Tessali

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Therese - 7 juni 2011 12:28

Nu börjar det bli rejält trång inne magen för bebisen. Hörseln är väl utvecklad och den börjar känna igen din röst. Låt även familjen prata mycket med den för då lär den känna igen deras röster också.
Min kommentar, Att det börjar bli rejält trångt inne i magen för bebisen det trodde jag inte skulle ske fören lite längre fram :p så jag blev lite chockad att det stod så nu. Det där med rösterna det har jag läst på någon sida på internet om för ett tag sen att det skulle ske kring denna vecka, mys! då kan man berätta små hemlisar ;) hihi. Känns bara kul att han hör röster nu :-)
 

Av Therese - 7 juni 2011 11:08

Som jag skrev i bloggen igår, så ville jag åka till Nina & barnen igen (: men trodde inte det skulle bli något med det. Men det blev det   snäll pojkvän som man har så körde Micke mig & även hämtade mig sen på kvällen! Tack .


Vi gjorde väl egentligen inget speciellt. Men det blev en promenad, mat och fika. Och sen blev det en hel del bus i värmen ;-) blev en lugn & fin dag med folk jag tycker om. Precis som jag gillar...


På kvällen blev det lugnt på hemmaplan också. Tittade på tv med Micke en stund. Och sen plockade jag lite i köket med disken och gav katterna mat. Sen kröp vi ner i sängen & pratade en stund. Tills Micke blev trött & ville sova :) stackarn ska jobba idag :(


Himmel vad varmt det är ute. Svetten fullkommligen forsar :p blir & dricka mängder med vatten & ta en svalkande dusch :-) alla sommrar innan så älskade jag sommarvärmen, satt & nöjt i fulla drag. Men denna sommar kommer jag nog inte komma överräns med den på samma sätt. Att vara gravid nu känns väl inte så lockande ;-) men nu ÄR det så. Men samtidigt känns det skönt att det blir en september/oktober bebis (beror på när han tittar ut) då hinner vi njuta av många fina höst dagar ute innan den (extremt) kalla vintern kommer.. Jag vet inte, men jag tycker det spelar väl ingen roll NÄR ungen kommer. Huvudsaken är väl den att allt går bra och att bebis kommer ut frisk och kry. Sen om det är vinter el sommar den kommer det kvittar :p


Det känns som att det är åska i luften! *Snälla jag ber verkligen* hitta hit. För det vore underbart om det kunde ränsa den kvava luften! Vill kunna andas "normalt" Haha...


Avslutar inlägget här med & säga att:  IDAG HAR JAG VARIT RÖKFRI 1VECKA! Grattis till mig & bra jobbat Therese :-D känns riktigt j*vla gött och ha blivit kvitt med nikotin djävulen ^^ nu kommer jag kunna njuta på ett annat sätt, resten av graviditeten! nu kan jag sniffa och gosa massor med bebis utan att lukta rök!!!

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards