Tessali

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Therese - 15 december 2010 12:12

Har dammsugit och torka golven! ^^ Så nu doftar det citron i helga lägenheten ! =) ska strax bädda rent i sängen, rev bort rubbet och passade på att dammsuga av sängen! Katthår finns det gott om såväl på som under bäddmadrassen! :( så i natt kommer jag och Micke sova som en prins och prinsessa :D nog för att vi alltid gör det men ändå ^^


Tvättar typ 3dje maskinen med tvätt, inte det roligaste sysslan att göra! Men det är ack så välbehövligt. Förstår seriöst inte HUR det kan bli så mycket tvätt :o okej nu är det väl lite för att någon katt har satt sig och pissat på diverse kläder, mattor och dyligt. Men förövrigt, när dom inte har det så har jag massor med tvätt. Fast jag har kommit på att man ska inte klaga på mycket tvätt (mycket enligt mig) för då är det alltid någon som kommenterar & säger vänta tills du skaffat barn och gubbe så kan du tala om mycket tvätt.. Självklart blir det mycket då! En sådär 50 plagg mer kanske. Men även om det bara är jag och Micke nu så är det rätt mycket tvätt ändå! eller Mickes tvätt kanske jag inte kan räkna med nu, för jag har inte tvättat så mycket av hans tvätt ännu . Så då är jag själv med min enorma tvätthög. Tvättar ca 1-2ggr i veckan! ^^ Ibland tror jag att alla föräldrar skulle behöva spola tillbaka lite av sin tid, för och inse hur det var innan man hade barn m.m för ibland känns det som alla föräldrar glömt det :o


Nu ska jag fixa mat och sen trilla ner i soffan framför en bra film =) frågan är ju vilken ska man se? finns ju massor att välja på! Hm? det ordnar sig. Sen blir det och ta det lugnt resten av dagen fram tills 16.00-17.00 där någon gång för då blir det Örebruuu som jag skrev i föregående blogg =)





Av Therese - 15 december 2010 09:00

Söker med ljus & lykta efter ett nytt hem till mina två katter, Kim & Wilda. Kim är en gråspräcklig hane på 2år som är liiite blyg av sig. Men ger man honom tid & en massa kärlek så kommer han bli mycket sällskapsjuk herre :) och Wilda är en 7månaders hona med full i bus hela dagarna! Därav namnet Wilda ;-) hon är väääldigt kelsjuk av sig också...


Båda två går på låda och har även fått börja vänja sig lite smått vid att gå ut :) vilket både är spännande men också läskigt..


Jag kan tyvärr inte ha kvar dessa fina katter pga tidsbrist :( så därför vill jag att dessa två katter ska komma till ett hem där tid och en massa kärlek kan ges! Pengarna är inte så viktigt, så jag vill ta 1kr per tass av en symbolisk summa =) hemmet är viktigare än pengarna!


Intresserad? Hör av dig :-)


Av Therese - 15 december 2010 08:11

Tills jag & Micke har varit tillsammans 1 månad =) Jag är verkligen otroligt glad för att jag har funnit dig! du är verkligen en underbar kille & jag älskar dig jätte mycket. Jag hoppas verkligen det fortsätter såhär bra som det har gjort hitils, för jag vill verkligen dela mitt liv med dig! Du betyder otroligt mycket för mig sötnos  


 

Av Therese - 15 december 2010 07:38

Det är lite synd att dag 13 inträffar mitt under veckan, då det inte har hunnit hända så mycket! Inte för att jag har något inplanerat men hade dag 13 inträffat på lördag el söndag så hade chanserna till att något mer skulle hinna & hända :) MEN vill inte skjuta upp dag 13 till en annan dag heller så jag får väl skriva något om dagarna som gått ändå :D


Den här veckan el (dagarna) skulle vara mer passande och säga har varit bra! Jag har som sagt inte gjort mycket alls. Umgåts med min pojkvän, "syster" och hennes kids. Vi har gått på stan och handlat julklappar ^^ 


Och idag åker jag och älsklingen till Örebruuu :D vi ska till biltema (?) och köpa en sak till en bil :P ev skulle en poolare till Micke följa med också. Jag hängde inte riktigt med igår när jag frågade Micke :P han gav aldrig något riktigt bra svar på det. Men det spelar ingen roll :) det märks senare HUR det blir. Följer denna poolare med så är det ju trevligt för han verkar rätt schysst och följer han inte med så får jag njuta av lite mer ensam tid med min sötnos!


Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards