Tessali

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Therese - 28 december 2010 15:51

Den här månaden, det vill säga December har varit helt okej :) tycker dock att månaden har gått i rasande fart! Den hann knappt börja och snart är det över. Och då går vi in i en ny månad och nytt år..


Lite vad som hänt under december månad, dock inga stora händelse kanske MEN ändå.


  • Julpyntat, julstädat och handlat jul mat samt klätt granen med Micke
  • Bakat pepparkakor och fixat julskinkan med Micke
  • Firat julafton med Micke och släkten
  • Festat med Micke & hans kompisar
  • Börjat röka (ja jag VET, mycket dumt)
  • Slutat träna (ska komma igång med det sen)
  • Firat 1månad mellan mig & Micke

Ja det var nog allt! Har inte hänt sådär jätte mycket direkt. Men sen e månaden inte slut än heller ;)

Av Therese - 28 december 2010 14:40

Det ser kanske lite lustigt ut att jag har satt dit en smile gubbe på rubriken, egentligen borde det vara en sådan här gubbe --> :(  men eftersom jag brukar alltid avsluta med en smile gubbe när jag skriver "en dag från listan" så därför fick det bli så nu med...

=)


Det finns mycket saker man kan ångra! Både saker man har gjort eller sådant som man inte gjorde. Jag brukar tänka att chanserna man får, får man bara en gång i livet så det gäller och ta vara på det och inte bestäma sig för fort för då kanske man ångrar sig sen efteråt att man inte gjorde just det där m.m


Något jag faktiskt ångrar ÄR att jag flyttade hem från Kristinehamn! önskar att jag hade gett stället en till ärlig chans! ^^ plugga klart, umgåts mer med vännerna, sökt jobb och hittat en bättre lägenhet! :) för kortet på bordet, så saknar jag tiden i Kristinehamn. Okej på många plan var det faktiskt bra att jag flyttade hem igen. Men ändå saknar jag den tiden så fruktansvärt mycket :'/ jag vet inte exakt VAD det är jag saknar. Om det är alla festerna, staden, vännerna, skolan el lärarna kanske? Eller det kanske är allt. Jag vet inte riktigt :o


Det var så himla lätt att säga till folket att man skulle flytta hem! ^^ det var så enkelt att verkligen flytta från staden. För någonstans inom mig så var jag ändå trött på att bo där, någonstans inom mig så ville jag flytta hem. Men det är inte fören NU, man inser misstaget man gjorde...


OM jag bade hade bott där ett litet tag till. Undrar hur mitt liv hade sett ut då?! men hade jag bott där NU tex så hade jag gått miste om massor här hemma som jag inte gått misste om nu.


Hade jag bott kvar så hade jag inte kommit pappa närmare, inte träffat Tony & Sandra så mycket, misst den sista tiden med farmor när hon levde, kanske aldrig träffat Micke, aldrig flyttat hit till Gusselby m.m så på många plan är jag tacksam att jag flyttade hem! Men ändå gnager en saknad i mig :(


Ska berätta som sagt vad mer om Kristinehamn tiden i en annan blogg sen ;)






Av Therese - 28 december 2010 13:36

Min favorit födelsedag *tänker*


Om jag ska vara ärlig så har jag inte haft någon favorit födelsedag! Ingen som har varit roligare el bättre en någon annan! Kanske är det för att jag aldrig gjort något speciellt på just födelsedagen? det har bara blivit så att man blivit firad av familjen samt släkten. Något större jippo har det inte blivit av. Varför vet jag inte? mest troligt är det nog för att jag inte anser att det är så stort längre! ^^ visst är det kul att få bjuda på fika, kanske få någon present och så men det känns ändå inte något speciellt. Ett år äldre blir man juh också. Men det känns inte heller så mycket ;)


Kan tillägga att inte ens på min 20års dag gjorde jag något speciellt .. Haha

Får ta och fira ordentligt när jag blir 25 och 30 ;)



 

Av Therese - 28 december 2010 11:07

Jag har bestämt mig för en sak, och det är att jag ska göra 2011 till det bästa året på länge :) nog för att 2010 har varit rätt bra det också på många vis. Men nästa år ska bli lite bättre! Jag vill ha ett år som är fullkommligen underbar   undrar om det går?!


Jag har gjort en liten lista på saker som jag vill ska ske under 2011. Och efter alla grejer är fixade så ska jag sätta en liten bock..  Ska bli intressant & se HUR mycket av dessa saker som går att uppfylla ^^




Sitter & väntar på att mitt finbesök ska komma   nämligen Nina & barnen! *hoppar ett glädjeskutt* av någon anledning så träffas vi inte så ofta nuförtiden. Men det kanske kan bli ändring på det!?


Jaha snart är det nyår också ^^ inte många dagar kvar. Har ni några planer spikade? eller är ni också ute i sista minuten & liksom tokplanerar, ringer runt och försöker styra upp något? med förhoppningar om att komma på något att göra?!


Jag brukar alltid vara ute i sista minuten! Men nu TROR jag att jag har något inplanerat, det är inte helt spikat ännu. Men jag tror det kommer bli av iaf =)

Har pratat med Mickes poolare, lite sådär i smyg och planerat in lite nyårs fest ^^

Patrik och John är PÅ iaf . Sen får vi se om deras respektive också blir med el ej.

Sen blir det väl alltid någon till =)


Och sen nu över till den stora frågan, anger ni nyårslöften?! vad brukar ni ange för löften då? brukar ni hålla dessa?! =)


Jag skrev på slutet av 2009 att jag under 2010 VILL träffa drömkillen, gå ner i vikt och skaffa lite fler vänner :) och det roliga är att jag har träffat drömkillen och det är Micke det :) jag har gått ner i vikt (från ca 75kg till 60) BRA jobbat! Och jag har fått lite mer vänner, dock via Micke! Men det är inte helt fel... Sen jag träffa Micke så har jag blivit poolare med John, Elin, Patrik, Ida & pisseNisse ;) höhö! Nej men det känns bra att man har fått lite mer vänner. Okej nu är dessa inte sådan vänner som jag ringer till och umgås med. Men ändå att jag kan snacka med dom, vi har kul tillsammans! Dom verkar gilla mig och jag gillar dom alla skarpt! <3


 



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards