Tessali

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Therese - 3 december 2010 12:53

Nu skrev jag inget om "vikten" som rubriken på föregående blogg hade :P är nog lite glömsk ibland..


Nu har jag ätit och druckit lite idag. Men ska ändå ta & kolla vikten, och meddela er här, Jag väger stolt 60kg


Sen i morgon lördag då ska jag till pappa & Tina, för och kolla vikten, mäta magen, kolla kroppsfettet samt vattnet i kroppen! :) Så i morgon skriver jag det rätta resultatet. Inte för det kommer bli så stor förändring, men ungefär 60kg ligger jag på nu! SNART är jag under 60 :D





Av Therese - 3 december 2010 09:40

Idag ska Micke till Örebro efter jobbet & mathandla med sin killkompis! :) Micke frågade mig i morse om jag ville följa med? men då sa jag, att jag inte visste. Var alldels för nyvaken för & orka tänka. Så han lovade & ringa efter jobbet och kolla om jag hade bestämmt mig! *ler*


Jag tycker faktiskt det var jätte gulligt av honom & fråga mig om jag ville följa med. Vilket betyder att han faktiskt skulle tycka det vore kul om jag också följde med. För hade han inte frågat så hade jag nog tagit det som att han skulle vilja åka i väg med sin kompis själv!.


Så idag blir det ev en tripp till stor stan med pojkarna! Vet inte om denna killes flickvän ska med :) Vore kul om hon också var med! :) men det visar sig sen..


Har inte tänkt handla något speciellt. Lite sallads grejer & kattmat står det på min inköpslista! Sen kommer det säkert åka ner något annat i korgen ;) som schampo och annat kraffs! men ska försöka se till och enbart gå efter inköpslistan!


Skönt med fredag & helg tycker jag =D för det innebär att älsklingen är ledig och då kommer vi kunna tillbringa lite mer tid tillsammans.. Vi som typ aldrig umgås annars ;) han har "bara" sovit här 1vecka! men det är så otroligt mysigt..


Det har gått otroligt fort mellan oss! vi träffades, blev tillsammans, bytte nycklar med varandra! :) han har sovit här 1vecka =D men precis allt känns så otroligt rätt. Så varför tveka?! :p


Jag vill inget hällre än att han flyttar hit! men riktigt så fort kanske det inte ska gå. Vi kanske ska ge det hela en ärlig chans. Umgås o verkligen lära känna varandra. För en flytt och bo ihop är inte samma sak som att umgås då och då när chansen finns xD 


Sen är det ju det också att pappa är ju min godeman! hjälper mig med ekonomin och sköter andra saker som tex pappers jobb! OM jag och Micke skulle bo ihop så vill jag nog känna att jag fixar och stå på egna ben! ^^ fast samtidigt har jag mognat BRA mycket sen Micke kom in i bilden! så det skulle nog kunna funka! Mickepicke skulle nog kunna hjälpa mig då om jag skulle stöta på några problem!


Till nästa år så funderar jag på att fråga pappa om han skulle kunna ge alla saker. Att jag själv får prova på att sköta ekonomin! att han visar om jag är osäker över något. Inte att han ska lämna över helt & hållet. Men våga ge mig ansvar =D menar jag har inte samma möjlighet och spendera alla pengar som jag kunde när jag bodde i Kristinehamn el Storå! Nu planerar jag mina inköp o åker med pappa el Nina...


Men det är inte dagens funderingar! utan dagens funderingar är vad ska man äta idag till lunch xD funderar på att slänga in fisk i ugnen! eller nja. Får se =)


En varm dusch och sen fixa mat!

Tjingeling ;)

Av Therese - 3 december 2010 08:28

Nu måste ni undra vad jag menar, när ämnet är röka! Eftersom jag har slutat att röka samt snusa! fast jag snusade inte så mycket. Men det hände.. 


Sitter & läser gammla blogginlägg. Det är kul och blicka tillbaka! liksom minnas tillbaka tiden som varit.Mycket kommer jag ihåg att jag skrivit men mycket har man glömt! ^^ står en hel del om min rökning. Att jag ska ut och röka, att jag vill sluta, att jag inte har pengar till cigg, att jag nyss rökte m.m :P


Ciggen, det är något jag faktiskt kan i ärlighetens namn sakna! Jag kan inte påstå att jag saknar smaken, doften och den ofräscha andedräkten! :S men saknar att TA en cigg. Alltså stå ute på trappan med en kopp kaffe och en cigg i handen. Saknar den sysselsättningen ^^ svårt och förklara! förut när jag gick till konsum, gick på stan, drack kaffe el var ute & gick då var ciggen alltid med som sällskap! nu idag så kan jag minnas allt det där och viljan är att kunna ta en cigg när man dricker kaffe el går på stan.. 


Nej alltså det är skit svårt och förklara! Jag menar inte att jag saknar att röka i sig. Men jag saknar sysselsättningen. Att kunna ta upp en cigg när man umgås med folk, dricker kaffe (det var som en efterrätt)


Hemma ibland, går jag o letar i skafferiet efter något gott. Tex godis el fikabröd. Men när jag inser att inget finns då blir det jobbigt! Försöker o tänka på varför jag är sugen och på VAD exakt det är jag vill ha. Kommer sen på att det är min sysselsättning som gör sig hörd.. Att jag vill ha något att sysselsätta mig med..


Förra veckan när jag var inne på konsum så sneglade jag mot cigghyllan men DÅ blev jag INTE ens sugen! :o men där i mot blickade jag mot snuset heeeela tiden. Jag var 1milimeter i från att köpa snus! Och det ÄR konstigt. För jag rökte flera paket i månaden och snusa gjorde jag kanske 1dosa varannan månad typ..


(provade att snusa härom dagen, trodde jag skulle bli yr och må skit. Men ingenting hände) var precis som förr.


Det mest skrämmande med ciggen/snuset är att jag har hört en sak och det är. En gång rökare = alltid rökare! Men som jag sa till Micke när vi pratade om detta var att, jag ska göra allt för och aldrig falla tillbaka! Men man kan aldrig veta 100%


Jag har inte och ska inte börja röka! det är inget som jag har planerat direkt..

Så nu vet ni det ^^ men kände för att skriva som jag kände... Att skriva det känns som det är det bästa man kan göra ^^ att prata om saker hjälper tyvärr inte alltid. Man får inte dom svar el råd man vill ...





Av Therese - 3 december 2010 07:32

Idag är det dag 5 :) och idag är dagens ämne, vad är kärlek?


Kärlek kan vara till en människa, ett husdjur eller till en häftig pryl! 

You name it :)


Jag sitter & funderar på om det finns något jag känner extra mycket kärlek till?! hade jag haft barn så hade svaret varit givet att jag skulle ha sagt det :)

Men nu har jag inte det :(

Självklart känner jag en stark kärlek till Micke :)

Men mitt slutgilitiga svar blir,

Farmor <3

Jag saknar henne fruktansvärt mycket :(

Snart 2år sen hon somnade..!

Jag stod farmor väldigt nära. Så när jag

förlorade henne så kändes det som att halva

jag försvanna. Halva jag försvann med farmor.!

Det jobbigaste jag någonsin varit med om var hennes begravning!

Jag visste att den dagen skulle komma en dag. Men jag

trodde aldrig att det skulle bli så tidigt som en ålder av 65 :(

Jag ÄR och kommer ALLTID vara farmors flicka...

Saknar dig Aila, världens bästa farmor!!!

  Såhär inför jul känns det oerhört jobbigt!

För en person fattas & det är farmor   

Jag vet att hon är med oss på sitt sätt, men hon är INTE med på riktigt :(

Jag ska tända en massa ljus för dig!

Undrar vilken din favoritfärg är? hade någon favorit form el storlek på ljus?

Vad gillade du för ljus? alltså stearinljus? blockljus?

Om jag bara visste. Önskar jag hade pratat med dig mer om allt..






Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards