Tessali

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Therese - 6 juli 2011 13:18

Här kommer lite magbilder, v 28 <3

Vissa har berömt magen & sagt att den är jätte fin.

Och att den är i "lagom storlek" . Medan vissa har klankat & sagt att

magen inte är så stor som den "borde". Men ni som klagat, ska ha

klart för er en sak, jag är stolt över magen och tycker själv inte att den

är för liten eller förstor! Och jag har dessutom varit hos barnmorskan,

och hon har sagt att jag följer kurvan bra! Hon om någon skulle såfall

säga om något inte var bra. Att jag var för stor el för liten ^^

Thats it


         


Glöm inte att bilderna är klickbara! <3 ;)

Av Therese - 6 juli 2011 11:19

Hade rätt många tankar innan jag blev gravid om hur jag skulle göra under graviditeten, hur jag skulle reagera på första sparkarna & alla andra 711st m.m men det blev inte som jag hade trott.


Dels hade jag "lovat" mig själv att jag skulle ta magbilder varje vecka. För att det skulle vara kul & jämföra per bilder om hur mycket eller lite magen har förändrats varje gång. Det trodde jag var en självklarhet. Men inser nu att det har jag inte gjort. Har bara tagit någon bild då & då! Och inte särkillt många heller. Vilket är tråkigt.


Men idag ska jag iaf se till och ta en bild på mig. Är i vecka 28 nu :-) (har gått 27+1 för & vara exakt) så då blir det automatiskt v 28.


Pojken i min mage han är en riktigt vilde som måste snurra några varv inne i magen! =) och sparkar gör han varje dag. Från morgon till kväll. Det blir lugnt i mellan varven då han kanske inser att man måste sova lite ;) men annars är det rena fotbolls matchen!


Första sparkarna trodde jag att jag skulle uppleva på ett helt annat sätt än vad jag gjorde. Jag tyckte tyvärr inte att det var underbart. Snarare lite obehagligt! Inte obehagligt så, men väldigt ovant. Hade inte riktigt fattat att jag verkligen hade en bebis i magen & så började den sparka. Men NU när man börjat vänja sig så känns det bara bra :) känns skönt att känna av honom! Då vet man att han lever & mår bra. Då slipper man vara orolig!


En annan sak som jag trodde att jag inte skulle göra under graviditeten var & klaga. Men ack vad fel jag hade, för det gör man i mellanåt. Eftersom jag hade längtat till & bli gravid så otroligt länge så trodde jag att jag skulle bli tyst och nöjd när jag äntligen blivit det & inte alls klaga oavsett hur jag mådde/mår..


Kan säga som så att vara gravid är ingen dans på rosor! Vissa dagar är rosen extremt taggit medan andra dagar är den knappt taggig alls. Har lärt mig & hantera värken eller hur jag ska förhindra den från att komma i huvudtaget ^^ halsbrännan eller dom sura uppstötningarna jag har det är fortfarande för mig en gåta hur jag ska göra för att det inte ska komma. Men ett glas samarin el två om dagen gör att jag överlever dagen. Ett glas samarin precis innan man ska somna är ett måste. Lika viktigt som att borsta tänderna! Utan det glaset hade jag nog inte kunna sova så bra som jag faktiskt gör.


Fötterna värker oändligt mycket ibland & det känns som fötterna kokar. För och förhindra det är att gå lite men ofta. Istället för att gå mycket och sällan. Korta promenader med hundarna tex och gå gärna en gång till sen. För annars blir fötterna & kännas svullna och smärtan kommer sen :/ inge kul.


Annars har jag peppar peppar inga mer problem! =) känns skönt.


Nej nu ska jag ut med hundarna!


 







Min bästa vän, helt klart.



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards