Tessali

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Therese - 13 juli 2011 20:01

Här kommer ännu en kvälls blogg    vilket inte händer allt för ofta tyvärr! på kvällarna händer det så mycket annat & då glömmer jag helt enkelt bort att skriva i bloggen! Katterna ska ha mat, vissa kvällar ska man duscha, umgås med sambon, titta på tv, plocka lite, fixa sängen! och helt plötsligt så är klockan så pass mycket att det är dags & sova! :) 



Just nu tittar sambon på simpson, men det lockar inte mig så mycket så jag passade på & tog en varm dusch. Var så otroligt skönt, så jag stod där extra länge! Annars brukar jag bara hoppa in i duschen, tvåla in mig samt shamponera in håret, skölja, stå kvar 1min och sen är man klar.. Hehe! Efter duschen så blev nu lite bloggskrivande som ni kanske ser ;) 


Efter programmet blir det nog ett avsnitt av svensson,svensson! =) efter det ska jag krypa ner i sängen & se på film. Efter det sova. Ska prova & lägga mig lite tidigare om kvällarna, samt inte dricka för mycket innan sängen! För då kanske jag slipper vakna tidigt på morgonen & behöva uppsöka toa. Skulle vara skönt & sova en hel natt! hoppas kan man alltid göra!


Nej nu ger jag mig med skrivande för idag. Godnatt, sov gott! I morgon är det städ som står på schemat..





 












Av Therese - 13 juli 2011 15:46

Har hamnat i en ond cirkel :-( vilket är väldigt jobbigt! Har lätt för & somna på kvällen! Bara jag får koppla av en stund innan med & läsa en bok eller se på en film. Sover riktigt gott fram fram till halv fyra, halv fem tiden. Då måste jag nämligen gå upp för & kissa. Sen när jag har krypit ner i sängen för & försöka somna så går det inte. För under den lilla tiden har jag hunnit bli klarvaken. Provar allt, blunda & tänka på något kul. Kollar på något litet i väggen (för och trötta ut ögonen) hehe. Nej bara vänder & vrider på mig och kan omöjligt inte somna om hur jag än gör. Så det slutar med att jag startardatorn & slår på en film. Somnar sedan om! men sömnen varar inte länge fören det är dags & gå upp med Micke! Käkar frukost och myser en stund. Sen när han har åkt till jobbet då stupar jag i sängen av trötthet och trot eller ej men somnar bums!. Sover gott till 10-11tiden. Och tro inte att jag är pigg då. Nej du känner mig oerhört seg och trött i hela kroppen & den tröttheten varar tills kvällen & det är dags & sova igen. Denna onda cirkel har pågått ett litet tag & jag håller på att bli tokig! för som ni kanske vet så är jag gravid & det är NU som jag har chansen & kunna sova hur mycket jag vill, när jag vill och vart jag vill. Sen när bebis kommit då blir det inte samma sak med sömnen! det är ingen som säger att jag behöver få en son som är jätte jobbig med kolk & grejer. Kan hända att han födds snäll som en ängel & låter oss sova mycket också! =) men som sagt passar gärna på nu medan man KAN! för man vet aldrig HUR det blir....


Fick förresten höra en sak av en idag, att jag vaknar såhär på tidiga morgonkvisten kan bero på att bebis och kroppen ställer sig in på matning! Liksom att kroppen ställer sig in på att jag kommer få gå upp mitt i natten, tidiga morgon & mata herren. Men måste det ske nu?! Kan det inte ske i slutet av graviditen?!


Nåväl ska iaf göra det bästa av det hela genom att lägga mig tidigare & försöka ändra på denna cirkel ^^ innan jag stupar i säng redan vid 18.00 om kvällarna ;)


Nu äta lite mat (makaroner och korvstroganoff) och se film. Sen vette f*n vad man ska hitta på. Städa kanske?!

Av Therese - 13 juli 2011 11:31

Kikar runt lite på nätet efter företag där dom säljer barnkläder    helt lite billigare. Barnkläder är ju inte direkt gratis. Jag vet varför dom är så pass mycket dyrare än våra kläder till oss vuxna. Men det är ändå sjukt må jag säga! Hittade hur som helst en sida som jag troligen kommer beställa i från, dock lite längre fram! För just nu har bebisen ganska mycket kläder. Till och med mer än vad jag har ;) så jag tror inte han kommer lida brist på ett tag! Sen är det väl bara mamma som måste inse det också. När man ser en söt, tuff, snygg el häftig body el byxor då bara måste det köpas. Sen att han har 111 plagg sen innan det försvinner ur hjärnan ;) det vill man inte tänka. Haha.


En adress som jag hittade är, http://www.smakrabater.se/

Och en annan är, http://www.alsklingar.se/ också fina kläder. Billigt och dyrare!


Tänkte visa några plagg som jag skulle vilja äga! Och det är i från småkrabater!


             


Visst är det fint?! =)

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards