Tessali

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Therese - 1 december 2010 18:44

Dags för dag 4 :) Idag ska jag berätta för er vad jag har ätit idag :) tycker väl dagens ämne inte är speciellt intressant att skriva om! Men det får gå :P 


Har fuskat lite med maten! Egentligen ska jag äta på ett visst sätt! Men iaf..


Frukost: Knäckemacka med ost :) och så en kopp kaffe!

Lunch: Makaroner, hemma gjorda biffar, sallad & varma grönsaker

Mellanmål: Kaffe och frukt . Haha

Kvällsmat: Vet jag inte vad jag ska fixa!


Ja det var min meny idag!


Av Therese - 1 december 2010 16:13

Nu blir det lite kaffe innan jag sätter fart. Skulle behöva diska, tack älskling för att du diskade halva disken i morse innan jobbet :) nu är det inte så mycket kvar :P sen måste jag dammsuga och torka golven som hunnit blivit döskitiga sen sist :S


Sen under kvällen dyker min vackra pojk hit. Det blir mys det =D blir väl och glo på tv och snacka lite skit. Sen blir det och krypa ner i sängen och sova tillsammans ;) har kommit på en smart idé och det är att jag går upp samma tid som Micke fasten jag inte behöver det. För då är jag sjukt trött samtidigt som Mickepicke. För förut då kunde jag sitta uppe halva natten innan jag lade mig :( var inte så mysigt kanske.


Har kommit på en sak, jag har blivit väldigt osocial sen jag träffade Micke! Ingen har påpekat det men jag känner det själv att det faktiskt ÄR så. Men innan han dök upp i mitt liv då hälsade jag på, ringde el smsade runt till folk. Var nästan alltid jag som hörde av mig el hälsade på. Men nu har jag faktiskt tröttnat! det känns som att man duger bara så länge det är jag som tar första steget. Men varför haka upp sig på det? Folk är inte intreserade. Nej okej! Har Micke och det är jag glad för. Önskar faktiskt att jag kunde åka till honom lite oftare! för hans lägenhet är värsta jätte mysiga ;) men dock väldigt kall. Så man sitter där och små fryser ;P


Nu ska jag återgå! så att man är klar tills killen kommer..



Av Therese - 1 december 2010 09:15


 

Theresé <3 Mikael

2010-11-19

Dagen då det blev VI


Det har aldrig känns riktigt 100 när jag har varit tillsammans med en kille. Jag har alltid frågat mig själv, varför? Men nu vet jag svaret (: och det är för att ingen av killarna har varit någon drömprins! Någonstans inom mig har jag "kännt" det.. Och därav har det inte funkat . 


Men nu äntligen efter några år så dök han upp. Jag vet att det förmodligen låter jätte klyschigt nu, men jag har faktiskt aldrig kännt såhär starkt för någon (: det går inte att beskriva hur fruktansvärt bra det känns. I vanligt fall så brukar jag "hitta" en massa "fel" på killarna nästan direkt. Att han pratar för mycket, klär sig i fula byxor, att han pratar för lite el dyl. Men jag har inte hittat ett ända fel på Micke :) och även OM jag skulle göra det senare så kommer jag nog kunna "leva" med det ..


Jag vet redan nu efter 1½ vecka att det är Mikael Larsson jag vill dela mitt liv med. Det är han jag vill somna tätt in till, det är han jag vill vakna upp med på morgonen! Det är han jag vill flytta ihop med och dela på ekonomin. Det är han jag vill laga goda maträtter med. Det är han jag ev skulle kunna tänka mig att gifta mig med. Det är han jag skulle vilja skaffa en sådär 10ungar med xD om jag nu ska ha 10 barn :P

Det är han jag vill åldra mig med. Det är han jag älskar <3


Jag vet att det har gått väldigt fort mellan han & mig! Men det är för att det har känns så otroligt rätt hela tiden. Jag har inte vela söla på det eller vänta ett tag när jag tidigt insåg att det är HAN jag älskar..


Jag spanade in honom redan i Storå när vi bodde grannar! Han visste dock inte om mig. Men vad gjorde det? jag hade ett förhållande. Men herregud lite ögongodis vill väl alla ha?! 


Det tog slut mellan mig och Marre! Det var jag som gjorde slut. Då visste jag inte riktigt varför? Mer än att det kändes rätt att vara singel.. Kanske kanske var det farmor som försökte säga mig något?! :) Jag tror på det :-)


Ganska snabbt hamnade jag på en singel sajt. Och där fanns han. Killen jag spanade in redan i Storå..!


Ganska snart så bestämmde vi en träff hos mig! Drack kaffe och snackade lite skit.!

Efter den träffen blev jag förälskad ;) ...Hihi!

Vi fortsatte och träffades och vi hittade på olika saker varje gång. Dock alltid på hemmaplan xD sen när helgen kom sov han hos mig första gången! Och det var underbart på alla sätt och vis... ;) 


  



Mikael...

Av Therese - 1 december 2010 06:39

Kim el Mimsan som jag alltid säger pissade i soffan för en liten stund sen och det värsta var att jag satt bredvid honom..! Jag satt i soffan framför datorn och så hoppar Mimsan upp i soffan bredvid mig. Trodde han skulle lägga sig. Så jag reagerade inget mer på det. Men ack vad skenet kan bedra. Han skulle visst pissa! men tack då j*vla katt :S nu luktar det rosor... Har försökt gjort rent soffan med vatten, bakpulver, citronsaft, cillit bang och klorin! Men förhoppningar om att stanken ska försvinna! Men icke.... Suckar! Får väl typ ta bort ena delen av soffan och göra den till en 3sitts soffa istället för en stor hörnsoffa! Fast med andra sidan en mindre soffa gör ju inget :D för då är det lättare och dammsuga och hålla ordning. Eller?! vad vet jag..


ÄR iaf inte glad på att han pissade i soffan..! Vet inte om han kan ha pissat på något annat också. Klädesplagg på golvet i sovrummet kanske? det LUKTAR kattpiss överallt och ändå gjorde jag RENT kattlådorna igår.....!!!!!!!!!!

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards