Tessali

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Therese - 6 juli 2010 00:37

Blev utmanad av Tuula, en kompis att skriva en sommar lista :) så jag ska göra det nu tänkte jag. För annars blir det bort glömt ;)


1. Ditt favoritställe på sommaren?

Första frågan var inte lätt, jag vet faktiskt inte! Tror inte att jag har något favoritställe riktigt :o men om jag måste nämna ett så är det nog hos min låssas mamma Mia i Kopparberg, det är så grymt fint där (sommar som vinter)


2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?

Just nu är det och sitta på trappan vid mig, med en kall och god cider :) sen skulle det väl vara att bada och äta någon smarrig glass! Grilla är heller inte helt fel, men det har tyvärr inte blivit av så mycket :o


3. Vad lägger du helst på grillen?
Championer som är inlindade i bakon med grill - ost i :) oh det är så otroligt gott. Kött och någon kryddig korv också väldigt gott.. Och så får man inte glömma majs kolv med salt och smör...


4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?

Som alla sommrar så blir det en tripp till Finland, om inget annat händer. Och så blir det självklart att bada massor och även sitta ute och njuta av värmen och solen medan den finns kvar :-) annars har jag inga andra planer direkt ..


5. Dina bästa sommarfärger?
Vit, rosa och gult :) speciellt gult


6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:

Jordgubbar, glass, lättklädda människor, små kryp, åska och regn ;)


7. Bästa sommarminnet från barndomen?

Oj, också en klurig fråga, hehe! Det måste nog vara resorna som vi gjorde när jag var hos mamma under sommaren :) vi åkte till olika "vatten parker" och där man även kunde åka karuseller :D


8. Havet, sjön eller poolen?
Helst av allt havet, men eftersom jag inte har tillgång till det allt för ofta så blir det nog sjön!


9. Vad väljer du i glassbaren?
Jordgubbs glass, lakrits, melon eller någon annan sommar frukt :) Isglass går också hem


10. Vart går din drömsemester?
Jag vet inte riktigt, eftersom jag har aldrig varit utomlands så finns det många ställen jag skulle vilja besöka! Första trippen skulle nog gå till Danmark, ligger inte allt för långt bort från Sverige :) sen skulle jag vilja åka lite längre, som till Grekland kanske! ^^


 

Av Therese - 6 juli 2010 00:26

Sitter & kollar runt lite på internet, innan det är dags för mig att stänga ner det för i kväll :) förstår inte vart klockan tar vägen när man sitter vid datorn, den fullkomligt bara flyger i väg ;) nåväl har kikat lite på en hemsida med diverse olika prylar (kan tyvärr inte nämna vilken) då det är tänkt att jag ska beställa en sak där i från i morgon till världens bästa Nina som fyller 30år på fredag 9 juli . Och jag råkar veta att Nina läser min blogg, så det vore tråkigt och avslöja det här ;p så Nina du får hålla dig till tåls några dagar till ^^ hur som helst presenten jag hittade där, kommer passa utmärkt, finns en tanke bakom den ;) inte för det är någon märkvärdigt men kan ändå inte släppa det ur mitt huvudet, jag bara ska köpa den :-D sen får hon även en gemensam present från mig och tjejen...Kommer nog bli bra, hoppas hon blir glad :D


Efter att jag har bloggat klart så ska jag krypa ner i sängen & se klart på sista avsnittet på Saltön :) underbar film, som jag har sett än sådär 3-4ggr.... Sen sova! Hehe ^^ klockan börjar bli en del som sagt ;(


Nähe avslutar här ^^ good evening ;)



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards