Tessali

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Therese - 12 januari 2011 21:22

Sitter & tittar på Tv såhär på kvällskvisten   just nu är det fuskbyggarna! det är grymt bra program, men herrej*vlar vad arg man kan bli på just fuskbyggarna :S det är riktiga puckon som förstör mer än vad dom gör nytta ^^ gäller & vara försiktig med vem man anlitar vid renovering m.m


Efter programmet ska jag se klart avsnitt 4 på tre kronor & sen krypa ner i sängen :D

ska bli otroligt skönt och sova. Är jätte trött redan nu & skulle lätt kunna somna på 2 sek...


Avrundar här... Godnatt ;-)

Av Therese - 12 januari 2011 12:51

Sitter & väntar på att en killkompis ska komma   han ska komma hit på en kopp kaffe! denna kille som ska komma är Patrik och det är en bra kompis till Micke! det var egentligen meningen att han skulle komma på fredag, men planerna ändrades lite ;-) men vad gör det?


Om han är riktigt snäll så kan han få lite fikabröd också har lite chokladkakor, mandelkubb och pepparkakor att bjuda på! 


När han har åkt blir det och städa lite! dammsög lite snabbt när jag fick veta att Patrik skulle komma :P men ska nog städa lite bättre sen!


Sen blir det väl & glo på tre kronor i vanlig ordning :-) samt laga mat till mig & Micke. Idag blir det ris, fiskpinnar & sås! mumms. Inte ofta man äter det ;P


Nähe nu borde han väl snart vara här? börjar bli kaffesugen!!!

Tyckte jag hörde en bil, kanske är han..


 

Av Therese - 12 januari 2011 10:00

Sitter & kollar runt på internet efter ideér till min/mina framtida tatueringar! som jag skrev i ett annat inlägg så är jag sjukt sugen på att göra en tattos. Varför? för att det är snyggt och sen en personlig grej ^^


Jag funderar på att:

Tattos nr 1 Skriva Tessu på handleden (Tessu utalas inte med U) utan byt ut U mot O så blir det rätt :-) finsk stavning you know. Runt namnet blir det troligen stjärnor, blomma, dödskalle eller något annat fint motiv! Tessu det är jag. Blev kallad för det som barn! Vore kul och låta det hänga kvar år efter år ;-)


Tattos nr 2 Vill jag skriva SUOMI (Finland kommer alltid vara en del av mig) jag kommer alltid att älska det landet! :-) så det skulle vara kul och skriva in det och så finska lejonet ^^ kvinnligt? mannligt? Jag har fått höra att det inte skulle passa på en kvinnas kropp :O det tycker jag är det sjukaste jag hört. Herregud vad är det för skillnad om en kvinna bär en sådan tattos eller en man?! *ruskar på huvudet*


Tattos nr 3 Skriva in mina framtida barn (om jag nu får några) skämt och sido. Nej men man kan aldrig veta men OM så framtida barns namn på magen :-) och sen en bebis hand el fot som tillhörande symbol! <3 Väldigt fin idé.


Tattos nr 4. OM pappa och mamma skulle gå bort så ska jag skriva in deras namn, döds datum samt en symbol som är förknippade med dom! :-) Denna tattos hoppas jag att jag aldrig ska behöva göra förståss!


Jaha då har jag bestämt vad jag ska ha för tattos! ^^ har spånat fram & tillbaka, men nu har jag äntligen kommit på vad det är jag vill ha! Känner mig nöjd med mina val....Och jag vet att jag aldrig kommer ångra mig detta!


Jag fick ett tips av en kompis som sa att man KAN tatuera in en symbol som står för den man är/gillar. Gillar man tex dödskalle så kan man gadda in en sådan. Eller noter, blomma, groda, katt m.m och först visste jag inte VAD för symbol ja skulle ta såfall. För jag gillar ju inget spec, men sen blev jag och tänka på lejonet och det är ju för tusan det jag ska ha! :D







Av Therese - 12 januari 2011 08:40

Jag vann en mp3 härom dagen. Den klassiska lilla musik pryl som blev uppfunnen efter cd freestylen   haha. Och i måndags damp den ner i min brevlåda! Blev lika glad som ett barn på julafton!


Det hade självklart varit roligare om det hade varit en iphode el mp4. Men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju att det funkar & att man kan lyssna på musik ^^ är inte så kräsen och måste absolut inte ha det nyaste på marknaden! Töntig? eller inte, det skiter jag i. Det bevisar bara att jag KAN uppskatta det gammla prylarna också! 


 

Ungefär såhär ser min ut, den jag vann! dock är min helsvart xD



Har suttit & lagt in låtar på mp3 :) ca 200 låtar är inlagda och mer kommer det nog att bli. Men orkar inte lägga in mer nu, får bli senare i såfall ^^ :D så nu har jag skön musik att lyssna på när jag är ute & går eller tränar på gymmet. Inte för att jag tränar på gymmet just nu ^^ har lagt det på is ett tag! Men tanken är väl den att jag ska börja snart igen :D synd att jag tog en paus (rätt lång paus) för nu kommer jag snart få börja om på 0 igen :/  återigen chocka kroppen med och äta sunt o träna. Men som sagt det kommer ordna sig när jag tagit igång träningen sen ;-)



Btw Marie, grannen klippte mig igår! Och jag blev nöjd. Tack snälla gulliga du för hjälpen! :-) även om du inte tyckte det var någon big deal så blev jag mycket glad.

Sparade jag in pengar ^^ hade annars fått lagt ut mellan 100-300kr för och gå till frissan :(


Det Marie gjorde igår var och jämna till håret där bak (var snätt och ojämnt innan) klippte page (hade kort hår så det blev inte så mycket page dock) tunnade ut håret, klippte luggen lite och så sidohåret.


När Marie har fixat fram ett rakblad så ska vi fixa till luggen och sidohåret lite mer.

Men som sagt nöjd är jag iaf. Jätte stor förändring blev det dock inte men ja skönt var det ändå och fixa till frissan ^^


Ska ta en dusch sen, och sen ska jag fixa till frissan lite mer :D















Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards