Tessali

Alla inlägg under april 2011

Av Therese - 17 april 2011 10:12

I morgon tänkte jag ta fram kameran & ta kort på min mage :)

så i morgon får ni se första magbilden, hihi.

När jag ser gravida människor så kan jag inte låta bli och gemföra

våra magar. Tycker att min ser så annorlunda gemfört med andras.

Min påminner om en jäst deg. Inte alls sådär fast och fin som jag vill

att den ska vara! Ok, nu är jag väl inte så långt gången så mycket

hinner ändras med tiden. Går in i vecka 17 i morgon (måndag) =)

Fast oavsett HUR magen ser ut på mig, så är jag ändå förbannat

STOLT <3 tycker min mage är fin oavsett formen. Och oavsett

om den mest påminner om jäst deg :P haha.


Jag har hört en massa saker som kan ske under graviditeten & efteråt. Men

som det känns nu så tror jag bara det är bullshit & att det blir vad man gör det

till. Självklart det blir en dålig sak om man tänker HUR dåligt det är. Men vänder

man på det och tänker positivt så tror jag det blir något bra av det hela också.

Och jag försöker alltid tänka så positivt som möjligt för det brukar hjälpa mig.

Ingenting blir bättre av och tänka negativ för det ÄR då det brukar bli en

dålig sak av det också ^^ så nej fram med ett leende på läpparna! =)


Hur som helst det jag skulle komma fram till ÄR,


  • Att man får "ångest" efter förlossningen över HUR mycket graviditets kilon man måste få bort innan man kommer till den "normala" vikten
  • Att man kan bli och hata vristningarna man fått under graviditeten som inte försvinner i första taget
  • Att tuttarna inte kommer se ut som dom gjorde innan

Ja listan skulle kunna göras lång! Mycket saker kanske faktiskt händer och vissa saker kanske man tänker. Men är det INGEN som tänker på VAD som en gång legat i magen?! ÄR inte det värt det?! alltså är det inte värt att få vristningar, ha lite hull om magen och att tuttarna inte är detsamma?!


Av Therese - 17 april 2011 09:56

Vissa anser att söndagen är en dag då man ska göra så lite som möjligt! Helst av allt ska man ta på sig sina myskläder och slänga ner sig i soffan framför tven eller en film =) medan andra anser att det är en dag då man ska utnyttja dagen så mycket man kan. Det är då man ska städa och göra fint inför veckan. Hur brukar ni göra? Hemma hos oss brukar det variera från söndag till söndag. Dom flesta söndagar brukar vi ta det lugnt för och sen på kvällen ta ett varmt och avkopplande bad, för och sen hamna i soffan framför tven. Perfekt avslut på helgen/veckan! Men det händer också att vi har städat för och få det fint till veckan :-) så det pendlar en del.


Idag, blir det nog lite städ och tvätt! Inte för det är så skitigt men det är ändå skönt och välkommna nya veckan med ett rent och fint hem. Och tvättkorgen är överfull så det är lika bra och ta i tu med den.. 


Ska börja med och bädda sängen och sedan plocka undan saker som fått fötter & hamnat någon helt annanstans! :p förstår inte det där. Haha


Kanske bloggar senare eller så gör jag det inte. Visar sig ;)


Av Therese - 16 april 2011 09:33

Idag ska jag tillbringa dagen på älsklingens jobb   trivs riktigt bra där. Tycker det är riktigt kul att ta på sig kläder man inte är så rädd om, skita ner sig från topp till tå, bli kladdig om händerna av olja och annat kraffs. Sitta där i timmar & hålla på med något projekt.. 


För ett par helger sen var jag där med älsklingen & Elin. Vi skulle laga rost på Elins bil och samt polera den (dock hjälpte Micke oss att polera den) Det var hur som helst riktigt kul att få sitta där och laga rosten! Visst var det stundvis jobbigt också ^^ men inte så jobbigt att man gav upp..


När man sitter där, då kan tankarna flöda fritt ett par timmar. Hinner tänka på mycket under tiden jag pysslar med något :)


Att jobba som bilmekaniker är kanske inget yrke jag skulle vilja sattsa på! ^^ men att meka med någon bil ett par timmar då och då är helt OK :-) Kul att ha en helg hobby. Och det bästa är ju att när man testar olika yrken så VET man tillslut om det är något man vill sattsa på eller ej...




Hahaha ! Diggar BILden.





"TJEJER kan också meka med bilar" =D 




Av Therese - 13 april 2011 06:50



Godmorgon! Dricker en kopp kaffe & njuter av att denna dag äntligen är här. Ska snart göra mig i ordning så jag är klar lagom tills att jag ska gå till bussen :) Känner mig riktigt glad. Känns som det här kommer bli en mycket bra och intressant dag! Ska först ha en dejt med chefen, ska få skriva på papper osv. Sen blir det dags och kavla upp ärmarna och börja jobba! 


Kom på igår att jag inte ägde några inneskor (tofflor, sandaler) så jag fick lite små panik över det. Kan ju inte komma till jobbet utan skor. Eller gå i Mickes 44:or! för dom drunknar jag nästan i. Men hur som helst lyckades hitta ett par rosa foppa skor i Kopparberg! =) så nu kan INGET gå fel...Skor (check) matlåda (check) druckit upp kaffet (check) göra mig i ordning och lägga ner saker i väskan (ej klart)


Nej nu är klockan strax 7.00 måste göra mig i ordning nu om jag ska hinna... Ha det gott :)

Av Therese - 12 april 2011 08:05




Godmorgon bloggvärlden & alla andra! :)

Vilket underbart väder det var igår. Strålande solsken & väldigt varmt. Trivdes som fisken i vattnet. Och det var jag nog inte ensam om & tycka?! ;-) så igår tillbringade jag nästan hela dagen ute och lapade sol.. Först hade jag byxor och tröja på mig men det blev alldeles för varmt så jag bytte om till kjol :o och en tunn 3kvarts tröja. Och det svalkade kroppen bättre.. 


Till min stora glädje så hittade jag vitsioppor & då konstaterade jag att nu ÄR det vår :) som vi har väntat.


Idag ryktades det att det skulle bli snö :O men det har jag inte sett till och inget jag kommer se till heller. För idag är det strålande solsken och ganska behaglig värme ute. Fy f*n vad gött med VÅR....


Eftersom jag ska upp tidigt i morgon och i väg till praktiken så tänkte jag dissa min trötthet och INTE sova idag som jag brukar göra efter att Micke har åkt i väg till jobbet. Så idag har jag istället kommit på lite saker att göra.. Tror Micke kommer bli glad =D och det kommer även jag också bli.. Kan inte avslöja något än. Men berättar nog det senare el nästa gång jag bloggar ;) har en tedens att INTE göra saker OM jag berättar i förväg :O konstigt men sant...


Kanske ska börja pyssla med det jag har i kikaren idag ;-) vi ses och hörs!





Av Therese - 12 april 2011 06:43

Jag bloggar inte lika mycket längre och jag bet inte riktigt vad det beror på. Kanske är det för att latheten gjort sig påmind eller så är det nog helt enkelt att det händer så mycket annat om dagarna som gör att jag inte har samma tid. Oavsett vad så har bloggen fått legat på hyllan & nu bloggar jag bara när det faller in :)


Jag har en sak & berätta. Jag har fått praktik plats   när jag fick besked om det så blev jag glad som ett barn på julafton. Äntligen ska jag få komma ut och göra något vättigt om dagarna! Äntligen kommer jag också få skapa rutiner, fixa matlåda, göra mig i ordning på morgonen, träffa arbetskompisar och det bästa av allt är att jag fått praktik på det jobb som står mig närmast mitt hjärta! Och det ÄR inom vården. Jag ska vara på ett ålderdomshem =)


När jag var liten & fram till vuxen ålder så trodde jag att dagis stod mig närmast hjärtat. Att låna andras barn, leka lekar, hjälpa dom och vara en bra förebild. Men har insett att det inte längre står mig närmast hjärta. Det är en stressig miljö, för mycket bus och gap! Jag pallar inte med det. Blir trött fort och orken är som bortblåst när jag kommer hem..


När jag en sommar hade fått feriejobb på ett ålderdomshem då gick jag dit med blandade känslor. Skulle det bli jobbigt? roligt?! men redan från första dag så älskade jag att jobba med gammla. För dom har så mycket mer att ge. Och dom har så mycket att berätta =) jag stormtrivdes att jobba inom vården med gamla. Det är nog det bästa yrket jag har jobbat med =D


Nu tycker säkert många att jag är konstig som väljer att gå ut på praktik i vecka 16. Att jag borde vara hemma & vila upp mig. Men grejen är den att jag är skit trött på att gå hemma om dagarna :s och absolut inte göra någonting. Har man gått hemma länge så tycker man som jag att det kommer bli underbart att få komma ut i arbetslivet..


Visst lite nervös är jag allt. OM jag verkligen kommer orka! Tröttheten ligger fortfarande & luras bakom hörnet. Kanske dags för järntabletter snart?! :P Men det ska nog gå bra. Jag ska bara "jobba" två dagar i veckan och dessa få dagar får man bita ihop OM det känns jobbigt eller tungt. Men eftersom jag har hamnat på mitt favo yrke så är det bara och bita i det sura äpplet. Jag ska fixa det...


Så måndag & onsdag kommer jag vara på jobbet =) känns finare och säga jobb än praktik. Även om det bara är praktik. Jag kommer alltså inte tjäna en krona. Men vad spelar det för roll? Har en inkomst från försäkringskassan så det jag får av dom får jag väl se som en lön.. Hur som helst jag är nöjd och det är det viktigaste! Jag och sambon har pengar så vi klarar oss. Vi kan betala räkningarna, köpa maten och diversse kläder. Vi har råd att äta ute och vi har även råd att bara sitta hemma :P nej men vill bara förklara att jag INTE är lurad på något vis. Det är INTE synd om mig. För jag har det BRA.


OM jag känner att jag orkar med praktiken och allt går bra. Vilket jag hoppas så kommer jag praktisera där fram till föräldrarledigheten. Det vill säga fram tills det att bebis kommer. Och den anländer i oktober :) eller slutet av september om den vill ut tidigare! Så detta innebär att jag dels kommer ha saker att göra under hela graviditeten & sen kommer jag jobba hela sommaren (dock får jag bara semester under den tid Micke har det) så vi kan göra saker ihop..


Tiden kommer springa i väg. Och innan jag vet ordet om det så har jag bebis hos oss <3 myspys...


Nej nu ska jag sluta babbla! =) see yaa


Av Therese - 6 april 2011 17:14

Nej jag kokar givetvis inte soppa på spik! ;) men när jag skulle skriva en rubrik så var just denna rubrik som ploppade upp i huvudet först =D


Lite humor är aldrig fel. Oavsett om den är dålig, bra, bättre eller bäst! Humör är något som förgyllar mina dagar till det bättre. Vad förgyllar eran dag?


Som sagt vad soppan står på spisen & puttrar! Det fattas lite grejer innan den är helt klar :0) men snart så.. Vad har ni ätit idag?


Sitter & väntar på att sambon ska komma hem! Han skulle visst stanna kvar efter jobbet en stund idag och fixa med något..


Hm undrar vad man ska hitta på idag? resten av dagen som är kvar vill säga. Blir nog lugnt =)


 


En äldre bild på mig. Den bjuder jag på! Lite färg i vardagen behöver alla ;)



Av Therese - 5 april 2011 13:00

Förlåt för att jag inte har svarat på alla kommentarer som jag fick härom dagen angående detta problem som jag har med min mamma! Men som ni kanske redan förstått så mår jag dåligt över detta :(


Samma dag som jag skrev på rampljuset om mamma så beslöt jag mig för att avbryta kontakten med henne. Så jag satte mig ner och skrev ett brev. Ett väldigt långt ett där jag förklarade hur dåligt jag mår och hur jobbigt allting är. Och samma dag skickade jag även brevet. För att jag inte skulle dra ut på det eller inte skicka det alls. NU är det upp till henne hur hon vill ha det mellan oss. Försöka ta tag i problemet och ställa allt till rätta eller sopa undan problemet under mattan?! Skrev i brevet att hon gärna får höra av sig via sms, ringa eller skriva ett brev om hur hon vill ha det och vad hon tycker & känner. Men än har jag inte fått någon respons tillbaka? telefon är lika tyst som innan och brevlådan dimper det bara ner någon räkning eller reklam! Ok, nu har det inte gått många dagar sen brevet skickades. Så än finns det faktiskt hopp! Men som det är just nu så är det väldigt mörkt ut på den fronten....


Hur kan du göra såhär? Jag kan inte i all världen förstå HUR en föräldrer kan göra såhär mot sitt eget barn? av samma kött & blod. Det är ofattbart! Väljer man att sätta en annan människa till världen så ska man väl banne mig också ta hand om det, finnas där för den, ge all sin kärlek och trygghet till detta lilla oskyldiga barn? Nej tydligen inte. Kanske bara jag som är bakom flötet. Det är väl tydligen helt OKEJ att sätta ett barn till världen, gnälla under spädbarns tiden HUR jobbig och omöjlig jag var. För och sen tröttna helt och ge vårdnaden till pappa! Jag är oerhört TACKSAM för att pappa är normal och tog sitt ansvar. För vem hade jag varit idag annars? vart hade jag bott? hade jag fått ett bra liv eller hade jag legat på något psyk idag? har pappa och tacka för att mitt liv blev toppen! och att jag är frisk och mår prima bortsett från mamma! ^^


Hur som helst, Mamma har fått hur många chanser som helst att visa för mig att hon vill och kan vara en bra mamma åt mig. Men hon har misskött sina chanser. Och snart kommer det vara försent. Snart kommer hon inte få fler chanser. Och det kommer inte spela någon roll HUR mycket hon bönar och ber.. Eller gråter! För nu är jag skapligt trött på denna onda cirkel...Jag försöker vara "stark" men snart rinner bägaren över och snart förlorar hon mig för all framtid! =/ känns svårt och säga det. Men SÅ är det...


Min bebis, Enda sedan jag var yngre så jag har jag haft en längtat över att få bli mamma! Förut kunde jag inte förstå varför längtan var så stor, men NU vet jag. Min och mammas relation har stort sätt aldrig varit bra och då har jag nästan alltid kännt mig halv. För och känna sig hel så skulle det enbart vara om mamma hade funnits mer för mig, ställt upp, gett mig kärlek, trygghet och mycket annat som en mor har och ge sin dotter! Allt det där jag inte fått mycket utav..


Så därför tror jag att det är väldigt viktigt för mig att få en bebis som jag alltid ska finnas för, ställa upp för, ge kärlek till och tryggheten! =) att jag ska få känna mig hel för en gång skull i mitt liv. Jag ska göra allt det INTE min mamma gjorde för mig. Jag ska då INTE gå i samma fotspår! Nej jag ska bli en underbar mamma. En sådan där person som är rolig, ball och snäll. Min dotter el son ska aldrig behöva gråta om nätterna eller fundera om det är dens fel att jag är som jag är.. Nej jag ska ALLTID finnas där! Och ge all min kärlek till detta barn <3 SÅ ÄLSKAD från första stund... 


Mamma Therese & Pappa Mikael, Vi älskar dig våran lilla loppa! <3 älskad från första stund och det kommer vi alltid göra vad som än händer :) Oavsett vad som än händer så kommer du alltid vara viktigaste för oss! Ska INTE svika dig, aldrig någonsin! OCh vi kommer lära dig allt om livet. Vad som är bra och vad som är mindre bra.... Puss på dig våran skatt <3 



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards