Tessali

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Therese - 1 januari 2011 10:25

Tony & Sandra ni får hela världen att skina som en sol   när det känns jobbigt så räcker det med och träffa er en liten stund sen mår man lite bättre igen!


Katterna Trot eller ej men jag mår alltid lite bättre när jag har katterna kring mig! När man sitter & tittar på dom så smälter man som smör i solsken. Ni är för underbara.


Micke Din humör får alla att vilja skratta! Du är en godhjärtad & underbar person. När jag har mina neråt dagar då jag är lite små sur så får du fram ett leende på läpparna. Går inte att låta bli ;) *älskar dig*


Vännerna Vi snackar inte varje dag! Men ändå finns vi där för varandra. Älskar Er alla. Ni betyder massor.



Av Therese - 1 januari 2011 09:17

Det här upprör mig,


Det finns mycket saker som gör mig upprörd eller arg som jag nog hellre skulle vilja kalla det, även om det är samma sak ^^


  1. Djurmisshandel
  2. När barn far illa
  3. När folk lovar saker & sedan inte håller det. Okej saker kan komma i mellan. Men när folk sviker medvetet då är det f*n inte OK
  4. Lögner & otrohet
  5. När datorn låser sig
  6. Dålig ironi (viss ironi har jag svårt att tåla tyvärr) speciellt "känsliga" saker som med vikten
  7. Orettvisor
  8. Mobbing el mobbning (vilket ord är det rätta)
  9. När saker och ting inte blir som jag vill, hoppats på :P

  



Av Therese - 1 januari 2011 08:23

Jag hoppas att ni alla läsare hade en riktigt trevlig & bra nyårsafton igår! :)

Min blev verkligen inte som jag hade tänkt :/ så mitt nyår sög ganska hårt!


Jag & Micke hade planerat en nyårs fest :) vi hade bjudit John, Elin, Patrik och Ida! Men tyvärr kunde inte John & Elin komma, vilket var synd. Men finns fler tillfällen ;) och ja Patrik & Ida vet jag vad som hände! dom kanske fick andra planer..


Ist det blev Ted (Mickes kompis) och Fredrik (Ninas gubbe) som kom.

Det bjöds på mycket skratt & disskutionerna blandades hej vilt. Allt från bilar till hundar! som sagt vi snackade om allt och inget ^^  :D även om jag mådde pyton så satt jag med pojkarna i köket :) ville inte vara någon bitterf*tta som låg ensam i sängen & tyckte synd om mig själv, haha! blev dock lite piggare efter lite käk, ett glas cola och två alvedon.... 


Vid 21.00 (?) el något så pallade inte Fredrik med mer alkohol. Blev nog för mycket av det goda :) så han drog hemåt!


Och vid 21.30 (?) någon gång, (hade inte så stor koll på klockan) så får jag veta av Ted att dom hade planerat att dra till Storå (Whooot?) var ingen som hade sagt något el nämnt något om det så jag blev givetvis lite förvånad :o jag frågade Micke om det var så? och SÅ var fallet ^^ och då sa jag till Micke att det var ju kul, att han bara tänker dra och att jag trodde vi skulle fira nyår tillsammans! :( fick väl inge vidare vättigt svar! så jag "brydde mig inte mer om det" och tog upp telefon och sms:ade med Nina! och då började Micke prata med mig. Först orkade jag inte svara för jag var så besviken! och då säger Micke, men vad SUR du är då. Det kommer aldrig funka mellan oss om du jämnt ska vara så sur :( JAHA, tack för den. 

Och där var tjafset igång :(

Efter att han tog upp det där med att det inte kommer funka mellan oss m.m då började tårarna rinna för kinden! Kunde inte hålla dom inne. Blev verkligen jätte rädd för att han verkligen skulle göra slut :'/ då när Micke såg att jag grät då kom han fram & tröstade mig! Han höll om mig och så diskuterade vi om det som nyss inträffade ^^ det kändes lite bättre efteråt men ändå inte 100%


Sen efter det kom John som var fyllechaufför och hämtade Ted & Micke! Vi skildes inte som osams! hade faktiskt ett litet leende på läpparna ^^_^^ även om det var jobbigt att han skulle dra :/ 


Summan av kardemumman, Micke drog hellre i väg med poolarna och festade än och vara med mig. Vilket inte kändes helt OK. Inte på självaste nyår ^^ jag FICK följa med om jag ville dock MEN min mage som är totalt upp & ner + feber till och från tyckte inte att det var någon idé att följa med. Annars hade jag gjort det :) önskar bara att Micke hade kunnat prata med mig innan och fråga om det var okej och så... 


Mitt nyår blev inge vidare! det Ingick inte i mina planer att jag skulle bli dålig samt tjafsa med pojkvännen! :/ får väl ta igen det till nästa år. Egentligen är det väl inget och hänga läpp för, att han drog! Men blev lite besviken ändå.. Men nu är det NYTT år 2011 :D vilket betyder nya möjligheter. Man ska inte tänka på det som varit, ist ska man blicka framåt :)







 



 






Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards