Tessali

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Therese - 17 december 2010 12:46

Efter jul & nyår, det vill säga i januari rättare sagt då är det dags för allvaret igen! Jag har fuskat otroligt mycket senaste tiden med maten samt träningen! Och det känns inte alls bra. Så nu är det skärpning på hög nivå. Jag som var så duktig innan. Jag skulle kunna skylla på 1miljon olika anledningar, men det är det inte värt. Sanningen är den att innan jag träffade Micke så skötte jag mig exemplarisk! Var väldigt noga med maten och tränade 3ggr i veckan utan undantag! Kunde jag inte åka och träna en gång då var det nästan så illa att min värld rasade samman! ^^ men sen när jag träffade Micke, så hamnade jag i någon slags lathet. Den bara kom över en dag! nu har jag knappt tränat något och maten är inte alls som den ska vara! eller ska är fel ord, det heter kanske borde! ^^


Istället för att lägga ner tid och energi på maten som jag gjorde innan så fuskas det en del. Till frukosten äter jag enbart knäckemacka när det egentligen ska vara varma grönsaker, sallad och ägg! lunchen okej den är väl hyfsat nyttig MEN det äts inte sallad el grönsaker längre :o och det är dumt!


Har sagt till mig själv att nu under jultiden så får det vara OK att fuska! Jag får unna mig det som är gott och det jag vill äta. Att träningen minskas det får också gå. MEN 1 januari 2011 då ÄR det punkt och prickat som gäller!


Jag tvingar inte mig el har för hårda krav på mig själv, för jag vill faktiskt äta den nyttiga maten. Dels mår jag mycket bättre, sen är jag piggare och gladare! =D


Dock tror jag inte att jag kommer äta såhär föralltid, som pappa och Tina kommer göra! Nej jag vill äta denna mat och på detta vis för att gå ner i vikt (vilket jag har) och få den kropp jag alltid vela ha! =) inge anoerexia fall här inte. Men jag vill bli smalare, kunna dra storlek S och inte L! Och det har inget med HUR världen ser ut, att jag gemför. Nej det handlar bara om att jag vill för första gången på flera år känna mig vacker! och känna att jag duger för mig själv. Jag är på god väg! Första gången på evigheter, månader el år som jag faktiskt KAN säga att jag är fin. Men vill även kunna säga vacker ^^


Nu ska jag som inte har med maten att göra, greppa tag om plattången och fixa frissan lite ;-) så man ser ut som folk. Sen kanske man skulle lägga ner lite tid på sminket...


Eller nej ska krypa ner under täcket och se film. Det lät mycket trevligare!!!

Ha det bäst allesammans ;)





Av Therese - 17 december 2010 08:12

Jag släppte ut mina tre katter igår, efter 45min tyckte jag det var dags för dom att komma in igen! Dock var det bara Kim & Wilda som kom in. Sigge har blivit modigare än dom andra gångerna han har varit ute, så nu har han gett sig ut på egna äventyr ^^


Har nu varit ute sen igår morse! Jag har varit ute och ropat efter honom, men har inte sett till ett ända spår efter Sigge.. Och det känns inte alls bra! Saknar honom som fan <3 Jag hoppas verkligen att han dyker upp inom kort =D


Jag vet att han är kille och jag vet att katter kan ge sig av och vara borta flera dagar, men allt detta är så nytt för mig eftersom det är NU som dom har fått börja provsmaka på världens utanför yttedörren! ^^


Såhär ser Sigge min URSÖTA katt ut. Han är världens gosigaste och underbaraste katt som finns <3 :) (SNÄLLA Sigge kom hem nu)



Jag är säkert JÄTTE fjantig! Men va fan Sigge BETYDER så sjukt mycket för mig. Det får INTE hända honom något... Om jag bara VISSTE VART han höll hus...!

 

 

Av Therese - 17 december 2010 07:26

Jag har skrivit ett inlägg i rampljuset där jag efterlyser tips och idér om HUR jag kan göra för att stärka min super dåliga självkänsla samt HUR jag klipper navelsträngen i från pappa. Jag skulle bli oerhört glad om massa tips rammlar in.. Det är verkligen skit jobbigt att självkänslan inte är så bra :/ och när jag pratar om att vilja klippa navelsträngen från pappa det är för att jag skulle behöva bli mer självständig det vill säga stå på mina egna ben! Våga ta ett kliv ut i världen :) just nu är jag sjukt beroende av pappa! Om jag vill söka ett jobb på en bondgård säger vi då går jag till pappa och frågar vad han tycker och om han säger tex nej men sådant jobb ska du inte ta för det är inget för tjejer (detta är ett tex, inte världens bästa tex men ändå) då söker jag inte det bara för pappa säger det. Samma sak är det med ekonomin, motion och kosten! Jag vill tex äta godis och annat osunt enbart på helgerna så när jag köper mig lite godis inför helgen när vi mathandlar (mathandlar alltid med pappa och Tina) då gnäller han om HUR onyttigt och äckligt det är med godis. Då tar jag givetvis illa vid mig och får JÄTTE dåligt samvete att jag köpte det där godiset och efter att jag har ätit det så vill jag bara spy upp det och jag ångar mig fett mycket att jag ens tittade åt godishyllan på affären. Såhär vill jag INTE ha det längre :(

Jag har försökt prata med pappa om detta, men vi resonerar lite olika tror jag.. Jag orkar inte må dåligt och få dåligt samvete. Jag skulle seriöst behöva klippa navelsträngen från pappa!!! Bli mer bestämd, göra precis det jag vill. Jag menar jag är myndig (är 23år om någon undrar) och bor SJÄLV ;-) flyttade hem i från 07! =) 


Känner någon igen sig? Någon som haft dålig självkänsla men jobbat upp den? Någon som haft extremt svårt för och klippa navelsträngen. Berätta gärna eran historia (kort som lång) och skriv MASSA förslag :-) det skulle betyda sjukt mycket. Jag behöver ER hjälp helst redan igår...


  Sötnosar, jag är akut behov att få hjälp!! =)











Av Therese - 17 december 2010 00:02

Var i Örebro idag :) som jag skrev i föregående blogg! Handlade dom sista julklapparna, så nu är jag helt färdig! och det känns otroligt skönt. I morgon ska jag gå igenom alla klapparna och sedan ska dom slås in! =) är faktiskt nöjd med allt och jag hoppas att dom som ska få grejerna också blir glada ^^


Köpte mig en plattång från Jysk idag, 100kr. Var inte farligt. Känns verkligen skönt och äga en sådan. Förut köpte jag alltid locktång men nu har jag tröttnat på det och vill kunna platta håret :) vilket är mycket finare enligt mig...


Efter Örebro resan så käkade jag och älsklingen! =) blev ugnspannkaka med sylt. Mumms! Maten stod Micke för. Blev lite chockad att det var HAN som gjorde maten, annars är det alltid jag som får göra den. Men vi har kommit överräns om att jag ska göra mat på veckodagarna när han jobbar och helgerna då är det han! =) gött då kan jag få slappa,äta och njuta av god mat ;-) 


Efter maten drog vi snabbt som ögat till konsum, hann precis dit o handla innan dom stängde! Köpte mjölk, jäst och kardemumma! ska nämligen baka bullar i morgon.. Efter affären drog vi till Micke, där vi hämtade MER saker! Tvbänk och matvarer samt lite andra bra prylar ^^


Btw, har bestämt mig för en sak, jag ska försöka jobba stenhårt på min självkänsla! Den är usel och jag bryr mig för mycket om vad andra tycker och tänker om mitt liv ^^ jag får alltid dåligt samvete om jag säger i från. Det är sååååå lätt att ställa upp, lova saker och säga JA. Men det där NEJET det blir allt sällan. Så jag ska försöka stå på mig och börja säga NEJ när det är något jag inte vill och angående mitt liv, ska göra precis det jag känner e rätt och inte bry mig om vad alla andra vill.. Jobbar jag på detta så kommer jag må bra och omgivningen lika så...


Nu sover Micke och jag sitter vid datorn. Men ska snart stänga av för idag och krypa ner i sängen! så godnatt allesammans ;-)

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards