Tessali

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Therese - 14 juli 2010 14:22

Livet är verkligen märkligt, Ena stunden sitter man & deppar ^^ och tycker att livet verkligen liknar skit! Och att det känns som att alla problem ska äta upp en inne från ^^ det är dessa stunder man ska försöka tänka på alla dom fina minnen man har, eller på alla fantastiska människor man har omkring sig! alla har någon, kan vara en farmor, mamma, pappa, syster eller bror! Alla har vi någon vi håller kär :) jag vet att det inte är så lätt och tänka på allt som är bra när man mår dåligt... Men ett försök skadar ju faktiskt inte! Även jag har svårt med det, men jag försöker :-)


Och i nästa stund är man sådär barnsligt glad så man vill hoppa och skrika precis som Ronja Rövardotter gör i filmen när hon får vårkänsla i kroppen! :-) Ibland behöver inte stora saker ske i ens liv för att man ska bli glad, små saker som stora spelar ingen roll, för ibland blir man bara så otroligt glad ändå! Så är det för mig idag, jag är jätteglad idag, känner att jag har en enorm glädje inom mig :-) den här stunden ska jag verkligen ta vara på! Egentligen har ingenting hänt, el jo det har det väl men ingen stor grej och ändå är jag glad för det lilla! :) Tänk att över en natt så kan allt bli förändrat :-D 


Ska ut & sättsa mig på trappan med en cigg i handen & njuta av solen och av den glädje jag känner idag! ^^ hoppas mitt glada humör smittar av sig till någon som inte är lika glad idag...



Tuula, Tack vännen för dina kommentarer! :) bara en sådan liten sak kan verkligen få mig att skina som en sol! Du är en mycket fin vän <3 jag tycker det är skit trist att vi bor en bit bort i från varandra :/ för annars hade vi kunnat träffas lite oftare! :) TUR internet & telefon är uppfunnet :-) nåväl över till kommentarerna, vet inte riktigt vad jag ska svara, för jag har fått några st.. Hehe! Äch jag säger tack det får duga! Ha en fin dag tjejen!




Av Therese - 14 juli 2010 12:05

En nackdel med att jag gick upp tidigt är att det är en evighet tills klockan blir runt 13.00 då jag ska till banken & fixa med saker ^^ Jag hoppas att jag får den hjälp jag behöver & att det går bra!


Hatar bankens öppettider *suck* måndag, onsdag och fredag har dom öppet från 10.00-13.00 (kassans tider) och ska man till kontoret och prata med någon så får man gå efter 13.00 alla dagar! Varför kan dom inte ha normala tider?! :o antar att dom har ändrat i systemet så slipper man stå i kö i hundra år. Så på det viset är det väl bra, men inte annars! Jag menar jag går sällan till banken, för jag har inga ärende där så då blir det lite knöligt och hålla reda på alla tider ;p


MEN man ska väl inte klaga, VI HAR iaf en bank ^^ :D hehe så man slipper åka in till Linde för den saken skull iaf...


Btw här om dagen såg jag en orm som befanns sig under min trappa, trappsteget längst ner, och j*vlar vad mitt hjärta höll på att hamna i halsgropen! Uch fyfan vad rädd jag blev. Nu vågar jag knappt gå ner el upp för trappan! Rädd för och se ormen igen! Fan också, ormen har förstört mitt liv, min solning på trappan...

Uch, om jag ändå hade sett ormen någon annanstans än just på trappan! ...

Men men smällar man får ta, när det är sommar och sol. Hehe!


Nej ska göra mig i ordning o sen banken nästa!

Av Therese - 14 juli 2010 09:52

Vaknade tidigt för en gång skulle idag :) det känns verkligen underbart :-D annars brukar jag ha en dålig vana & sova mycket längre :( ska snart ut i köket & hämta mig en kopp nybryggt kaffe. Ingen morgon utan kaffe ^^


Sen efter en slurk kaffe så ska jag plocka fram mitt nybakade bröd, riktigt gott :-) det smälter verkligen i munnen! Dock är detta bröd ljust, inte så nyttigt MEN nästa gång ska jag baka grovt bröd som också är gott & nyttigare...


Ska små plocka lite här hemma, vilket behövs för att sen börja dammsuga & torka golven, det är verkligen skitigt här hemma :( mina pälsbollar till katter hårar ner över allt, sprätter ut sand ur kattlådorna... Men jag älskar dom för det :-D 


Under eftermiddagen ska jag titta till farfars hus som jag är husvakt åt :) ta in posten och vattna blommorna! Och så måste jag in på banken, har lite saker jag behöver hjälp med! ^^


Det är min dag det, hoppas att ni får en trevlig dag i solen! :) Ska försöka sola lite idag också om jag hinner mellan städ, frulle, vattna blommor, banken! ärende...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards