Tessali

Alla inlägg under augusti 2010

Av Therese - 11 augusti 2010 21:22

 


Nästa vecka drar jag & flickvännen Marre till Finland :-D Jag längtar sjukt mycket tills det är dags att resa iväg! Dock är datumet inte helt bestämmt än, men troligen blir det den 20/8 och kommer hem 30/8 så 10 underbara dagar blir det. Kan bli en dag mer el mindre, men det återstå att se :-D


Skrev en packnings lista för en liten stund sen, inte för det är så mycket som ska med :p men vill inte glömma någonting viktigt. Skrev även en lista på saker som måste fixas här hemma innan jag kan åka så nu har jag full koll, hoppas jag :]


Och i morgon förmiddag el morgon kväll så kommer min kära far hit, även godeman och då ska vi prata ekonomi :] ska kolla hur denna månad ser ut med pengar, så jag vet hur mycket jag kan lägga på tex resan och hur mycket pengar som går till mat och räkningar! Men pappa & jag brukar komma bra överräns, så det är nog inga problem! :]



Och när jag kommer hem från Finland, då ska jag packa ner alla prylar i flytt kartonger av det som fortfarande inte är nerpackat för den 1 september flyttar jag och mina 3 katter <3 :-D längtar lite tills flytten äger rum också.. 

Flyttar dock inte långt, kommer bo kvar i samma lilla byhåla och under samma adress! Men kommer flytta till andra sidan, fast till övervåningen XD och äntligen kommer jag att få en egen ballkong :D fyfan vad nice! som det är nu, så delar jag ballkong med en granne, svårt och förklara för er som aldrig varit här :/ men ni som VET hur jag bor, ni fattar :D höhöhö...


 




Nej nu börjar fantasin ta slut :] bäst och ge sig innan man kommer på ngt mer att skriva om :p hehe! Blev en blogg iaf

Av Therese - 9 augusti 2010 22:41

Ligger i sängen :) datorn har jag brevid mig! Tänkte skriva en blogg, men inlägget blir nog inte långt, för jag börjar bli trött :( så jag ska se på film en stund & sen sova! Ska se filmen K2. Någon som sett den? får se om den är så bra som jag tkr den verkara vara. Ska betygsätta den när jag sett klart på den :)


Har inte blivit mycket bloggande då tjejen har varit här :) har fått några underbara dagar med henne! <3 :) men idag blev hon tyvärr tvungen & åka hem pga jobb! Men vi träffas snart igen, och då ska vi åka till Finland tillsammans är det tänkt.. 


Hoppas verkligen på att vi kommer iväg, fick en räkning idag i brevlådan från 3 på 433kr :( sådan dyr räkning brukar jag inte få, men nu har det blivit det så ja vi får se hur mkt pengar jag har kvar efter att räkningarna är betalda! Nej men det ordnar sig nog :) kanske kan ja låna några kronor av pappsen om det kniper ^^ :-D


Nej film & sova! Men nu vet ni iaf att jag lever. Uppdaterar mer i morgon!

Av Therese - 2 augusti 2010 12:28

Hellu.. Vaknade för en timme sen, men ändå är jag fortfarande trött & nyvaken (:

Ska dricka lite kaffe strax så att man vaknar till liv, förhoppningsvis! sen blir det & och fixa något ätbart (?) efter det blir jag hämtad av Nina & barnen ^^ vi ska till Linde en sväng och hälsa på Bernice! Ninas svärmor och barnens farmor... :D


När vi kommer hem från Linde så ska jag plocka det sista som e kvar att plocka undan här hemma! och så dammsuga och tvätta golven :)


Kvällen händer det nog inte ett skit.. Blir väl och glo på film tills ögonen går i kors.


I morgon kommer M hit :D o jag längtar!


Nähe inge intressantare än såhär blev det inte. Ska göra mig i ordning XD

Av Therese - 1 augusti 2010 18:23

Jag tycker det känns som att jag städar förjämnan här hemma, undrar hur det kommer bli när jag får barn sen? Då kommer det väl se ut som att en bomb har slagit ner förjämnan :p så jag förstår alla föräldrar som säger att dom inte hinner mer än och städa så är det lika stökigt igen... För så är det här också, är expert på att dra fram saker men att plocka undan efter sig det går bara inte! ^^ och ändå klagar jag på att det är stökigt :p 


Ska strax plocka undan saker, vilket jag gjorde härom dagen och sen fram med dammsugaren, katternas stora fasa! och sen ska jag även torka golvet :)


Vill att det ska vara fint här när Marre kommer i morgon el om det blir på tisdag! :) fast egentligen spelar det ingen roll för det blir snart stökigt igen :o någon som har tips på hur jag ska lära mig att hålla det rent och fräscht? :p så kom med förslagen.


 

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards