Tessali

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Therese - 6 december 2010 13:12

Har stått vid spisen en stund & gjort 3 matlådor till Micke! :) visst är jag snäll? Tänkte att han skulle slippa göra mat efter en lång dag på jobbet.. Han har verkligen tur som har mig som flickvän! <3 xD nu kanske jag skulle göra mat igen, fast till mig denna gång! börjar bli hungrig.. Vet dock inte vad jag ska hitta på :( har en del kött i frysen som skulle behövas ätas upp! samt fisk också. Men inte sugen på något av det. Äch det ordnar sig, mat blir det iaf ^^_^^ 


Efter maten ska jag tvätta golven som jag säkert skrev i tidigare bloggen.. Kommer lukta underbart =)


På eftermiddagen det vill säga runt 17.00 får jag besök av Nina,Tony och Sandra <3 ska bli nice. Inte ofta som dom är här tyvärr. Så jag uppskattar de gånger dom faktiskt är här xD


Längtar efter Micke. Vill att han ska komma hem NU! men det är dock ca 3h kvar. Om han inte åker hem före. Men det hoppas jag inte att han gör..


På tal om Micke, han har ju tagit med sin bluray spelare =) härom dagen ville ja kolla på film. Rättare sagt igår, men fattade mig inte på den! Men han har visat mig =) så nu poppar jag musik :D


Nej kanske bäst och ge sig..

Av Therese - 6 december 2010 11:44

Varje måndag, om inget annat kommer i vägen kommer jag

lägga upp en bild, samt utse veckans "goding" :) alla har chansen

att vara med oavsett om personen äger en blogg eller inte :]

Och oavsett kön, hudfärg och ålder.

Jag kommer även skriva något om den person som blivit utsedd!

så håll utkik, kanske just du blir med! Jag gillar att överraska folk &

alla människor behöver höra någon gång hur fina dom är xD


Veckans goding, Är en kvinna i sina bästa år :)

som ÄR otroligt stark. I mina ögon är hon än riktig kämpe.

Som nyligen uppfyllt en av sina drömmar <3

Denna kvinna bor tyvärr långt i från mig, vilket gör att vi

inte träffas så mycket som jag önskar :/

Vi har varit "internet kompisar" i några år, sen träffades vi IRL hemma

hos mig :] vi hade det jätte trevligt och vi klickade bra (vänskapligt)

Vänskapen har dock gått som en berg och dalbana! MEN oavsett

finns jag här för dig under dygnets alla timmar :] Denna kvinna

ÄR otroligt go, snäll, omtänksam, hjälpsam & bra lyssnare!

Denna kvinna jag talar om ÄR,

Tuula


 





Av Therese - 6 december 2010 10:20

Tjäna pengar är aldrig fel, snarare tvärtom! Det är något som alltid är välkommet! xD så jag ska nog gå i genom mina saker idag, se om det finns något som jag kan sälja!


 

Det är KUL om saker som ligger här hemma & tar plats kan komma till användning & pengar är jag behov av :) så jag ska damma av och ta kort! sen lägga ut på lindenytt

Av Therese - 6 december 2010 08:47

Jag saknar dig så fruktansvärt mycket :'/ du har varit bort länge nog! Vill att du ska komma hem nu. Jag älskar dig nu & föralltid. En liten bit av mig följde med dig. Älskade farmor Aila, saknaden efter dig är enorm. Inget är och kommer bli sig likt utan dig..

Älskade farmor vi ses, igen!   



10/3 - 2009 förlorade jag min farmor. Jag blev tvungen att ta ett förväl, fast jag inte ville. Jag som lovade mig själv att jag aldrig skulle släppa din hand. Den där söndagen när vi var hos dig, om jag bara hade vetat att det skulle ha varit sista dagen med dig då hade jag aldrig gått ifrån dig! Visste du vad som var på väg att hända? reagerade du på att jag aldrig sa älskar dig innan jag gick som jag brukade göra? varför gjorde jag det inte då? varför gick jag utan att säga dom 3små orden. Det spelar ingen roll hur mycket man än ältar så kommer man aldrig få svar. Men varför sa jag inte "Jag älskar dig" ?!?! det är så många frågor, som aldrig kommer få några svar... Jag tänker på dig väldigt ofta! det gör ont i mitt hjärta. Saknaden efter dig är enorm. Vill bara att du ska komma hem igen!.Vill att allt ska bli precis som vanligt.. Fan att inte detta bara var en hemsk mardröm :/ tyvärr så ser sanningen ut såhär.. Varför just du? det är så otroligt orettvist. 


Farmor lilla, vet du om att jag har flyttat till Gusselby? Har du varit här och sett det? Jag vet ärligt talat inte om du har varit här eller inte! Önskar du kunde visa ett tecken. Gör vad som helst :) ring och busa med mig på telefon som förr, smygnyp mig, vält ner på golvet, skrämm mig och säg bu, stäng av TVn mitt under programmet, gör så en lampa blinkar, stäng av min telefon, tryck på knapparna på datorn... Vad som helst, bara jag får se ett litet tecken av dig! För då vet jag att du mår bra och att du beskyddar mig från alla faror! ^^ =D jag lovar och inte bli rädd. För då vet jag att det bara är DU!


Jag vet att du talat med Nina vid något tillfälle (många gånger el bara ett) det vet jag inte, men det har framkommit att du skulle tycka det vore så kul om jag träffade en kille och kanske själv får barn :) vilken fin önskan farmor! För en sak har nämligen slagit in och det är att jag har träffat en underbar kille. Han heter Mikael och är 24år. Bor i Storå i en underbar lägenhet :-) hans mamma bor här i Gusselby. Och hans pappa samt syster m familj bor i Eskiulstuna! Jag har träffat hans mamma en gång och hon verkar vara trevlig! Jag tror faktiskt du hade gillat denna kille :-) undrar vad för poäng du hade gett honom?! Nina & Fredrik gillar honom iaf. Så då tror jag faktiskt du med hade gjort det .. Tony och Sandra gillar honom också :) Vad pappa och Tina tycker, det har jag faktiskt ingen aning om! Men det är faktiskt svårt och inte tycka om honom, så jag tror dom gillar han med...


Nu känner jag mig faktiskt dum, allt detta borde du ju redan veta! *ler* jag tror du sitter där uppe i himmlen och ser alla steg vi tar.. Kanske styr du oss mot ett annat vägsjäl om du ser att vi är på väg in i faror?! Jag tror du vet mer än vad jag vet...


Snart är julen här.. En högtid som du fullkommligen älskade! Det gör väldigt ont att du inte kommer vara med i år heller :/ vi försöker göra julen så fin vi kan och vi försöker göra julen så bra som möjligt även om alla är ledsna och saknaden är enorm... Förra året orkade jag inte pyssla så mycket, men i år ska jag pynta, fixa och dona i varje hörn för dig! Ska försöka fixa lite bilder som jag kan ha uppe på dig.


Känner att jag skulle kunna skriva flera rader till. Men jag tror det får räcka. Innan knapparna rammlar bort :P ska fixa lite kaffe! =)


Älskar dig Farmor <3<3<3<3<3<3<3<3




Av Therese - 6 december 2010 08:14

Jag fick låna en ängel

Du log mot mig en sista gång.
Du var så lugn, som om du redan gett dig av,
Du såg på mig att jag var rädd,
hur kan man nånsin vara beredd,
Jag fick låna en ängel
som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.
Du gav mig allt, ett hjärta kan.
Du lever kvar i mig.
Så länge livet ger mig tid, du sa till mig.
Var inte rädd, men säg mig hur.
Kan man nånsin vara beredd.
Jag fick låna en ängel,
som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.
Min ängel.
Min ängel.
Jag fick låna en ängel
som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel.
Jag fick låna en ängel.



Jag saknar dig så otroligt mycket <3


  

Av Therese - 6 december 2010 07:12

Godmorgon alla bloggare! :) helgen kom och gick. Hann knapt märka av den fören den var slut igen. Har iaf haft en jätte bra helg! Har ju umgåts med älsklingen <3 :) vad vi hittat på för skoj kan ni ju läsa i föregående blogg.


Måndag idag då.. Natten till idag har jag inte sovit sådär jätte bra direkt, vet inte varför. Så när älsklingens väckarklocka ringde, så var jag död. Kunde knapt få upp ögonen! Egentligen behöver jag inte gå upp ^^ för jag har ingen tid att passa! Men jag vill faktiskt gå upp med honom & börja dagen! Det är faktiskt mysigt och äta frukost och dricka kaffe tillsammans. Ibland med tända ljus och ibland utan :) tror även han uppskattar dessa morgonar! Menar när han var singel, då fick han ju snällt gå upp och äta och så själv :(


Idag ska jag ta i tu med min garderob igen! var inte alls länge sen som jag vek och lade in kläderna fint men nu ligger en del kläder huller om buller ;) sen ska jag små plocka samt tvätta golven (i liljekonvalj) så man blir & längta efter våren! =)


Annars händer det inte så mycket mer idag. Blir en ganska lugn dag! ska krypa ner under täcket & titta på film snart =) älsklingen har tagit hit sin blueray spelare ;) känns så himla gött och kunna ligga i soffan o glo på film! har ingen dvd spelare el blueray, utan jag tittar alltid via datorn och skärmen är inte stor den :P


Nej film och sen ta tag i dagens göra lista ^^



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards