Tessali

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Therese - 22 maj 2011 10:34

Det är inte första och säkert inte sista gången heller som jag köper lösgodis på någon affär för och sen upptäcka att 80% av det man vallt är stenhårt :O


Någon annan som varit med om det? menar hur bevsiken blir man inte? man står där inne på affären & är sugen på lite godis. Väljer noggrant ut favoriterna. Kommer ut ur affären och tar sig ett smakprov och tanken är att få njuta av en godisbit, men istället får man bita hårt så man tror tänderna ska flyga åt h-vete! :-( hur svårt ska det vara för butiksägaren & se över godisen? på detta vis så förlorar dom kunder! För vet jag med mig att just denna affär bara säljer hårda godisar då köper jag naturligtvis inte godis där igen. Och sen tipsar jag ju självklart alla andra om det med. Och vad gör dom? jo dom väljer en annan affär...


Skulle jag äga en affär eller vara en anställd då skulle jag gå igenom sammtliga varor. Tex godiset, frukten och brödet om hur det såg ut. Är det dåligt? är det bra? OM något håller på att gå ut i datum så skulle jag väl ta och rea ut det så man blev av med det och kunde tjäna liten slant på det än och låta det ligga tills det är knall grönt av mögel...


Nej KOLLA över era varor! speciellt godiset... 




Förut var jag en riktigt gottegris som åt godis väldigt ofta. Men nuförtiden så köper jag inte mycket alls för jag vet med mig innan att det kanske inte lönar sig. OM jag int är på en affär där jag vet att godiset är färskt och smakar bra :) köper hellre choklad eller gott och blandat påse. Ibland chips bara för att undvika dåligt godis! ^^  

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards