Tessali

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Therese - 4 september 2010 20:25

Lyckades ta mig i kragen och stor städade faktiskt hela lägenheten! :] nu efteråt känns det faktiskt riktigt skönt. Har dock lite små plock kvar, men det tar jag i morgon! är iaf nöjd med min insatts... Så nu är jag värd och ha en film kväll :]


Just nu tittar jag på filmen, Min brors flickvän som går på tv 4 och när den är slut blir det heartbreakers som också går på 4:an! Jag tycker det är jätte kul att 4:an visar filmer ibland, eftersom jag inte har 3an el 5an! Men det ända dåliga är dessa reklamer :S filmen pågick 12min sen blev det reklam och den höll på i 8min :S sen började filmen, tittade en stund och så reklam igen... Underbart! det är ju reklamen man är ute efter ... Okej ibland är det gött med reklam då kan man passa på att ta ett bloss, gå på toa el hämta något från köket men annars uppskattas det inte! Men man ska väl inte klaga, får se film iaf =D


Efter filmerna, får se om jag orkar se hela film nr 2 så blir det sängen =D


 

Godkväll!

Av Therese - 4 september 2010 18:30

Att det ska vara så fruktansvärt svårt och hitta energin till och städa! förstår inte varför? hade jag varit rik så hade jag anlita ngn städerska på direkten. Allt annat går ju så enkelt. Som att tvätta, diska, laga mat, byta sängkläder. Men självaste städningen det suger ur all min energi innan jag ens tittat åt dammsugaren :o


Jag skulle faktiskt behöva damma, dammsuga och tvätta golven! för just nu är det kattgrus överallt, tassavtryck lite här och var och blomjord på fönsterbrädan och i soffan :S (snyggt va?)


Jag ångrar INTE att jag har skaffat mig alla mina 4benta katter <3 dom är ljuset i mitt liv och jag är oerhört tacksam att just dessa katter faktiskt är mina!tänkte bara säga det så ingen får för sig att jag är trött på städningen pga katterna el dyl . Lika bra och säga det på en gång så det inte blir missuppfattningar här :p 


Just nu tror jag mycket på att jag inte har någon vidare lusst att städa har med och göra för alla dessa flyttkartonger som tar upp all plats! (jag ska flytta 1 oktober) gillar och vara ute i god tid :p nej riktigt så är det inte! att jag har packat som en galning är tack vare min hyresvärd som inte hade någon koll på när jag skulle få flytta, så han sa att jag skulle få flytta 1september. Så jag packade en j*kla massa saker eftersom jag skulle resa bort till Finland :) och det skulle bara vara 2dagar kvar innan flytt. Men sen visar det sig att nej jag ska inte flytta fören 1oktober! Suck.. Kul och bo bland massa kartonger! ^^ NOT..


Ska sluta klaga och försöka dammsuga av här, för det behövs som sagt! Och i kväll vid 21.00 börjar en film på tv som jag ska se. Det får bli min belöning! =D


Ha en bra kväll! :)


  Jag sitter i soffan hos mamma, (om jag inte minns fel så är jag på väg att lägga mig så därför har jag på mig pyjamas) =D



Av Therese - 4 september 2010 11:26

Idag är det lördag, snart en vecka sedan jag åkte från mamma. Även om jag tyckte det kändes lite jobbigt och vara där pga, att hon svek mig så saknar jag henne jätte mycket och skulle jag fått chansen att åka snart igen så skulle jag absolut ta den.


Älskade mamma, även om du har svikit mig många gånger så spelar det ingen roll för jag kommer alltid att älska dig! Du har så många fina sidor också, önskar bara du kunde visa dom lite mer! Jag har alltid trott att jag kände dig hyfsat bra, men har nu insett att jag känner inte alls dig! Du har bevisat raka motsattsen! Det gör ont i mig mamma att se dig ha förvandlats så otroligt mycket på 1år. Jag säger det hela tiden och jag säger det igen, jag önskar jag kunde träffa er oftare. För jag missar så mycket i erat liv. Jag trodde att jag kände dig ganska väl, trodde jag hade klart för mig hur allt är. Men bilden jag har i mitt huvud är totalt fel. Mamma varför?! :( snälla tänk på oss barn, jag vet att du försöker leva och att du faktiskt försöker komma på fötter. Men kan du inte göra det på ett bra sätt? måste du göra tvärtom? Jag vill inte klandra dig, jag vill inte skälla på dig för du är vuxen och gör precis som du vill, precis som jag! Men snälla tänk efter en gång iaf innan det är försent. Innan du tappar livsgnistan el förlorar allt på bara en sek.


Jag försöker vara glad, men det är inte så enkelt! Jag vill bara sätta mig ner och gråta för det går så fucking ont! =/


Igår var det fredag och idag är det lördag! Uch jag hatar verkligen helger! Förut så tyckte jag om dom och såg fram i mot att helgen ska komma men inte längre. Jag önskar att jag kunde gå i ide som björnen alla helger! ^^


Har tvättstugan idag iaf! Dom två första maskinerna är i gång sen en stund tillbaka, dom borde nog vara klara nu? ska ut och kolla det strax och sen fylla på med mer tvätt. Känns gött och få alla kläder tvättade =D


Annars kommer det inte hända så mycket. Ska försöka städa lite och sen i kväll ska jag se på en film som kommer klockan 21.00 på 4:an (Min brors flickvän) minns inte om jag sett den förut eller ej. Så jag ska se den iaf =D


Nej ska ta i tu med tvätten nu...

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards