :S


Så jag for upp på två sekunder och drog ut alla kontaker. Sen gick jag in till sovrummet och hämtade mitt täcke och kuddar för och sen bädda ner mig i bäddsoffan ute i vardagsrummet & där låg jag & hörde när det åskade utanför. Låg & bläddrade i ett par gammla "vi föräldrar" tidningar :) försökte fördriva tiden på bästa sätt. För titta på tv el sitta vid datorn kunde man inte göra :S


När åskan hade lugnat sig så gick jag ut i köket och lagade middag :-) en riktigt smarrig soppa fick det bli med hårt bröd. Ack vad gott det var. Soppan värmde verkligen en frusen Therese! :-) efter maten hamnade jag åter igen i bäddsoffan och bläddrade lite i tidningarna.. Kände hur mina ögon började gå i kors, hade lätt kunnat somna där jag låg. Men då bestämmde jag mig för att stiga upp! :-) drog i väg till Nina som bjöd på kaffe och blåbärs paj med glass! Oh gud så gott det var. Dock så var det inte en hemmagjord blåbärs paj! Men var lika gott ändå.. Sen efter fikat gick vi ut en stund, för då sken solen :) underbart. Men det var fortfarande kallt. När vi hade varit ute en stund så var det dags för bad för Tony & Sandra. Och självklart passade jag på att ta några fina bilder...


Och innan jag drog hem så passade jag på att låna några filmer som jag tänkte kolla på strax. Får se vilken man ska börja med mån tro? tror det får bli wallander el nej det får nog bli she´s the MAN :D


Så idag har det inte varit något jätte händelsrik dag, men det funkar det med.

Tror jag ska kika på film nu. Vore gött :-) sen invänta ett samtal från flickan.

Sen säger jag nog tack för idag och godnatt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 augusti 2011 13:59


Jag kommer att avsluta den här bloggen inom kort! För min lillasyster Helena hjälpte mig & startade en NY igår. Fortsätt gärna & följ min blogg    Adressen dit är,  http://www.nybliven-mamma.blogspot.com/    Där kommer ni få läsa om min varda...

Av Therese - 22 augusti 2011 20:03

Idag har det varit en bra dag! även om det inte har hänt så fruktansvärt mycket. Fick reda på en sak tidigare (kan inte berätta det här) men det var riktigt kul. Säger bara en sak, sista idioten är inte född än.. Fattar inte hur f*n man tänker när ma...

Av Therese - 22 augusti 2011 11:55

Helgen kom och gick med rasande fart! Och ändå gjorde vi inget speciellt. Helgerna brukar kunna gå snabbt om man hittar på en massa saker. Men nu gjorde vi inte det och ändå gick det snabbt :p förstår inte.    Måndag idag. Älsklingen är på jobbet...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:30


  Big foot. Det är inte en dans på rosor & vara gravid ibland!  ...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:25


Var i Örebro igår & handlade kläder!  Blev faktiskt nöjd över mitt köp :D Här kommer en bild,                        2 par strumper Rosa linne Lila kofta (tunn men skön och ha på sig) Lila, vitrandigt linne med mön...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards