Tessali

Alla inlägg under februari 2011

Av Therese - 15 februari 2011 12:58

Social dag idag!


Först var jag över till Nina med familj. Satt där en stund och snackade lite skit   var mycket trevligt. Även om det bara blev en snabb visit. Men vem säger att man måste umgås med någon i flera timmar? ;-) nej men dom skulle bara äta lite och sen skulle Nina i väg till stan & fixa lite ärende.


Efter det drog jag över till pappa & Tina (dom bor rakt över, på andra sidan) satt där en stund och snackade lite skit med pappa och det var också mycket trevligt   vi träffas ju inte så ofta nuförtiden. Alltingen är pappa inte hemma, då han tränar el är i verkstaden =) eller så är jag upptagen med något. Men dom få stunderna vi ses betyder mycket :)


 


NU ska jag plocka lite här hemma! Har lite kläder som ligger slängd på golvet. Och där kan dom inte ligga i all evighet. Efter det ska jag ta fram dammsugare och ev torka golvet. Katthår till förbannelse, igen. Hinner inte mer än dammsuga golvet så är det lika mycket skit på golvet inom någon dag igen :o och ännu mer blir det väl den dagen man får barn också ;-)


 


Poppa musik & städa :)

Av Therese - 15 februari 2011 10:38

Grattis på födelsedagen


Mamma   


Hoppas att du får en riktigt fin dag,

med blommor & choklad.

Och kanske en och annan present.

För det ÄR du värd. Hade jag varit

hos dig hade du fått både blommor,

choklad, och present.

=)

Jag älskar dig MOR..


   

Av Therese - 14 februari 2011 12:09

Vaknade samtidigt som Micke! gick upp & käkade frukost. Dock var jag inte så sugen så det blev bara två små knäckemacker med ost och gurka på! drack lite te till det :) sen drog Micke till jobbet & jag lade mig i sängen & tittade på ett avsnitt på unga mammor.


Efter ett avsnitt så gick jag ut och lade mig i soffan och tittade lite på sjukhuset. Men dock såg jag inte mycket av  programmet fören dom blå gick igen och jag sov så sött ;-)


När jag vaknade hoppade jag in i duschen! Hann precis bli klar och då kom ElinPelin hit. Hon drack kaffe och jag drack saft ;-) var inte sugen på kaffe så jag hoppade de. Var hur som helst mycket trevligt och umgås med henne för typ fjärde dagen i rad.... =)


Hon åkte hem för en stund sen ^^ så nu är man åter igen ensam ;-) snyft..


Nu kan min dag börja! åter igen till min vardags rutin. Har börjat komma in bra rutin som funkar bra & den gör så att jag är sysselsatt tills Micke kommer hem.





Av Therese - 14 februari 2011 11:56

Trevlig alla hjärtans dag   

Vill jag önska min underbara sambo Micke.

Alla mina fina vänner.

Familjen som jag älskar enormt mycket.

Och hela tjocka släkten :)

Sist men inte minst,

Katterna får vi inte glömma.


   

Det skulle inte vara helt fel och sätta tänderna i denna tårta som ser väldigt smarrigt ut =) eller vad säger ni? men tyvärr är jag ganska fattig :( så det får

vara. Får tända lite ljus i kväll och ha myspys ändå utan att man firar denna

dag. Visa kärlek kan man väl göra under vilken dag som helst?! även om jag

dock tycker denna dag är rätt fint ändå :p


Av Therese - 13 februari 2011 09:28

Trodde att den här helgen skulle gå snigelsakta :/ var lite orolig för det. Eftersom Micke var sjuk och orkade knappt prata el göra något som tex kolla på film ^^ så jag höll på att få lite små panik.


Men Elin räddade mig :) hon kom och hämtade mig i fredags och så åkte vi till hytta en sväng och efter det linde! Och till sist Gusselby. Så en liten trevlig roadtripp blev det. Och när jag kom hem så hade klockan blivit 18.30 och då var det inte mycket kvar av den kvällen. Lade mig och tittade på film och sen somnade jag gott :-)


Lördagen, Micke mådde bättre :) var uppe på benen & såg lite kryare ut en innan. Fan vad nice! var till och med trevligt och se han nu när han inte såg så sjuk ut :) Haha.. 


Hade planer på att åka till Linde & handla. Men bilen vela inte funka :( så Micke fick ringa John, hans poolare! han kom hit och boxerade igång bilen =) jag, Micke, och John drog till Linde och lämnade bilen vid Mickes jobb. Sen for vi till ElinPelin. För jag skulle nämligen dit och umgås med henne =) pojkarna skulle ut på sjön och åka cross? :) 


Hos Elin var det skoj. Vad vi gjorde kan du läsa i föregående blogg! Så slipper ja skriva om allt ^^ är lite lat ibland ;-)


Idag, är det redan söndag! Även denna helg har gått super fort. Ska gå igenom min garderob (igen) och sen blir det väl och plocka lite.. Annars blir det nog lugnt.

Händer inte mycket här inte...



Bilden har inget med texten att göra,

men fick bli denna bild ändå :)

ser lite trevligare ut med en bild :P








Av Therese - 12 februari 2011 20:36

Blir bara ett kort inlägg nu :) börjar bli lite trött så jag funderar på att krypa ner i sängen & se på film innan jag ska sova! som alla andra kvällar =D


Har varit i Linde idag och umgåts med världens bästa Elin! Jag tycker det är grymt kul att vara med henne. För hon förstår mig, lätt att snacka med och rolig. Och så är hon självklart en jätte go tjej ;-)


Vi slipade hennes dotters säng samt målade den. Drack kaffe och sen käkade vi kebabtallrik på kebabhuset =) mumms!


Nej godnatt på Er :)


Tack för idag gumms!

Av Therese - 12 februari 2011 10:54

Sitter & kollar på ett klipp på youtube på filmen, menolippu Mombasaan! :) en finsk film som jag tittade på hos mamma för första gången & jag blev kär. Världens finaste handling! den filmen får 5/5 poäng. Musiken som spelas under filmen ger en goshud :-)


Av Therese - 12 februari 2011 09:41

Lördag idag då..


Jag & älsklingen vaknade runt 07.00 tiden. Ingen av oss kunde sova längre :(

Så vi gick upp och käkade frukost & drack te. Det har blivit lite mer tedrickande, än

kaffe! men det är gott det också. Och ibland har jag inte varit så sugen på te så då har det fått bli te istället :0)


Älsklingen tog en dusch medan jag satt & kikade runt på facebook. Men det hade inte hänt ett skit (som vanligt då) sen när han var klar då hoppade jag in i duschen :0) gud så skönt det var. Det spelar ingen roll om jag duschade igår så är det ändå lika skönt och duscha idag igen ;-) man känner ju sig så mycket fräschare..


Klockan är inte mer än 10.40 och jag är super rastlös . Vet inte vad jag ska ta mig för att göra? :O suck.. Det finns egentligen massa saker att göra, men inget jag är sugen på att göra :s


Denna helg kommer bli lång känner jag på mig :(


Det värsta är att jag inte vet vad jag vill hitta på heller...


Älsklingen mår bättre idag btw :D jätte skönt. Så idag kanske med lite tur får man se han lite mer på benen! ^^ nice..


Nej nu ska jag ta och göra något. Film? sova? spela? ja ingen aning...




Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards