Tessali

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Therese - 14 december 2010 22:00

Använder sällan handväska numera! Det var mest när jag gick i skolan som jag använde mig utav det :) då var väskan nästan alltid full med bröte! ^^ 


Nuförtiden använder jag sällan någon handväska! Numera är det jackfickorna som gäller =) OM jag har väska så har jag nycklarna, mobiltelefon och plånboken med mig.

Ev läppsyl el tuggummi..




Av Therese - 14 december 2010 08:03

Förra måndagen drog jag igång " veckans person" =D alltså vem som helst har chansen att vara med oavsett om man har en blogg eller inte! Och igår skulle jag ha utsett en person för denna vecka MEN som vanligt blev det inte av så jag får skriva idag istället. Är ni redo & se veckans sötnos?! =) 


Motiveringen lyder såhär, Kvinnan som kommer bli veckans goding är en kvinna som jag har kännt sen barnvagns åldern =D 


Även om vi inte är världens bästa poolare idag så tycker jag fortfarande mycket om denna fina kompis! Jag hoppas att du vet att jag alltid finns här för dig om du någon gång skulle behöva en hjälpande hand! Tveka aldrig på att höra av dig gumms <3


Tyvärr snackar vi inte så ofta med varandra, men det lilla vi snackar det är inte fy skam det inte :) Vi får försöka se till och ses någon gång ;-) snacka lite minnen =D


Glömmer aldrig våra galna äventyr. Som när vi åkte slalom eller när vi gick till Herrhagen! Hahaha vi har gjort så mycket kul i våra dar :P


Veckans goding är

Lynette


Veckans bild blev denna gumms :D


   

Av Therese - 14 december 2010 07:18

Skit också, julen börjar närma sig med stormsteg & jag har inte köpt en ända julklapp och det känns ärligt talat skit. Det är verkligen förjävligt att man inte har körkort och bil själv, för då hade man lättare kunna ta sig överallt! Som det är nu får man hela tiden planera och fråga runt om man kan åka med någon hit och dit ^^ och det suger...


Nästa år kommer jag och killen flytta ihop, vi kommer bli sambos som det så fint heter. Kommer  bli underbart. Att få vara med Micke varje dag, sova tätt in till honom, åka och mathandla tillsammans, ha en delad ekonomi, laga mat och göra andra hushålls arbeten m.m det kommer bli lite annat än och få göra allt själv :) 


Micke sover här varje dag och har hämtat hit en massa saker ^^ så vi har redan fått börja prova på HUR det är och bo ihop. Hitils har det fungerat toppen! Vi diskuterar och planerar. Tar inte varandra förgivet :) så jag tror vi kommer funka sjukt bra tillsammans sen också....


Det jag skulle komma fram till är att när vi bor ihop sen så kommer vi ha en delad ekonomi, vilket betyder att jag kommer ha det bättre ställt =D eftersom vi ska dela på alla utgifter. Visst jag har inte sådär jätte mycket pengar (när jag går hemma m.m) men det ÄR alltid något. Men hur som helst så  funderar jag på att prata med Micke om att vi ska lägga undan pengar, en viss summa varje månad och för dom pengarna så vill jag ta körkortet xD tror Micke kommer gilla idén för han tjatar redan nu på att det skulle vara jätte bra om jag också hade körkortet. Hm han kanske har tröttnat på att köra runt på mig?! :D nej så mycket kör han inte runt på mig. Faktiskt inget :P det är bara en gång som jag frågat honom om vi kunde åka till Linde :D men annars ÄR det han som vill åka... Nej men som sagt det ÄR bra med körkort. Finns inget dåligt med det. Skulle vara jätte skönt om man hade det :) för då slipper man ta tåget/bussen när man ska åka någonstans, man slipper tigga skjuss, man slipper "vänta" på att få komma iväg (om man planerat att åka med någon) då kan man åka NÄR fan man vill... Vart man vill dessutom! UNDERBART... 


Nej nu ska jag ta och se på lite tre kronor och sen vette fan vad man ska göra. Jo jag ska skriva två bloggar till ;-)









Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards