Tessali

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Therese - 7 juni 2010 23:24

Alltid ska det vara något! har haft problem med min visdoms tand till & från, och det har hjälpt när man har borstat tänderna lite mer extra och käkat ipren men den här gången gick det inte & bota själv :( då värken blivit outhärdlig och kinden började svullna upp! :/ så jag fick snällt gå till tandläkaren & prata med dom. Som tur var hade dom en tid redan idag kl 11.00 (drygt en timme fick jag vänta) så jag följde med Nina, Sandra och Tony till vc där Nina skulle kolla upp Tonys svullnad på benet (allergisk mot myggbätt)


När klockan var 11.00 så befann jag mig hos tandis då. Där spolade dom rent tanden med saltlösning (?) tror det hette så! Och det gjorde ont :S uch. Men dom var tvungen och göra det, spola rent alltså (det skulle ta bort ev var) så mycket mer än det kunde dom inte göra! Sen skrev dom ut ett recept på pencelin! Så när jag var klar vid tandläkaren så fick jag gå till apoteket och hämta ut pencelinen..


Så nu ska jag äta pencelin 2st tabletter 3ggr om dagen och skölja munnen med hexodent (?) hm vet inte hur det stavas men sak samma i 10dagar ... Så nu får vi verkligen hoppas att det blir bra =) men det tror jag! Har käkat några piller och det känns redan lite bättre. Svullnaden är fortfarande kvar och ibland känns det som kinden kokar :S uch obehaglig känsla . Men smärtan är inte detsamma som innan! Så det är j*vligt gött det... 


Sa till Nina tror jag det var tidigiare att det känns som jag kommer bli stamkund på apoteket. Någon dag tidigare var jag in där och fick hämta ut en salva för ögat och nu är det käften! Hoppas att det är sista gången som jag behöver in där nu på ett tag! Uch för att gå till apoteket och hämta ut diverse saker. Inte direkt billigt.

Menar 60tabletter gick på 214:- :o känns som rena rånet fan!! Men som sagt vad huvudsaken det blir bra :D


Ska nog lägga mig nu och sova! Så man orkar med morgon dagen ^^ hehe. I morgon kommer älsk hit <3 wii..Har saknat henne grymt :D


Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards