Tessali

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Therese - 22 september 2010 19:59

 


Har tvättstugan idag! Känns som att jag har tvättat en sådär 24maskiner, men i själva verket är det faktiskt inte alls så många! :) men ett par maskiner har jag iaf kört och jag har väl en 4 kvar kanske! Hoppas på att hinna tvätta upp dom sista kläderna innan klockan blir allt för mycket. Har dock bokat tvättstugan i morgon också! :P


Nej så mycket tvätt har jag inte! Men har släpat hit en 4påsar fulla med kläder, som tillhör Nina med familjs :) hon har typ "bara" en full bil med kläder. Så jag ville hjälpa henne och tvätta. Visst är jag snäll?


Anledningen till att dom har så mycket tvätt är för att det brann i måndags hemma hos dom! Var diskmaskinen som kortslutit, dock var det bara köksbänken och diskmaskinen som brunnit så huset klarade sig! MEN röken har gått runt inne i i alla rum och stanken är enorm! så ja röken har ju även nått kläderna :o så vi ska nu tvätta upp alla kläder och se om röken försvinner el om det bara är o kasta :S förhoppningsvis går det att rädda dom! Kände ingen rök efter att jag tvättat det så med lite tur :) 


Nu sitter jag här och väntar på att maten ska bli klar, vilket den är strax. Blir fullkorns spagetti, fisk,spenat och sallad :) mumms!


Av Therese - 22 september 2010 11:24

Det är inte bara nytt och spännande med och äta efter den nya dieten, det är otroligt tufft också! :o


När jag skulle äta frukost, som betstod av sallad, varma grönsaker och omelett som jag faktiskt tycker är gott så kunde jag knappt få i mig en bit! Jag fick bokstavligen tvinga i mig det. Och nu efteråt mår jag dåligt över att det blev såhär. Jag vet inte varför det blev såhär? det kändes som att halsen blev tjock och att maten växte när jag åt. Trodde faktiskt ett tag att jag skulle kräkas upp det jag fått i mig! :o så summan av kardemumman, jag åt inte upp allt! Lämnade lite mer än hälften...!


Frågan är ju kämpa? el ge upp? det tåls att fundera på! En del av mig säger att jag ska ge upp, och att jag får försöka vid något annat tillfälle. Kanske det inte är rätt tillfälle nu? Men andra delen av mig säger, kämpa! du kommer klara detta :-) blir ju så peppad av alla fina vänner! så det borde ju gå ..


Varför vill jag äta denna diet? Dels för att jag vill gå ner i vikt :) inte mycket men så pass mycket att jag känner mig nöjd! och framför allt vill jag må bra. Orka mer om dagarna och leva ett sunt och friskt liv! :)


Så kämpa el ge upp? Jag ska kämpa! Det är väldigt tufft nu i början och kroppen är inte van vid denna kost, så den försöker väl stöta bort det och försöker intala mig att börja äta det jag åt förut. Men jag ska övervinna över min kropp! För jag vet att jag kommer bli väldigt stolt när jag fixat detta..


Och till er alla vänner, TACK för all peppning jag får utav er :) Just nu känns det som att jag har fallit ner på backen, men NI får mig att orka RESA mig upp! Ni är verkligen ljust bakom tunneln! TACK ännu en gång. Älskar er <3


 

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards