Tessali

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Therese - 5 juli 2011 14:27


 
Min älskade Sigge flyttade igår till Nora! Och jag saknar honom jätte mycket <3 lade ut en annons på blocket i söndags & igår kom det hit en familj som ville kika på honom =) som jag upplevde familjen så tyckte jag dom verkade underbara. Ställde en massa frågor om Sigge, allt från hur han är som person till vad han gillade & äta. Så det kändes helt rätt för mig & sälja honom till denna familj. Även om det såklart kändes lite vedmodigt också! Sigge har liksom bott hos mig under 2år. Vi har busat & gosat massor. Samtidigt som vi har bråkat (vid kloklippning) hehe. Många fina minnen fick vi tillsammans <3 det tackar jag för. Nu får han dela dom sista minnen med denna familj istället. Hade önskat att det var med mig! Känns så himla tomt här hemma utan honom <3 :'/ i morse när jag skulle ge katterna mat, så ropade jag automatiskt på honom också. Två sekunder senare kom jag på mig själv, med att det högg till i hjärtat. Försöker & inte tänka för mycket på Sigge för det är då det gör ont. Men samtidigt är det svårt & låta bli. Just nu rinner tårarna för kinden :'( trodde att SiggeLo (som jag kallade honom för) skulle vara den sista katten jag skulle sälja. Aldrig trodde jag att jag skulle sälja iväg honom! Men nu är det gjort & jag kan inget göra! Även om det känns i mitt hjärta så gjorde jag det ända rätta! :-D jag vet att han har det bra där han är nu, innerst inne! Men saknar honom så det gör ont ändå



Sigge förlåt för att jag gjorde som jag gjorde! Men jag gjorde detta enbart för din skull. För att jag vill att du ska ha det bra. Du kommer nog få det bättre där, än vad du skulle få det här! Jag älskar dig SiggeLo, det kommer jag alltid göra. Kommer aldrig glömma dig, aldrig någonsin!


Kalla mig barnslig, men jag kan inte hjälpa det att jag sitter här och gråter över en katt <3 men för mig var han och kommer alltid vara speciell.





Av Therese - 5 juli 2011 14:04

Yes, lägenheten sade jag upp igår!  Jag & Micke flyttar nämligen till ett hus i Guldsmedshyttan i slutet på september och det känns verkligen jätte bra! Tror vi kommer trivas hur bra som helst. För vi kommer ha en stod trädgård, stor alltan & stort garage. Det kommer även finnas ett rum ledigt som sonen kommer kunna ha som sitt eget när det väl är dags! och detta är några av de önskemål som vi hade. Och bäst av allt är att det kommer finnas bättre med bussförbindelse än här i Gusselby. Så jag kommer kunna ta mig på egen maskin till Storå, Linde eller Örebro. Så slipper Micke skjussa mig varje gång jag ska någonstanns! Det kommer bli en frihet för mig att kunna ta mig någonstans. För nu måste jag hela tiden fråga om någon ska till stan & om jag kan åka med. Vilket är ganska jobbigt! ^^ 


 


Huset vi köpt ser inte riktigt ut såhär, men tyckte det var sött så

den fick äran & vara med på bloggen iaf :-)


Av Therese - 5 juli 2011 13:16

Var hos barnmorskan igår!    och tog lite prover, lyssnade på bebisens hjärta & tog mått på magen. Och allt såg bara bra ut. Barnmorskan var nöjd & då var jag också det. Så vi kunde åka hem med en lättnad. Inte för att jag var orolig över att något inte skulle vara bra. Men samtidigt kan man inte ta det förgivet heller.


Nästa träff hos barnmorskan blir 20/7 så om 15dagar är det dags igen! tycker det är ganska kul och gå dit & speciellt nu när jag har fått byta barnmorska. Den jag hade innan var inte alls bra. Det kändes bara jobbigt & gå dit. Ställde man en fråga till henne så hade hon inte det svaret i huvudet, utan var tvungen & kolla upp det på nätet. Samt att man fick inge vättigt svar heller. Så frågan kvarstod & så ska det absolut inte vara. Men nu med den nya barnmorskan så känner jag mig glad inför träffen, trygg och hon kan sitt jobb! Har jag ställt en fråga så svarar hon bra och frågar alltid efteråt om man är nöjd med svaret eller om man undrar något annat :-D snacka om skillnad på dessa två barnmorskor! ^^ _^^


Smulan blev nyss hämtad av sin matte. Mini ligger bredvid mig i soffan & mummsar på sitt grisöra själv sitter jag & tittar på repris av familjen annorlunda i brist på annat och se på TV. Ska strax fixa lite käk (får äta ensam idag) för Micke ska vara kvar på jobbet  & hjälpa Patrik med sin bil. Och man vet aldrig när han kommer hem, så ska jag sitta & vänta på att han ska komma så hinner jag nog hungra ihjäl. Hatar dock att äta ensam! Men tven får göra mig sällskap.. Undrar vad man ska hitta på? kylen och frysen är full med god mat. Var i Örebro i lördags & handlade hem en massa mat från Willys så nog finns det lite att välja på. Men problemet är den att jag är delvis sugen på potatis, sås och isterband. Samtidigt som jag är sugen på soppa el något dyligt (iaf något med räkor) får se vad det blir =)


 




Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards