Tessali

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Dag 3. Mina föräldrar! :)

Av Therese - 30 november 2010 08:33

Nu tänker jag skriva dag 3 inlägget! Och jag tänker dessutom publicera det också. Jag vet inte hur många gånger jag har försökt skriva detta inlägg. Alltingen har jag påbörjat skrivanadet och sen tagit bort det eller så har bloggen krånglat. Men nu finns det inga om och men längre! :P



   




Detta är då mina föräldrar! Som dom allra flesta vet så är dom inte tillsammans! Och det har dom heller inte varit på flera år. Ni som inte känner till denna historia har nu fått veta det :) dom blev tillsammans i ung ålder. Gifte sig och så fick dom mig! Ca 1år levde dom tillsammans efter att jag kommit till världen. Men sen valde dom att gå skilda vägar åt.. Och kanske var det lika bra?! vad vet jag :)


(Min familje historia är väldigt invecklade och det är inget jag kommer ta här, men här är en del av allt krångel) ;P


Tänkte berätta lite kort om var och en av dom! :) Jag kommer att börja med pappa, eftersom vi har bäst kontakt! ^^


Pappa: Han heter Mika och är född 1967. Bor i Gusselby precis som jag! Vi har gångavstånd till varandra :) vilket innebär att jag är hos honom en hel del, eller rättare sagt hos dom. Han bor nämligen tillsammans med Tina, sin fru och hennes två söner. Hon har fler barn men dom är utflygna :P


När jag bodde hemma så hade jag och pappa inte någon värst bra kontakt. Vi pratade sällan, för det slutade alltid med att vi blev osams! Att bli tonnåring är inte så lätt :P

Men idag har vi en fruktansvärd bra kontakt och som jag skrev ovan så träffas vi väldigt ofta. Pappa är en av mina "bästa vänner" :) om man nu kan ha sin pappa som sin bästa vän :P han ställer alltid upp och finns alltid där för mig när livet blir till motgång! .


Jag är riktigt stolt och fruktansvärt glad för att pappa finns! Han är absolut den bästa pappan ett barn kan ha :) fast så tycker väl alla om sina föräldrar :P


Mamma: Hon heter Pia och är född 1969. Bor i Kalanti, ca 8mil norr om Åbo. För er som inte hajat det så pratar jag om Finland såklart ;) hon är född i Finland lika så pappa!


Men hon flyttade till Sverige en tid innan jag föddes och bodde sen i Sverige för tills jag var en 7-8år :P  sen flyttade hon tillbaka till Finland! Jag valde att stanna kvar hos pappa. "Pappas flicka som jag alltid varit" och det var ett av dom bästa sakerna jag gjort...


Jag åker till mamma 1ggr per år och det är över sommaren. Då passar vi på att umgås och försöker ta igen all tid vi missat.


Som sagt mamma och jag har verkligen inge bra kontakt. Jag vet inte mycket om henne och hon vet typ inget om mig heller. Så det känns svårt och skriva om henne! Så jag hoppar nog över det. Känns tråkigt. Men samtidigt vet jag ändå inte vad jag ska säga :(


Jag älskar mamma lika mycket som jag älskar pappa! Önskar dock att mamma kunde bry sig lite mer kanske... Men men








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 augusti 2011 13:59


Jag kommer att avsluta den här bloggen inom kort! För min lillasyster Helena hjälpte mig & startade en NY igår. Fortsätt gärna & följ min blogg    Adressen dit är,  http://www.nybliven-mamma.blogspot.com/    Där kommer ni få läsa om min varda...

Av Therese - 22 augusti 2011 20:03

Idag har det varit en bra dag! även om det inte har hänt så fruktansvärt mycket. Fick reda på en sak tidigare (kan inte berätta det här) men det var riktigt kul. Säger bara en sak, sista idioten är inte född än.. Fattar inte hur f*n man tänker när ma...

Av Therese - 22 augusti 2011 11:55

Helgen kom och gick med rasande fart! Och ändå gjorde vi inget speciellt. Helgerna brukar kunna gå snabbt om man hittar på en massa saker. Men nu gjorde vi inte det och ändå gick det snabbt :p förstår inte.    Måndag idag. Älsklingen är på jobbet...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:30


  Big foot. Det är inte en dans på rosor & vara gravid ibland!  ...

Av Therese - 19 augusti 2011 13:25


Var i Örebro igår & handlade kläder!  Blev faktiskt nöjd över mitt köp :D Här kommer en bild,                        2 par strumper Rosa linne Lila kofta (tunn men skön och ha på sig) Lila, vitrandigt linne med mön...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards