Tessali

Alla inlägg under september 2010

Av Therese - 3 september 2010 18:53

Idag blev det en tur till Örebro med Nina,Tony och Sandra :) inget som var planerat sen några dagar tillbaka el så! Nej Nina ringde i morse och frågade mig om vi skulle ta oss en roadtripp till Ludvika och självklart sa jag ja. Men innan vi åkte så bestämmde vi oss för och åka till Örebro istället :) men det gjorde inget för mig.. 


Första affären inne på Marieberg blev självklart min favorit affär, lagerhuset. Någon som varit där? om inte så gå in där ni kommer inte bli besvikna! Finns otroligt mycket saker där inne som jag skulle vilja köpa men när plånboken nästan ekar tom så får man istället glädjas sig åt och bara titta ... Hittade en sak där som faktiskt inte var så dyr, så den köpte jag! ^^_^^ kan dock inte avslöja vad det är, för den ska min flickvän få! Nu råkar hon inte ha tillgång till internet typ något så troligen kommer hon inte hinna läsa min blogg, men med andra sidan man vet ju aldrig :p vill inte förstöra överraskningen innan! :o men hoppas hon blir nöjd iaf..Det skulle iaf jag blivit, även om det inte är en jätte stor grej..


Efter lagerhuset blev det leksaks affären, för dit ville Tony! Och gud vilken duktig kille, inte ett ända tjat om att han ville ha något! :)) han visade lite leksaker som han sedan sa, detta önskar jag mig! Annars ibland när man tex går till ica el konsum och han ser någon leksak då kan han tjata hål i huvudet på en att han vill ha den grejen! men nu sa han inget och vi var ändå inne i en leksaks affär :o


Efter det blev det Mcdonalds, hade inte så mycket pengar så jag köpte en happymeal :)) blev faktiskt mätt av det lilla som fanns i! Efter maten blev det Lindex där Nina skulle köpa en mössa till Sandra och sen passade hon på att hämta ut ett pkt som man får när man har fått barn :p


Ja sen hände det väl inte så mycket mer på mariberg förutom att vi åkte rulltrappan som Tony tyckte var så kul! Först var han skepptiskt mot det och valde att åka hissen men sen så vågade han! =D duktig kille igen. Sen gick vi och lekte lite på ett lekställe dom hade där. Men döm om förvåning förut innan ombyggnaden så hade dom massor med saker att leka med. Rutchekana (?) klätterställning el vad det nu var och något mer jag inte kommer på nu. Men allt var borta ??!! nu fanns det bara en snurrstol, något att klättra på och en snurra man kan sitta på el stå! Sen fanns det någon tvspel grej :o hur trist som helst. Inga barn där såg jätte road ut :o aja..


Sen bar det av till Willys när vi klara vid Marieberg! : )) gud så stor affär, kändes som man missade typ all mat för det var så stort och bökigt :o men lite mat där i från blev det! och självklart fjäskade jag för mina bortskämda katter och köpte lite gottit till dom med =D jag vet hur jag gör mina älsklingar glada iaf ..


Efter Willys åkte vi hemmåt, först stannade vi förbi farfar på en snabb fika :) och sen fortsatte vi hem ..

Lång men trevlig dag! Tusen tack för idag Nina!


Ps. När vi får pengar i September, runt 20.onde el vad det nu blir så måste vi åka till Örebros Willys & handla! Billigt och bra...




Av Therese - 2 september 2010 11:58

Här kommer ett gäng bilder som lovat :] Titta & kommentera gärna! Hiss el diss?


                                                       


En salig blandning!! : )

Av Therese - 2 september 2010 10:54

Gårdagens att göra lista kom jag inte långt med, av någon anledning så hittade jag på lite allt möjligt förutom att ta i tu med listan! :p så det blir nog dagens sysslor ist.

Det känns faktiskt som om jag skulle behöva göra något vättigt som att bädda rent i sängen & städa. Golven är riktigt dammiga och inte på tal om all kattsand som ligger överallt... Mina älskade pälsbollar <3 ;)


Men innan jag börjar med städningen ska jag faktiskt lägga in lite bilder som lovat ;)

För annars kommer det typ aldrig bli av! Så i nästa blogg kommer bilder, kika gärna.


På eftermiddagen ska jag följa med Lilleman på gympa med Nina och Sandra : ) ska bli kul och se ^^ Lilleman = Tony har inte börjat på gympa än, men ska dit för och se om det kan vara intressant för i såfall kommer han nog få börja på det såsmåning om =) dom två tre första gångerna är mest för och spana in allt, kanske prova något och sen efter det får man bestluta hur man vill göra :D hihi.


Annars händer det inte så mycket mer. Kolla på film och chilla :p


Av Therese - 1 september 2010 19:36

En kompis skrev till mig på fb chatten idag & undrade, "när kommer du hit?" jag vet att jag har lovat ett bra tag nu att jag ska komma och hälsa på! men har ännu inte kunnat komma :o pga, dessa j*vla pengar som alltid styr och ställer. Men plötsligt slog tanken mig, när ska denna kompis komma till mig? så jag ställde samma fråga tillbaka och då visste hon inte riktigt vad hon skulle svara :o kanske fick hon en tankeställare? el så kanske hon blev? vad vet jag. En kort stund senare loggades hon iaf ut och har inte skrivit något mer sen dess ... :S 


Jag har varit i Kristinehamn endast en gång sen jag flyttade där i från december 09, det var väldigt trevligt och jag blev välkommande med öppna armar! Jag skulle absolut vilja åka snart igen. Jag hade säkert kunna sett till och åka om det inte vore en sak som hindrade mig, ingen av alla kompisar i denna håla har kommit hit :o

Jag vet att vi lever olika liv när vi inte längre bor i samma ort, MEN med andra sidan har jag kunnat åka, så borde väl du/ni också kunna åka hit! ^^_^^ Jag vet inte riktigt varför ni inte har kunnat komma hit. Om det beror på pengar, så är ni knappast ensamma om att inte vara miljonärer!^^


Jag har kanske missuppfattat detta vad det gäller vänskaper hit och dit, kanske är det sant att det bara är EN i en vänskap som ska göra allt :o smsa,ringa, hälsa på m.m OM det nu är SÅ, så ska jag självfallet ändra mig! ^^



Jag menar absolut inge illa & jag hoppas ingen tar illa vid sig! Men vela bara skriva av mig! Detta med kompisar är då inte alltid lätt. Jag vet att jag kanske inte alltid är en ängel men försöker göra så gott jag kan! ^^ Om någon kanske sitter & undrar vf jag inte längre hör av mig hit och dit el hälsar på m.m så är det för att jag väntar på att få ett samtal el besök! Så alla där ute, hör av mig!






Av Therese - 1 september 2010 11:43

Idag är det 1september & idag "firar" jag och Marielle ett halv år =D tyvärr är hon inte här, så vi kan inte hitta på något =/ så vi får ta igen det när vi ses.!

Jag älskar verkligen denna tjej <3 och jag hoppas verkligen att vi får många flera månader el år tillsammans! :)


  Jag och min underbara flickvän Marielle (Marre) <3 puss på dig my love <3 du är mitt allt, du betyder så otroligt mkt..



Idag har jag lite & fixa med : ) skulle egentligen ha gjort det igår, men hände lite annat så jag sköt upp sysslorna till idag, får se hur det går om det blir av idag! : )


Dagens att göra lista,


  • Baka bröd
  • Packa upp kläderna från resväskan
  • Bädda rent i sängen
  • Gå igenom all reklam jag fått under tiden jag var borta
  • Städa
  • Be syrrans kille ta sig en titt på min dator, behöver hjälp med en sak : )
  • Boka tvätt tid
  • Duscha

Det är inte så farligt mycket och göra tack och lov! Och dom mesta sakerna tar inte heller så mycket tid : ) men det ska göras idag iaf ..



Har lagt märke till att hösten är på väg . Fler tvprogram, kyligare ute och mörkare om kvällarna! Jag både hissar och dissar hösten! Vad tycker ni om hösten? : D allra bäst är nog alla tv kvällar med en gosig filt och lite ljus på borde.

Välkommen hösten, efterlängtad el inte! ^^_^^


Nu ska jag dricka lite kaffe och sen sätta fart med dagens göra! =)



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards