Tessali

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

¤ Rökning!

Av Therese - 24 maj 2011 19:08

 



Dagens sanning!....


Tyvärr röker jag & det är absolut inget jag är stolt över :(

Jag trodde att det skulle bli lätt & lägga av med skiten den dagen då jag testade postivt men tyvärr så var det inte så enkelt för mig! MEN jag jobbar på det :) jag ska se till & lyckas (så snart som möjligt) mitt mål är att jag ska vara rökfri den dagen jag & Micke åker in på förlossningen! Men än är det ett tag kvar dit det vill säga 130dagar för och vara exakt! Och jag vill helst sluta nu för att inte bebis ska ta mer skada än vad den redan gjort. Så ja jag jobbar stenhårt på det och ingen kommer bli gladare än jag när jag har slutat sen :-D herre jösses vad glad jag kommer bli den dagen :-)


Tidigare rökte jag ganska mycket :O nästan SJUKT mycket cigg per dag! Fick ju skämmas över hur mycket cigg det gick åt och pengarna dom bara flög iväg. Jag visste innerst inne hela tiden att jag måste se till och sluta genast om jag inte snart ska åka till akuten och få diagnos KOL (?) menar VEM vill ha det? nej fy...


Men NU har jag bytt ut ciggen (level) mot rosa blend och genom det bytet så röker jag "bara" 3-4 cigg om dagen och det är VÄLDIGT lite om man gemför mot innan. Men det är ändå FÖR mycket. Men som sagt vad jag jobbar på det för fullt & ska försöka minska dessa få ciggen också. I slut änden kanske jag snart klarar av och bli rökfri! Och då ska jag aldrig mer i hela mitt liv ta en cigg igen! INTE ens någon gång i framtiden... Det SKA jag hålla...


Vill INTE ha negativa kommentarer eller föreläsningar OM hur farligt och iditoiskt det är att röka under graviditeten. För det vet jag och jag jobbar hårt som f*n för att nå mitt mål, att sluta röka för gott! ^^ Ingen människa är perfekt! Det finns de människor som röker under hela graviditeten och det KAN gå bra men det kan också gå åt helvete och jag vill inte ha det på mitt samvete OM något går snätt... Så jag SKA sluta...


 
 
Ingen bild

Fridah

24 maj 2011 19:54

Äsch! Stressa inte upp dig ang rökningen. Visst det är inte bra men det går bara sämre om man "stress-slutar" för då faller man gärna tillbaka lika fort. Jag rökte någon gång ibland under graviditeten. Dock inte varje dag. Men det gick inte att sluta helt. Sen Lucas föddes har jag inte rökt ett enda bloss men har dock snusat. Ta det bara lugnt! Som sagt, många röker precis lika mycket som dom gjort innan under hela graviditeten och min barnmorska sa en bra sak till mig:"varje dag som du röker mindre än dagen innan är ett steg i rätt riktning! Avvänj dig i din egen takt!"
När Lucas kom så ville jag inte röka för jag ville inte lukta skit och ha "rökstank" på händer och kläder när jag skulle krama på den lille. Och som sagt, inte ett bloss sen 29/10-10. :)))
Lycka till!
Kraaam

Therese

2 juni 2011 08:55

Har varit seg med att svara på kommentarer jag har fått :-) men har nu SLUTAT med rökningen! =) inte rökt något sen i måndags kväll.. =) känns så sjukt bra. Trodde inte det skulle vara så enkelt att sluta under grav! För innan grav har jag testat och slutat men det gick inte :( och nu bara poff så har jag slutat. Okej att det har varit små tufft ibland men ändå lyckats! =) kraaam

 
Bella

Bella

25 maj 2011 06:59

Hej.
Jag rökte båda mina graviditeter. Skämms gör jag. Men när jag slutar så ska jag sluta föralltid. Och hade jag slutat när jag var gravid så hade jag nog börjat igen direkt efter förlossningen. Klart man har dåligt samvete eftersom man kan orsaka att dom får astma och sånt... Men du är absolut ingen dålig "mamma" för det!
Hoppas du klarar att sluta snart då.!

http://sweetbella.blogg.se

Therese

2 juni 2011 09:02

Jag har varit extremt seg på att svara på kommentarer jag har fått! Kan upplysa om att jag är rökfri nu! :-) jag har inte rökt sen i måndags det vill säga 3dagar... Angående rökningen så är det upp till var och en! Men visst är det BRA om man kan sluta med tanke på bebisen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 augusti 2011 13:59


Jag kommer att avsluta den här bloggen inom kort! För min lillasyster Helena hjälpte mig & startade en NY igår. Fortsätt gärna & följ min blogg    Adressen dit är,  http://www.nybliven-mamma.blogspot.com/    Där kommer ni få läsa om min varda...

Av Therese - 22 augusti 2011 20:03

Idag har det varit en bra dag! även om det inte har hänt så fruktansvärt mycket. Fick reda på en sak tidigare (kan inte berätta det här) men det var riktigt kul. Säger bara en sak, sista idioten är inte född än.. Fattar inte hur f*n man tänker när ma...

Av Therese - 22 augusti 2011 11:55

Helgen kom och gick med rasande fart! Och ändå gjorde vi inget speciellt. Helgerna brukar kunna gå snabbt om man hittar på en massa saker. Men nu gjorde vi inte det och ändå gick det snabbt :p förstår inte.    Måndag idag. Älsklingen är på jobbet...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:30


  Big foot. Det är inte en dans på rosor & vara gravid ibland!  ...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:25


Var i Örebro igår & handlade kläder!  Blev faktiskt nöjd över mitt köp :D Här kommer en bild,                        2 par strumper Rosa linne Lila kofta (tunn men skön och ha på sig) Lila, vitrandigt linne med mön...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards