Tessali

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Therese - 15 februari 2011 14:53

Kom ingen vart med städningen. Hamnade framför tven & tittade på cityakuten   jag tittade på det väldigt mycket som yngre, men sen av någon anledningen så slutade jag & titta på det...


Och NU har jag lagt märke till att dom sänder det 13.30 på kanal 8 :) så det har jag börjat plöja igenom.


Nu ska jag gå ut i köket & fixa lite mat. Idag blir det korvstroganoff & pasta. Ska även koka lite ris till, för jag tror Micke hellre föredrar det än pasta (om jag känner han rätt)


Sen efter maten ska jag försöka göra ett nytt försök med & städa...


I morgon är det onsdag & då ska jag till Linde. Dags för ett äventyr igen ;-) som jag fortfarande inte kan nämna vad saken gäller :P


Det jag ska göra har inget med själva Linde att göra i sig. För jag skulle kunna göra det i Örebro, Storå eller Kopparberg också om det vore så!


Mat & städ var det ja.... 


 

Av Therese - 15 februari 2011 14:37

 

Ringde mamma tidigare. Vi satt & talade en stund. Ringde från min mobil till hennes, talade ca 15min & det hela gick på ca 70:- så det är inte billigt att ringa över till henne. Men med andra sidan så ringer jag sällan, så dessa pengar är inte mycket att bråka om!


Det är verkligen underbart att få höra hennes röst igen, efter en lång tid.. Det betyder nog mycket för både mig & mamma =) sist jag ringde var för ett tag sen & då fick jag även prata med Sabina, min lillasyster <3 och det var också underbart, att få höra hennes glada lilla röst i andra sidan av telefon, hihi. 


Jag önskar att vi kunde talas vid i telefon mycket oftare än vad vi gör. Men tyvärr kostar det några kronor varje gång :/ så tyvärr kan jag inte ringa så ofta som jag skulle vilja. Men det få gånger jag ringer, den tiden tar jag vara på lite extra.


Vissa har sina föräldrar i ett annat land, vissa uppe i himlen! Vissa har sina i sin närhet, vissa bor med sina föräldrar. Oavsett hur det än är, så har vi en sak gemensamt & det är att vi älskar våra föräldrar

Av Therese - 15 februari 2011 12:58

Social dag idag!


Först var jag över till Nina med familj. Satt där en stund och snackade lite skit   var mycket trevligt. Även om det bara blev en snabb visit. Men vem säger att man måste umgås med någon i flera timmar? ;-) nej men dom skulle bara äta lite och sen skulle Nina i väg till stan & fixa lite ärende.


Efter det drog jag över till pappa & Tina (dom bor rakt över, på andra sidan) satt där en stund och snackade lite skit med pappa och det var också mycket trevligt   vi träffas ju inte så ofta nuförtiden. Alltingen är pappa inte hemma, då han tränar el är i verkstaden =) eller så är jag upptagen med något. Men dom få stunderna vi ses betyder mycket :)


 


NU ska jag plocka lite här hemma! Har lite kläder som ligger slängd på golvet. Och där kan dom inte ligga i all evighet. Efter det ska jag ta fram dammsugare och ev torka golvet. Katthår till förbannelse, igen. Hinner inte mer än dammsuga golvet så är det lika mycket skit på golvet inom någon dag igen :o och ännu mer blir det väl den dagen man får barn också ;-)


 


Poppa musik & städa :)

Av Therese - 15 februari 2011 10:38

Grattis på födelsedagen


Mamma   


Hoppas att du får en riktigt fin dag,

med blommor & choklad.

Och kanske en och annan present.

För det ÄR du värd. Hade jag varit

hos dig hade du fått både blommor,

choklad, och present.

=)

Jag älskar dig MOR..


   

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards