Tessali

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Therese - 2 juni 2010 23:34

Håller på att bli tokig på mitt öga, det kliar & det är en brännande känsla! :( så det ska bli otroligt skönt att gå & lägga sig snart :) ska se på film en liten stund, tror det får bli wallander :D sen efter det ska jag ta salvan & sova! Som sagt vad det ska bli underbart att så sova, så slipper man anstränga ögat mer idag! Hoppas verkligen salvan hjälper :) fick en tid inbokad på vårdcentralen på fredag OM det inte har blivit bättre,då får jag komma tillbaka! ^^ gött att jag fick en tid redan på fredag innan helgen om det nu inte skulle vara bra! ^^ så slipper man lida under en helg helg!


Ska vara lite social mot flickvännen nu, pratar med henne i telefon och sen dags & krypa ner i sängen! Godnatt allesammans :D ^^


Läääängtar som fan tills fredag! För då kommer Emma hit, en f.d klass kompis och ska sova här tills söndag! Kommer bli mycket skratt och mycket snack ;)

Lite film, promenad och spela spel ska vi nog också hinna med! Har inte träffat Emma på typ 2-3år så nu är det faktiskt dags igen tkr jag :D som sagt vad "Brunte" du är välkommen hit...


Nej sängen! :) Godnatt nu...

Av Therese - 2 juni 2010 18:54

Har varit vid vårdcentralen & det gick bra. Doktorn undersökte mitt öga med både en lampa och med microskåp men han hittade inget skräp som låg & skavde. Men såg där i mot ett litet minimal sår :/ så jag fick hämta ut en liten salva som jag nu ska ta 4ggr per dag! Skulle det inte bli bättre tills fredag då ska jag tillbaka! Hoppas verkligen att det blir bra snart, för det är verkligen skit jobbigt och ha det såhär.


Det kliar, svider och rinner tårar. Och ögat är lite smått rött så det syns iaf att ögat inte mår sådär på topp! När jag tittar i spegeln ser det ut som jag har festat hårt i flera dagar ... Eller något. Haha! Känner mig inte alls fin :p


Men det går la över :)


Nu ska jag titta på film och bara cilla!

puss

Av Therese - 2 juni 2010 12:51

Har fått problem med mitt vänstra öga huxflux :S det började igår när jag satt ute och fikade hos farfar. Det var soligt och fint väder ute igår och vindstilla. Men sen blåste det till lite och då blev mitt öga tårfyllt och det började rinna! ^^ första tanken var att jag kanske hade fått något skräp i ögat som låg och skavde som gjorde ögat irriterat och att det då började rinna! så när jag kom hem så kollade jag i ögat om jag kunde se något, men icke! Så jag provade & sköljde av ögat lite med förhoppningar om att det skulle ge med sig, men det blev inte bättre.

Satt & pratade med Nina på msn sen och då gav hon tips på att man kunde ta ett finger & gnugga lite fram & tillbaka på ögonlocket, för sitter det något litet skräp så kan det försvinna, så jag gjorde det och då tyckte jag det blev bättre! :) vad skönt =)

Men sen fortsatte det och rinna och den irriterande känslan var kvar :S fick slut på idér så jag tänkte att det kanske blir bättre med lite sömn...  Så jag gick och lade mig och vaknade med samma problem! ^^ jobbigt värre! Så jag ska nog knalla in på vårdcentralen och se om dom har en tid åt mig! Så får dom ta en titt på detta öga! Kan dock tillägga att snoken rinner till och från. Men inte mkt..



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards