Tessali

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

¤ Inte bara graviditets hormoner!

Av Therese - 5 juni 2011 09:45

Det är faktiskt skillnad på graviditets hormoner & att vara arg/sur! Nu tänkte jag berätta ut i från min synvinkel. För en del människor verkar tro att det är precis samma sak.. Men det är det inte!


Innan graviditeten, Jag är för det mesta en väldigt glad tjej! Men ibland händer det att mitt humör förvandlas till en höststorm. Kan bli både arg/sur på en liten sak som stor. Men oftast gick det dåliga humöret över och två sekunder senare så kunde jag skina som en sol igen. Ibland hände det väl dock att jag kunde gå runt & irritera mig länge över en sak. Men det berodde nog lite på vad saken gällde. Jag gillade tex inte när någon verkligen lovat en sak för och sen bryta det. Nej då kunde jag verkligen bli sur ordentligt. Men oftast gick saker & ting och lösa! Så problemen kvarstod inte så länge! Men som sagt för det mesta vad jag glad & försökte och inte hänga läpp över små saker & ting. För livet har så mycket mer att erbjuda en bitterhet.


Under graviditeten, Dessa hormoner är absolut inte lätt & tackla. För ena stunden kan man skratta & vara glad. Och verkligen tycka att livet leker. För i nästa stund kan man sätta sig ner och bara vilja storgråta! Och om man tänker efter så har man egentligen inget och vara ledsen för. Men just då känns det verkligen som ett helvete och att det är ett jätte stort problem! Oftast börjar dessa hormoner fara runt i kroppen när man minst anar det. Så man hinner sällan förvarana sambon eller vännerna att nu är det jobbigt! Så humöret går tyvärr alltid ut över dom :( vilket absolut inte är meningen! Jag försöker att tygla humöret, ibland går det och ibland går det inte. Men jag försöker. En sak som jag vet har enbart med gravhormoner att göra är när det kommer till alkoholen. Sambon & vännerna vill ibland ta sig en öl eller något annat alkoholhaltig dryck. Vilket jag skulle tycka var mer än okej innan jag blev gravid :-) för då kunde jag vara med & dela på den goda drycken, stämmningen, minnena och den kvällen på ett helt annat sätt än vad jag kan nu. Nu kan jag inte dricka alkohol pga bebis i magen. Men försöker alltid vara med på "festerna" men det känns som jag är den där tråkiga gravida tjejen som sitter i ett hörn. Försöker synas och höras så gott jag kan. Försöker och ha riktigt kul. Ibland händer det att jag har förbannat kul, men ibland händer det att det liknar öken! Det liknar väl mest öken att jag i sällskapet är ensam som nykter! hade varit roligare om det var någon mer i gänget som inte drack. Som jag kunde samtala med och ha kul tillsammans med :-) när dom som dricker har kul på sitt håll ^^ hur som helst det jag skulle komma fram till är att jag vet att mina hormoner är som störst när jag vet att det ska vankas till fest. För det är som jag tycker att det är jätte jobbigt :( och det är inte så bra då jag låter humöret gå ut över dom andra! Jag vill ju att ni ska ha kul, för det är ju inte ni som är gravida men det är bara så jobbigt för mig ibland.. Men jag ska försöka rycka upp mig, vara med i gänget och ha skoj. För om jag har kul så kan ni ha kul :-) sen lite längre fram är det min tur och festa och då j*vlar ska jag ha kul som aldrig förr. Då kan jag äntligen njuta av den goda drycken som ni fått gjort :-D om jag nu vill ut och festa då, det är inte säkert :p


Om man bortser från festerna så är inte graviditets hormonerna så jätte stora direkt. Det har mest med avundsjukan att göra :p att jag också vill kunna vara med och dricka! Jag vet att det inte är det viktigaste på jorden. Men det är något jag gillade innan grav. Och säkert något jag alltid kommer gilla :-D


Så det är faktiskt skillnad på grav hormoner och att vara sur/arg för något i vanliga fall. Ville bara tala om det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 augusti 2011 13:59


Jag kommer att avsluta den här bloggen inom kort! För min lillasyster Helena hjälpte mig & startade en NY igår. Fortsätt gärna & följ min blogg    Adressen dit är,  http://www.nybliven-mamma.blogspot.com/    Där kommer ni få läsa om min varda...

Av Therese - 22 augusti 2011 20:03

Idag har det varit en bra dag! även om det inte har hänt så fruktansvärt mycket. Fick reda på en sak tidigare (kan inte berätta det här) men det var riktigt kul. Säger bara en sak, sista idioten är inte född än.. Fattar inte hur f*n man tänker när ma...

Av Therese - 22 augusti 2011 11:55

Helgen kom och gick med rasande fart! Och ändå gjorde vi inget speciellt. Helgerna brukar kunna gå snabbt om man hittar på en massa saker. Men nu gjorde vi inte det och ändå gick det snabbt :p förstår inte.    Måndag idag. Älsklingen är på jobbet...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:30


  Big foot. Det är inte en dans på rosor & vara gravid ibland!  ...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:25


Var i Örebro igår & handlade kläder!  Blev faktiskt nöjd över mitt köp :D Här kommer en bild,                        2 par strumper Rosa linne Lila kofta (tunn men skön och ha på sig) Lila, vitrandigt linne med mön...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards