Tessali

Alla inlägg under februari 2011

Av Therese - 3 februari 2011 11:42

Uch vilket väder vi har idag :s snor halt, blött, regnar och blåser!   idag är det en sådan dag som man vill sitta inne hela dagen och helst inte visa sig ute i huvudtaget. Men har man en vove här så är det bara & "gilla" läget och bege sig ut så jycken får göra sina behov. Synd att man inte har ett hus med stor gård just vid detta tillfälle. Hade varit perfekt och bara släppa ut henne på gården en stund.. Och gått ut lite senare på en promenad när vädret har lugnat sig lite :-) 


Har iaf bestämt mig för att skaffa hund det får vänta! Var tidigare inne på att skaffa en söt liten vove. Sällskap, promenader, bus och lek ute. Men efter och ha fått låna en hund (Smulan) då och då så inser jag vad mycket jobb det är. Det tar på krafterna. Så det är perfekt att jag kan låna henne och sedan lämna tillbaka henne efter ett par timmar ^^ _ ^^ TUR man kan prova på lite innan så man kan bestäma sig under tiden. För tänk om jag hade skaffat hund och sedan tröttnat?! vad gör man då? gillar läget? säljer? ...


Btw angående vädret igen (sorry för hoppigt inlägg) :P eftersom vädret är som det är, så tänker jag passa på att ha en myspys dag. Ta ett varmt bad, tända ljus och pyssla om mig själv lite. Rengöra facet :P måla naglarna och fila fötterna.. Fast undrar om jag kommer göra detta eller om jag bara vill? det är en fråga.. Får väl se hur det blir. Men det skulle vara bra skönt iaf :D


Nej bäst och hitta på något vättigt, annars somnar jag sittandes :P

Av Therese - 3 februari 2011 07:44

Har tittat på det sista avsnittet på tre kronor nu! Det har varit en lång resa med skratt, leende på läpparna, tårar och ilska. Alla som har sett den serien vet nog vad jag menar.. Måste erkänna att det kommer bli tomt nu :'/ no more tre kronor på kvällarna innan man ska somna, no more tre kronor att fördriva tiden med på dagarna när man har tråkigt :(


Får gå igenom mina andra filmer och se på det istället :-) för slut tittat på film på kvällarna det går absolut inte. Jag fullkommligen älskar att se film det sista jag gör innan jag har en dejt med John blund ;-)


Stora frågan är bara VAD ska man se härnäst? aja det löser sig nog...



Somnade runt 22.00 tiden igår. Har sovit helt OK. Vaknade dock vid 05.50 som vanligt. Försökte somna om men det gick inte :/ så jag gick upp =) jag ville sova mer egentligen men min kropp tyckte det var dags och stiga upp ;P tokigt det där.

Har varit och hämtat Smulan vid pakeringen som jag brukar göra :-) även idag var hon fruktansvärt glad den lilla skruttan!


Nu ska jag fixa ett födelsedags kort till Janica (lillasyster) som blir fjortis på söndag :-) sen ska jag gå över med det till Nina som ska få äran att lägga det på lådan ;P

Hehe!


Tack för hjälpen Nina :)


Nej bäst och sätta fart



Av Therese - 2 februari 2011 19:30

Nu ska jag ta mig ann om tvätten i maskinen & hänga upp den på tork! sen ska jag krypa ner i sängen & se tre kronor en stund :) efter det sova! sova är nästan det ända jag har gjort idag :P somnade vid 12.00 tiden och vakna 14.30 :o är fruktansvärt trött hela tiden. Brist på vitaminer kanske?! eller till och med järn. Eller något sådant.. Vem vet?!


Nej tvätten och sova! Barnprogrammen är slut för en stund sen. Då ska man gå och lägga sig ;-) Det som e positiv med och lägga sig tidigt är att natten blir så lång! :D skönt. Jag som älskar att sova! hihi..


PS. Sambon är sjuk :( inte länge sen som han var det.

Älskade plutten <3


natti

Av Therese - 2 februari 2011 06:27

Idag är det onsdag & snart är det helg igen! Jag som bara går hemma om dagarna borde tycka att dagarna går snigelsakta, men det tycker jag inte. Jag säger på fredagen gud vad skönt med lite helg och huxflux är det måndag. Hinner knappt lägga märke till måndagen fören det är fredag igen... Bra knepigt det där.


Älsklingen håller på att bli sjuk :/ han klagade på halsont och förkylning igår och idag lät det tyvärr inte bättre! *suck* var ju inte länge sen som han och jag med för den delen var sjuka! men det går väl något skit någonstanns som man blivit smittad av...


Idag kommer hunden Smulan hit :-) Smulan är ett namn jag har fruktansvärt svårt för. Tycker det är rätt fult. Men men! Och måste man nu heta det så är det ingen hundnamn tycker iaf inte jag!


På tal om namn, finns ganska många namn som jag tycker är fula. Bland annat är det ju Smulan som jag nämde ovan, sen är det Loke (förlåt till alla som heter el känner någon som heter så) jag vet inte varför men jag kan bara inte med det namnet.. Sen tycker jag heller inte att Karl, Nils, Herman, Valter, Fanny och saga är så fina namn :P finns många, många fler namn. Men detta är några jag kunde koma på nu.. Alla är olika och tycker olika om namn! Har du något/några namn du INTE tål? som du bara vill stänga av öronen helst när du hör namnet. Det vill jag verkligen när jag hör dessa alla namn :S 


Btw annars händer det inget speciellt idag. Ska väl se tre kronor i vanlig ordning.

Pyssla, laga mat, tvätta och tömma/fylla diskmaskinen.... Och ev bada :-)skulle vara

super skönt...





Av Therese - 1 februari 2011 21:18

Är fruktansvärt trött, har varit det sen 19.30 så det ska bli underbart att få stänga igen dom blå och sova om en stund. Men innan det blir det självklart ett avsnitt av tre kronor. Har inte många avsnitt kvar nu   får se vad man ska glutta på för film på kvällarna sen då? jag älskar att kolla på film innan jag ska sova. Det får mig att koppla av   ibland kanske man inte är så trött när man kryper ner i sängen och då blir man det efter och ha tittat en stund på någon film..


När jag inte har någon film tillgänglig så brukar det bli att jag läser. Alltingen en bra bok eller en tidning! När det gäller tidningar så finns det tyvärr inte mycket intressant att läsa :/ inte sen dom tog bort Story tidningen. Minns ni den? antar det eftersom det inte var så länge sen den plockades bort. Why?! någon som vet? annars läser jag allas, hemmets, mama el vi föräldrar. Tycker dessa tidningar är bra, men det är dom ända. Böcker ja då läser jag det mesta. Men verklighets baserade, ungdomsböcker eller romantik ;-)


Hur har eran dag varit? min dag har varit helt OK. Kollat på tre kronor, varit på stan (inhandlade godis och en rosa super skön tröja) =) och mat har jag också fixat.. (kålpudding) mumma! =D


Nej nu kurrar magen igen. Så jag ska nog ta en macka och sen blir det nog tre kronor och sova som sagt ;-)


I morgon kommer hunden hit igen! myspys...


Godnatt :D












Av Therese - 1 februari 2011 07:08

Nedräkningen har börjat. Idag är det 45dagar kvar :] skulle ha börjat med nedräkningen redan härom dagen men det blev aldrig av. Men NU så, så börjar den.

Vill att dessa dagar ska gå med rasande fart och att den stora dagen ska vara här NU.

Men HUR i allsina dar ska dessa dagar gå? när jag inte har ett jobb att gå till. Hade jag haft det så hade dagarna blivit kortare! ^^ sitta hemma dag in och dag ut som min vardag ser ut nu börjar likna pest och pina! :/


Någon som känner igen sig? Hur fördriver ni tiden på bästa sätt? Massa tips är välkommna ;-)


Det kan vara allt i från att leka skogsmulle till att sticka. Jag gör snart vad som helst. Bara jag har något som sysselsätter mig ett par timmar då och då om dagarna *ler*

Man kanske skulle börja träna redan nu istället för och vänta till 1mars? eller nja, vi får se.... =)


Nu kanske ni undrar vad som händer om 45dagar? Det kan jag tyvärr inte berätta. Jag är ledsen godingar! Ni får hålla er tills tåls ;-)


Söndagen den 20/3 kommer jag att berätta varför jag varit hemlighetsfull. =)


Det spelar ingen roll om ni anar eller gissar jag kommer EJ berätta något ännu!



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards