Tessali

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

¤ Första magbilden <3

Av Therese - 17 april 2011 10:12

I morgon tänkte jag ta fram kameran & ta kort på min mage :)

så i morgon får ni se första magbilden, hihi.

När jag ser gravida människor så kan jag inte låta bli och gemföra

våra magar. Tycker att min ser så annorlunda gemfört med andras.

Min påminner om en jäst deg. Inte alls sådär fast och fin som jag vill

att den ska vara! Ok, nu är jag väl inte så långt gången så mycket

hinner ändras med tiden. Går in i vecka 17 i morgon (måndag) =)

Fast oavsett HUR magen ser ut på mig, så är jag ändå förbannat

STOLT <3 tycker min mage är fin oavsett formen. Och oavsett

om den mest påminner om jäst deg :P haha.


Jag har hört en massa saker som kan ske under graviditeten & efteråt. Men

som det känns nu så tror jag bara det är bullshit & att det blir vad man gör det

till. Självklart det blir en dålig sak om man tänker HUR dåligt det är. Men vänder

man på det och tänker positivt så tror jag det blir något bra av det hela också.

Och jag försöker alltid tänka så positivt som möjligt för det brukar hjälpa mig.

Ingenting blir bättre av och tänka negativ för det ÄR då det brukar bli en

dålig sak av det också ^^ så nej fram med ett leende på läpparna! =)


Hur som helst det jag skulle komma fram till ÄR,


  • Att man får "ångest" efter förlossningen över HUR mycket graviditets kilon man måste få bort innan man kommer till den "normala" vikten
  • Att man kan bli och hata vristningarna man fått under graviditeten som inte försvinner i första taget
  • Att tuttarna inte kommer se ut som dom gjorde innan

Ja listan skulle kunna göras lång! Mycket saker kanske faktiskt händer och vissa saker kanske man tänker. Men är det INGEN som tänker på VAD som en gång legat i magen?! ÄR inte det värt det?! alltså är det inte värt att få vristningar, ha lite hull om magen och att tuttarna inte är detsamma?!


 
 
Cattis

Cattis

19 april 2011 14:58

Heej!
Grattis till Bebisen i magen:) känner inte dig men känner din karl eller jag känner väll inte din karl så väl utan de är väll snarare min man som känner din karl:)

Konstigt att folk kan bli att må så dåligt efter att de fått något så fint som ett litet barn:)

Sen de där om magen;) När jag va i vecka 17 så tyckte jag att min mage va gigantisk och att alla borde se att jag faktist va gravid, men ikke sa nicke, va typ i vecka 20 (är i vecka 30 nu) som folk runt omkring började se min mage;) tänk va olika man kan vara hehe. Har du fått känna någon spark än då?

Hälsa Micke så mycket ifrån Cattis och Leffe;)

http://cattislillamirakel.bloggo.nu

Therese

21 april 2011 08:26

Hej :-) Tack så mycket! Ok, vad roligt att du känner/vet vem min karl är :p hur hittade du min blogg?

Ja jag tycker också det är lite konstigt :/ förstår verkligen inte varför. Eller nu talar jag som att jag skulle ha fått barn innan men det har jag inte :p detta är ju första skrutt.

Har du barn sen innan el är det första för er med? :-) vad roligt, då är det inte länge kvar till förlossning! När har du BF?
Hoppas allt går bra då när det är dags.

Personligen tycker jag det både syns och inte syns! den är fortfarande lite insjunken el vad man ska säga. Men det kommer jämna till sig såsmåning om =) Nej har tyvärr inte känt av några sparkar ännu. Men det kommer väl?! :-) måste vara bra häftigt?!

Jag ska absolut hälsa sen! :-) just nu är han på jobbet. Men hälsar när han hittat hem :D

 
Cattis

Cattis

21 april 2011 11:14

Är vän med micke och lyllan på fb och hittade dig där:)

Denna lillakillen är våran första så man börjar bli bra nervös;)

Han är beräknad till 25Juni, närmar sig med stormsteg hehe:) Tack detsamma:)

Oja sparkarna kommer, så härligt när de ser ut som bebisen försöker gräva sig ut ur magen hehe:)

När ska ni på Ultraljud då?

http://cattislillamirakel.bloggo.nu

Therese

21 april 2011 11:39

Okej :-) Känner också Lyllan. En barndoms kompis! Min mamma och hennes mamma var poolare förut.

Världen är BRA liten ^^

Jag vet inte när vi ska på UL. Har inte fått någon tid. Får väl se :O) hoppas snart. För vi är så nyfikna på vad för kön det är och sen att få se den lille igen ska bli MYS! =)

Okej oh ett sommar barn =)

Förstår det. Längtar så tills sparkarna. Hihi. Just nu får jag nöja mig med och titta på magen :D och det är inte så bara...
Det är underbart :-)

 
Cattis

Cattis

21 april 2011 12:01

Tiden går såååå fort så snart kommer du få känna rediga sparkar kan jag lova dig;)

Har du någon kännsla om vad de kan va för en liten du har i magen då?:)

Både jag och min man va båda ganska säkra på pojke, och rätt hade vi:)
Man brukar kunna ha en lite känsla;)

http://cattislillamirakel.bloggo.nu

Therese

21 april 2011 21:58

Jag har ju inte det, en känsla om vad det kan röra sig om för kön på bebis ;-) ena stunden är jag bombsäker på att det är en tös och nästa stund tror jag det är en pojke! Men om jag måste säga något så tjej!

Hehe okej :) vill faktiskt helst ha en son. Men blir glad oavsett vad! Blir det en pojk så blir det säkert en bil tokig pojke som Micke ;D

Kommit på några namn då?! =)

 
Cattis

Cattis

23 april 2011 11:25

Hehe jag var först Bombsäker på en kille, sen så började jag tro lite mer på tjej, men sen kom jag på mig själv när jag kallade lillen i magen för Junior haha då fattade jag att de nog är en liten kille.

Ajjemen de blir den nog säkert om de är en pojk;) Micke och Leffe jobbade ju tsm på Vibergs:)

Vi har redan bestämt att våran lilla ska heta Billy:) ni då?

http://cattislillamirakel.bloggo.nu

Therese

24 april 2011 11:06

Jag berättade för Micke att du hade kommenterat min blogg och att vi nu har börjat prata med varandra :-) han sa: Oj det var länge sen man snackade med dom! tror jag skulle hälsa tillbaka! ^^

Billy, hihi vilket fint namn =) vi har inte kommit på något namn ännu. Men har några idér. Får se vad Micke säger om det :D blir lättare och ta reda på det när vi vet könet också. Hoppas på UL snart =D

Går snart in i vecka 18 :O oj tyckte nyss det var vecka 12 nej men veckorna rasar förbi.

Hittade dig på FB. Lade till dig där också. Men vet inte om du kanske vill acceptera eftersom vi inte känner varandra :P men tänkte vi kanske kunde snacka där ibland också :P

 
Cattis

Cattis

24 april 2011 21:34

Du ser tiden går fruktansvärt snabbt;) går du snart in i vecka 18 så får du en kallelse när som helst hihi spännande;)

Tack, vi älskar verkligen de namnet, och tror att de skulle kunna passa den lille vilden;)

självklart accepterar jag där;)

http://cattislillamirakel.bloggo.nu

Therese

26 april 2011 17:52

Jo den gör ju det :-) men det går även skit sakta med tanke på att det är evigheter kvar tills bf. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge! =)

Hehe :-) skönt och ha namn klart innan bebis kommer. Får se hur det blir för oss. Förr eller senare får den ett namn oavsett :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 augusti 2011 13:59


Jag kommer att avsluta den här bloggen inom kort! För min lillasyster Helena hjälpte mig & startade en NY igår. Fortsätt gärna & följ min blogg    Adressen dit är,  http://www.nybliven-mamma.blogspot.com/    Där kommer ni få läsa om min varda...

Av Therese - 22 augusti 2011 20:03

Idag har det varit en bra dag! även om det inte har hänt så fruktansvärt mycket. Fick reda på en sak tidigare (kan inte berätta det här) men det var riktigt kul. Säger bara en sak, sista idioten är inte född än.. Fattar inte hur f*n man tänker när ma...

Av Therese - 22 augusti 2011 11:55

Helgen kom och gick med rasande fart! Och ändå gjorde vi inget speciellt. Helgerna brukar kunna gå snabbt om man hittar på en massa saker. Men nu gjorde vi inte det och ändå gick det snabbt :p förstår inte.    Måndag idag. Älsklingen är på jobbet...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:30


  Big foot. Det är inte en dans på rosor & vara gravid ibland!  ...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:25


Var i Örebro igår & handlade kläder!  Blev faktiskt nöjd över mitt köp :D Här kommer en bild,                        2 par strumper Rosa linne Lila kofta (tunn men skön och ha på sig) Lila, vitrandigt linne med mön...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards