Tessali

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Therese - 21 mars 2011 17:58

På fredag ska jag på möte klockan 13.00 i Lindesberg! Ska ev börja på Ågården. Tankarna snurrar redan nu i mitt huvud. Är lite nervös för att jag inte kommer trivas där :( för jag var på ett liknande ställe tidigare som kallades för Lotsen. När jag började där så mådde jag fruktansvärt bra och jag var ständigt glad till en början. Men sen hände något och jag hamnade i någon mörk svacka. Helt plötsligt slutade jag och le. Jag var jämnt på dåligt humör och mådde riktigt dåligt utan och vara där :( 


Jag skyllde på saker för och slippa dra dit. Tillslut pallade jag inte att ljuga för personalen, så jag valde och hoppa av! Tänkte försöka gå min egen väg och fixa praktikplats. Trodde det skulle vara enkelt. Men det visade sig vara jätte svårt.


2år senare, har gått hemma på tok för länge. Jag vantrivs!!! Så nu snart ska jag få börja på Ågården! Jag hoppas att jag kommer trivas bättre. För jag behöver göra något om dagarna! Ska försöka göra mitt bästa när jag är där. Jag ska tydligen bara vara där 1månad, sen blir det praktik. Ber till gud att det ska gå bra..


Jag är en tjej som har ett handikapp (lätt lindrig utvecklingsstörning) om någon undrar.. Där av att jag inte söker vanliga jobb och hamnar på ställen som Lotsen och Ågården...!


 


Såhär lär väl klockan se ut när den ringer :p

Haha nej ska göra mitt bästa för och gå upp och ta mig dit..



Av Therese - 21 mars 2011 12:40

Nu på onsdag, alltså den 23/3 klockan 14.00 ska jag & min sambo Micke befinna hos i Örebro. Vi ska nämligen dels få se vårat hjärta i magen samt göra ett fosterdiagnostik :-) Nu är det kanske någon som undrar vad det innebär? hittade en bra text på google om det som jag tänkte dela med mig utav :-)


Fosterdiagnostik

Fosterdiagnostik är det gemensamma namnet för undersökningar som kan göras under graviditeten för att upptäcka missbildningar och avvikelser hos barnet. Med hjälp av fosterdiagnostik kan man bland annat upptäcka om barnet har ryggmärgsbråck eller down syndrom. Alla fosterdiagnostiska undersökningar är frivilliga. Men naturligtvist väldigt bra OM man gör det :) 


Så detta test är för och ta reda på så att inte vårat hjärta i magen har tex down syndrom, ryggmärgsbråck el något annat "fel" och anledningen till att man gör detta test redan nu är för att upptäcka det ev felet i tid. Så att man inte får en chock på förlossningen! Liksom shitt oj bebis har visst downsyndrom.. OM det skulle vara så, så hinner vi väl förbereda oss på detta handikapp och läsa mer om det osv..


Och det finns fortfarande än så länge möjlighet och göra abort OM det nu är något fel på bebis.. Kring detta test snurrar väldigt många funderingar i mitt huvud och säkerligen i Mickes också! Det JAG funderar mest på ÄR, tänk om barnet tex har downsyndrom (risken är dock inte så stor) men om vi leker med tanken att den faktiskt har det. Vad 17 gör man då? behålla bebisen och försöka göra så att detta barn får ett så bra liv som möjligt även om det kommer bli väldigt tufft och kämpigt?! eller göra en abort. JAG är ganska säker på mitt val och det är och behålla bebis iaf och kämpa på! Jag vet att jag kommer fixa detta oavsett :) med lite stöd från omgivningen och kanske till och med någon från kommun. Ja syftar på tex avlastning m.m =)


Nu skriver jag enbart ut i från mig och mina tankar. Nu vet jag att det kanske låter som att jag är själv i detta beslut och att Micke inte har något att säga om saken. Men så är det INTE. Micke har lika rätt som jag och få säga vad han tycker och känner. Men nu har vi inte pratat så mycket om detta, så jag vet inte riktigt hur han tänker och känner! Och då vill jag heller inte skriva några gissningar...


Bortsätt från detta test som skall göras så kommer även VI få se vårat hjärta i magen som jag nämnde innan! :) det ska bli både fantastiskt men också väldigt läskigt! för räddslan finns ju. Tänk om dom säger nej tyvärr något är fel och så :/

Men positiva jag tänker att allt är fint och bebis mår bra.


Hur som helst så på onsdag efter detta så kommer jag veta mer. OM allt är OK så kommer denna blogg att försvinna, gå under jorden, gå ner i graven, dö el vad man nu ska kalla det. Och en NY färsk blogg kommer att fixas. Återkommer med en NY adress m.m sen.








Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards