Tessali

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Therese - 9 december 2010 09:32

Åkte med Nina & barnen till stan :) först var vi vid en loppis där dom säljer rubbet för endast 10kr. Jag gjorde verkligen ett fynd. Köpte en rödaktig väst som hade kostat över 300kr. Och sen köpte jag en julduk som jag ska ha på TVbordet! blev nöjd över dessa inköp så 20:- blev det då..


Sen blev det mejk där jag köpte lite godis till helgen! Älsklingen ska ju på julbord i morgon med sitt jobb samt spela körling då blir jag ensam hemma! Så jag tänkte faktiskt ha lite mysfaktor hemma! godis, tända ljus, tv/film och bara vara. Kanske ta ett dopp i badkaret med. Får se ;-) så mig går det ingen nöd på. Även om jag kommer sakna mitt hjärta! Men som sagt vad, det är faktiskt väldigt nyttigt och vara i från varandra också! kunna sakna varandra <3


Köpte pepparkakor & julmust också. Dom ingick på veckans klipp! Så pepparkakorna kostade 3kr och julmusten 5:- inte mycket att bråka om =D


Nu ska jag sitta ner & ta det lugnt en stund! sen vid halv ett ska jag dra till Linde igen. Fast denna gången med pappas fru Tina! vi ska mathandla ;-)


Sen hem. Ta det lugnt, käka, packa gymväskan, se på tv. Sen vid 17.00 då drar vi till Linde igen ;-) då är det gymmet som gäller! Haha. Måste verkligen älska  Linde! xD besöker det 3ggr på en och samma dag. Men så kan det vara! 


  Min pojkvän Mikael <3

Älskar dig otroligt mycket

Du är så otroligt underbar

Utan dig vore jag ingen!!

PUSS på dej snygging ;-)








Av Therese - 9 december 2010 08:27

Då är vi inne på dag 8. Hade jag skrivit varje dag ett blogginlägg så skulle siffran vara lite högre än 8:a men som sagt vad finns inga strikta regler och följa ^^ så vad gör det? Jag skriver när jag har tid och ork.


Hur som helst. Ett ögonblick var det ja. Vet inte vilket jag ska välja! Har upplevt många ögonblick, både dom som är fina men även dom som är jobbiga och sorgliga! =(

När jag tänker på ordet ögonblick så det ända som ploppar upp är händelsen från igår. Ögonblicket när vi åkte ner i diket! Men det har jag nyss skrivit om :P så jag vill gärna ta ett annat om det går. 


Ett annat ögonblick, Var med farmor. När hon låg där i sjukhus sängen & när hon låg där så fint i kistan! Ett av dom jobbigaste ögonblicket någonsin! Ett sista förväl av den person man älskar högt! <3 alla minnen som kom upp, alla tårar som fullkommligen sprutade, smärtan i hjärtat. Ja det ögonblicket glömmer jag aldrig! Älskade fina farmor... Älskar dig föralltid!






Av Therese - 9 december 2010 07:48

Igår ringde älsklingen & frågade om jag ville med ut till skogen & leka :) men eftersom jag minuten innan hade bytt om till pyjamas så kände jag inte för och följa med. Men fick aldrig chansen & säga nej heller. Så han dök upp här några minuter senare! ^^ gav mig en puss och lade in matlådan i kylskåpet, och rätt som det är hör jag en "massa" röster, jag tänker vem 17 kommer nu? då var det Mickes killkompis John och hans flickvän (dom lät som fler) haha. Dom presenterade sig och sen kikade dom runt i lägenheten, TUR att jag hade städat tidigare. Dock var det fortfarande små stökigt på vissa ställen. Men dom skulle ju inte stanna här länge så det gjorde inte så mkt...


Hur som helst, jag klädde på mig ytterkläderna och sen begav vi oss alla ut till Mickes bil och åkte ut till en "skogs väg" där vi lekte lite ;-) sladda och grejer. Var riktigt kul...... Ända tills ........ Vi åkte ner i diket ;-) fick förstor sladd i en kurva, flög en bit och sen duns ner i diket!


Micke sa förut vid ett annat tillfälle att OM man åker ner i diket, så hinner man aldrig tänka fören man är där nere! Och nu VET jag vad han menar. Jag som satt fram han inte ens tänka fören vi satt nere i diket! Alla som satt i bilen, det vill säga 4personer blev nog lite chockade! för vi satt där tysta en stund, sen säger John (hur gick det med er alla?) =) alla svarade bra! Inget hade hänt med någon av oss! sen gick vi ut för och se HUR vi satt med bilen i diket. Och konstaterade att vi aldrig skulle komma upp själva på egen maskin, så det var bara & ringa någon som ville hjälpa oss! =)


Plötsligt 2sekunder senare dyker det upp 4 volvon :-) lite små pinsamt! dock var det Mickes poolare som också var ute och lekte lite. Men det var verkligen "träffa först en poolare till mig & sen är det lika bra att ta alla andra på samma gång"  =D dom garva lite när dom såg Mickepickes fina bil ;-) gjorde faktiskt jag med lite lätt ..


Micke och jag hoppade in en i av volvona & åkte till mig där Johns (monster bil) stod pakerad :-) det var väl ingen monster bil, men vet inte vad det är för märke så därför säger jag monster bil... Haha! för vi skulle ha den för och kunna dra upp Mickes bil =D


Jag och Johns tjej gick upp till mig en snabbis, hon skulle dricka vatten och jag skulle hämta vantar ;-) sen drog vi till skogen igen, där vi skulle försöka få upp bilen. Och det fick vi efter andra försöket.. Jag, John och hans tjej åkte med monsterbilen hela tiden när vi lekte på vägarna ;-) och Micke han åkte ensam i sin bil. Blev aldrig av att jag bytte bil. Kunde ju lika gärna bekanta mig med John och hans tjej lika gärna. För dom var verkligen super schyssta, skulle lätt kunna tänka mig och träffa dom igen! =)


Vi lekte ute på vägarna en stund. Men sen kom en grinig gubbe och sa att vi inte fick leka mer, och så sa han något om att han skulle ringa snuten om vi inte åkte där i från... Bäst & lyda ;-) så vi drog i väg!


Väl hemma, jag och älsklingen kröp upp i soffan & glodde på Tv och snackade lite om dagens äventyr. Båda två var aptrötta så vi gick och lade oss ganska snart. Tog 2sek sen tvärslockna vi ;-)


I morse när älsklingens klocka ringde, hörde jag den inte! Sov otroligt gott tills 6.50 DÅ kommer Micke in & säger att han ska till jobbet. Jag vaknade och satte mig yrvaket och kollade runt i rummet och jag frågade vad han menade? skojade han? jobbet nu? :o han berättade att jag sov som en prinsessa när klockan ringde att han inte ville väcka mig! Så han gick upp ensam och gjorde sig i ordning. Och nu var klockan så pass mycket att han skulle till jobbet :-) så det blev bara snabba pussar, älskar dig och ha en bra dag innan han for i väg :/


Nej nu ska jag dricka kaffe och sen äta något :) i min ensamhet  :(



Mitt nya intresse är faktiskt och leka med bilen :) eller att åka med! har ju inte kört själv någon gång :P det är faktiskt kul som fan! ^^ 

Jag litar på Micke väääldigt mycket vad det gäller lekandet! Visst det är alltid en chansning! Vad som helst kan hända, när som helst. Men jag säger faktiskt i från om något som känns "farligt" som tex, micke vill ut på sjön och leka någon gång när det är tjock is. Men det har jag sagt ifrån det vill jag absolut inte! det kommer jag INTE utsätta mig för! det kan jag säga att jag är livrädd för! thats it. Sen kan det hända att det är kul och inget händer. Men no way!





Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards