Tessali

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Therese - 22 november 2010 13:36

Dagens kläder: Gråa raggsocker, blåa jeans, svart linne (långt) och rosa fleesetröja!


Dagens humör: Hungrig, lite trött men inte farligt mycket och glad


Dagens mat: Fisk, makaroner, sallad och varma grönsaker! ska bli riktigt gött


Dagens tråk: Städa. Ska konka/bära/släpa ut den gamla sängen till förrådet. Ser inte fram i mot det. För jag vet ärligt talat inte ens om jag kommer lyckas :o då jag bor på övervåningen samt att trappan ner svänger...


Dagens roligt: Att jag kommer få träffa älsklingen lite senare =D


Dagens TV program: Unga mödrar, Biggest loser (sista avsnittet) & halv åtta hos mig :]


Dagens internetsida: Facebook så klart :)


Av Therese - 22 november 2010 11:36

    



När jag satt & plockade bort en del bloggar från favoriter som jag har sparat så kom jag in på en familjs blogg där dom förlorat en dotter/syster på 6år i cancer. Jag fann den bloggen för ett par dagar sen, men har inte orkat och gå in där! förens nu! Behöver jag säga att tårarna rann för kinden? och att det gjorde riktigt ont inom mig! Det man ser och läser berör verkligen än själv. Så starkt att det för ett kort ögonblick känns som man själv gått/går igenom en sådan sak :(


Denna kvinna som äger bloggen hade länkat upp andra människor som förlorat sina barn! tog lite i mot att besöka dessa bloggar! men ändå gick jag in & läste några. Men det är fruktansvärt svårt och läsa om detta. För det gör verkligen ont inom mig.


Det är verkligen orettvist att så oskyldiga & fina barn måste lämna världen innan livet ens har hunnit börja! det sägs att det finns en mening med allt. Men vad är meningen med detta?! det är något jag alltid kommer att fundera & undra över.


Efter & ha läst dessa bloggar så har jag fått en tankeställare & det är att jag INTE ska klaga över små saker längre som tex, att maten inte är god, huvudvärk eller att man har tråkigt en stund. För det finns människor som har det mycket jobbigare än lite huvudvärk...!




Av Therese - 22 november 2010 10:10

Godmorgon! :) Vaknade vid 9.30 Ett par timmars godnatt sömn blev det :) & jag känner mig ganska pigg. Vilket är jätte bra eftersom jag har tänkt & dammsuga, damma & tvätta golven. Jag har pratat om det ett flertal med gånger att jag skulle behöva göra det. Men som vanligt när det gäller mig så skjuts det upp ^^_^^ men nu har jag ingenting speciellt inplanerat så jag tänkte passa på att göra det idag..


Och inte kan jag komma på att jag ska hälsa på någon heller. För pappa är i Örebro. Nina är också i Örebro (dock åt varsina håll) och Mickepicke jobbar :P så då är det bara jag kvar.. (Ja om jag inte går och hälsar på pappas fru Tina förståss) men vi har inte världens bästa kontakt så inge besök där :P 


Har suttit & rensat bort en massa skit från datorn! Vet inte hur mycket skit som bara ligger :o vet inte om jag vill veta det heller. Har sparat massa saker under favoriter, sparat massa bilder som inte ens är värt och ha kvar, har en massa värdelös musik! Jag menar varför ha det kvar? Det är väl bättre & spara på sådant som man verkligen vill ha kvar. Musiken som är värd och lyssna på, bilderna som har skapat en massa minnen, bloggar och dyligt som är spännande och läsa..! =)

Har tänkt flertal med gånger att jag ska rensa datorn snart. Men det blir aldrig av. Men nu har jag tagit tag i det =D


Angående rubriken julpynt, fick en sådan där härlig känsla inom mig, att jag vill julpynta en massa nu. Stryka gardiner, sätta upp dom, plocka fram dukar, tomtar och granen! Och så adventsljusstakarna! ^^ Men det känns lite för tidigt :o så det får vänta..! Eller det gör folk som dom vill, har sett flertal med fönster där dom plockat fram! Men enligt mig är det lite för tidigt. Tänkte vänta lite till faktiskt.


Nej nu ska jag ta tag i städandet :) så i eftermiddag/kväll när Mickepicke kommer hit så kommer han få se ett välstädat & fint hem :D 




Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards