Tessali

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

¤ Kopparberg. Klacken & Rundberget =)

Av Therese - 25 februari 2011 11:01

Micke skjussade mig till Kopparberg i tisdags, dagen då lillasyster Sanna & kusin "Nanna" fyllde år :) vi firade dagen på Gillersklack & det var jätte trevligt   lite tråkigt var det att Micke inte kunde stanna & vara med oss då han skulle jobba dagen efter och resten av dagarna..


Hur som helst mat dukades upp och det bjöd på vildsvin, potatis och champin sås. Samt sallad med dressing :-) det var hur gott som helst. Även om jag inte tog så mycket mat på tallriken så blev jag ändå proppmätt. Nästan så illa att jag fick rulla fram :D men det var det värt.


En stund senare dukades det upp dricka och dajmtårta samt kladdkaka med grädde. Jag tog en liten portion med dajmtårta och det smakade ljuvligt i munnen! någon kladdkaka blev det inte. För jag var fortfarande mätt efter maten :)


Men dajmtårtan var jag nästan tvungen och ta. För det äter man sällan!


Under fikat öppnades det presenter och båda tjejerna blev jätte glada. Sanna fick ett ljus gult linne och ett par svarta leggins. Och "Nanna" som egentligen heter Tatjana fick två tavlor. En med katt och en med en hund på :-)


Efter fikat och present öppningen så städade vi :-)


Sen for vi till Rundberget där Mia m familj bor. Genom att klockan hade passerat 23.30 så gjorde vi inte mycket annat än och bäddade upp i soffan där jag skulle sova! =) dock så satt jag och mina två systrar uppe och pratade till närmare 01.30 vilket inte var meningen egentligen. Men vi har inte träffats på länge så mycket hade vi att tala om..


Somnade gott sen vill jag lova :)


Onsdag, Vaknade strax innan 08.00 Gick upp en stund senare och tog en kopp kaffe. Lite senare käkade jag soppa till frukost. Lite annorlunda frukost men gott var det. Det var potatis och purjolökssoppa! Det receptet måste jag få sen =D

Tog det lugnt efter frukost.. Klädde på mig och Helena sminkade mig lite! hihi.

Sen drog vi till Gillersklack el Klacken och där fick vi lite käk som bestod av spagetti och köttfärssås! Det fanns även pyttipanna. Så jag tog lite av båda. Trodde att jag skulle vara sugen på pyttipanna men det var jag inte :( men fick i mig det ändå..


Efter maten blev det och äta resterna av dajmtårta och det var lika gott då med.

Som dagen innan! :)


Sen tog vi det lugnt en stund.. Satt i soffan och snackade skit! och sen for vi till ica och handlade ingridienser till Tacos!


Åkte till Rundberget. Satt där och gjorde absolut ingenting! Ringde Micke runt 17.00 och vi pratade en halv timme :) kändes skönt och få prata med honom. Allt var OK hemma. Inget att berätta om. Förutom att det var tomt utan mig :D


På kvällen blev det Tacos! MUMMA och film. Sen somnade jag gott strax efter 23.00


Torsdag, Vaknade strax efter 08.00 gick upp och käkade frukost. Sen bäddade vi alla ner oss i soffan och tittade på eclipse. Sen till lunch blev det rester av tacos.

Vid 15.48 tog jag tåget hem och 16.16 ungefär då kom Micke och hämtade mig vid stationen! =)


Har inte skrivit så utförligt om vilka vi var. Vissa har nämnts här medan många andra inte blev med. Men här kommer dom,


Mia

Stefan

Sanna

Helena

Monica

Vladde

Rasmus

Tatjana

Jag

Jimmy


Sen var det folk som jobbade på Klacken också! som chefen :) och hans familj var med där m.m 


Men dom människor som står ovan med tjock stil är familj el släktingar...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 augusti 2011 13:59


Jag kommer att avsluta den här bloggen inom kort! För min lillasyster Helena hjälpte mig & startade en NY igår. Fortsätt gärna & följ min blogg    Adressen dit är,  http://www.nybliven-mamma.blogspot.com/    Där kommer ni få läsa om min varda...

Av Therese - 22 augusti 2011 20:03

Idag har det varit en bra dag! även om det inte har hänt så fruktansvärt mycket. Fick reda på en sak tidigare (kan inte berätta det här) men det var riktigt kul. Säger bara en sak, sista idioten är inte född än.. Fattar inte hur f*n man tänker när ma...

Av Therese - 22 augusti 2011 11:55

Helgen kom och gick med rasande fart! Och ändå gjorde vi inget speciellt. Helgerna brukar kunna gå snabbt om man hittar på en massa saker. Men nu gjorde vi inte det och ändå gick det snabbt :p förstår inte.    Måndag idag. Älsklingen är på jobbet...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:30


  Big foot. Det är inte en dans på rosor & vara gravid ibland!  ...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:25


Var i Örebro igår & handlade kläder!  Blev faktiskt nöjd över mitt köp :D Här kommer en bild,                        2 par strumper Rosa linne Lila kofta (tunn men skön och ha på sig) Lila, vitrandigt linne med mön...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards