Tessali

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Therese - 15 augusti 2010 19:09

 


Vet inte vad det beror på, men har varit fruktansvärt trött ända sen jag klev upp i morse vid 9.30 (sov gott under natten) så det kan inte vara det ^^ kan vara att jag lade mig sent, fast nej kan inte vara det heller! För såhär trött brukar jag inte bli bara för att jag lägger mig sent :o kanske har det med det skiftande vädret att göra! Hur som helst så efter maten så gick jag och lade mig i sängen! Orkade inte vara uppe på benen längre och ögonen gick verkligen i kors! Somnade på 2 röda efter att jag hade ställt alarmet på telefon. En timme senare ringde alarmet så då var det snällt bara och gå upp. Trodde en timmes sömn skulle göra susen, men icke då. När jag kom upp ur sängen så kände jag mig inte det minsta utvilad utan snarare tvärtom, blev ännu tröttare :o men drog iaf iväg till farfar på en eftermiddags fika! Och det var trevligt som alltid. Och efter det följde jag med Nina och barnen hem en liten stund :] vi satt och pratade lite skit och tittade på när Tony lekte, han hade full med energi den lille busen! Och Sandra satt nöjd och tittade på :] 


Och nu är jag hemma och tar det lugnt :] är fortfarande jätte trött :( och klockan är bara 19.33 alldeles för tidigt för mig att gå och lägga mig :o så jag får snällt hålla mig vaken en stund till! ^^ el jag skulle väl kunna lägga mig, men då är risken stor att jag vaknar runt 6.00-7.00 och är jätte pigg :o och riktigt så tidigt vill jag faktiskt inte gå upp! hehe!


Ska försöka sysselsätta mig med att spela super mario en stund :D och sen blir det kvällsmat, duscha och sen SOVA ;) längtar verkligen tills det är dags för John blund att komma & hälsa på! Han är varmt välkommen :]


Av Therese - 15 augusti 2010 12:56

Ska strax flytta ut datorn till köket & dra på lite   så jag kan rocka loss medans jag diskar, så glömmer man genast bort hur tråkigt det är :p


Efter diskningen så ska jag fixa lite mat, vad det blir till middag idag har jag ingen aning om! Ska rota lite i frysen så får vi se vad jag finner :)


Ska försöka fixa ett fint scrapbooks kort till mamma också   som hon ska få när jag kommer! så fram med fantasin : )



Ja annars händer det inte så mycket mer idag. Blir väl   hos farfar vid 17.00


Nähe diska var det, MÅSTE göras idag! Tjingeling

Av Therese - 15 augusti 2010 12:35

Jag skulle egentligen ha bloggat igår, men efter en hel dag hos Nina med familj så var jag helt slut när jag kom hem :] ögonen gjorde sig hela tiden påmind om att dom var trötta så jag skippade bloggandet och tar igen det idag istället...


Igår var jag hemma hos Nina med familj som sagt vad hela dagen :] var endast hemma 5min för att byta kläder. Cyklade till Nina runt 11.00 tiden, blev bjuden på en kopp kaffe när jag kom. Drack det och så snackade lite skit. Efter det drog jag till farfar & lånade lite prylar som man behövde ha när man skulle tvätta fönster, för det var det jag skulle göra :0)


Tvättade fönstrena i vardagsrummet, brevid mig stod Tony och ställde en och tusen frågor :0) nyfiken liten kille! när jag var klar där tog vi en paus, och åkte till en & hämtade lite banan kartonger + var hem till mig en snabbis för att byta kläder. Hade på tok för varma kläder på mig :/


Sen bar det av hemmåt till Nina, jag fortsatte med fönsterna i köket :0) och Nina lagade lite mat som bestod av köttfärsås och makaroner! OJ vad gott det blev. Fick självklart äta med dom...


Sen bar det av till farfar på lite fika! pratade lite skit och bara njöt av det fina vädret. Jätte varmt och strålande solsken :0)


När vi sen kom tillbaka till Nina igen så tvättade jag fönstrena uppe på Tonys rum, vilket var Tonys stora glädje! Aldrig sett en 3½åring bli så glad över att få sina fönster rena XD han sken som en sol och sa tack flera gånger! Och det värmde så i mitt hjärta. Älskade skrutteplutt <3 :)


Avslutade tvättande vid Nina & Fredriks sovrum! Då hade jag gått igenom husets alla fönster. Dock inte i källaren och dock inte utsidan på nedervåningen! Tog bara invändigt, i mellan fönstrena och på utsidan på övervåningen.


Blev en lång dag men ack så roligt det var! Nu SER man ut igenom fönstrena igen.

Hihi :0) och alla blev nöjda och glada! Så det kändes bra att åka hem sen, åkte hem med ett leende på läpparna kan jag lova! ^^


Livet går ut på att hjälpa varandra! Nina har ställt upp enormt mycket på mig, nu var det min tur och ställa upp för henne!







Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards