Tessali

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Therese - 25 januari 2011 15:16

Hade tänkt göra kyckling/wok till middag idag! Till Mickes stora glädje   han tyckte iaf att det var jätte gott när jag gjord det sist. Tyvärr är jag inte sådär jätte förtjust i denna rätt. Men ibland får man offra sig ^^_^^


Tyvärr ändrades planerna och istället för det så blir det makaronilåda! till min stora glädje! Hoppas Micke blir lika glad..


Insåg att vi inte ägde någon kycklingfilé. Det går säkert och ta kycklingklubbor också. Men vem orkar vänta 40-50min på att den ska vara i ugnen? samt att woken också tar en stund! kom liksom på det NU (lite väl sent) :o 


Men då har Mickepicke något att se fram i mot till en annan dag!

Nej nu ska jag ta mig ann om maten. Dock behöver jag inte stressa eftersom

Micke skulle vara kvar en stund efter jobbet :)


Simma lugnt



Av Therese - 25 januari 2011 11:22

Här kommer en lista på sanningar om mig! :-) mycket av det vet ni säkert, men många sanningar visste ni kanske inte :P har lite långtråkigt så detta tänkte jag fördriva tiden till...


1. Jag älskar ostbågar och vit choklad vad det gäller onyttigheter

2. Älskar att duscha (fryser el har långtråkigt) spelar ingen roll

3. Sammlar på groder (fråga mig inte varför)

4. Kan prata finska (ej flytande tyvärr)

5. Har gummi armar ;) har armar jag kan vrida huller ombuller

6. Är ganska lat av mig ;P

7. När jag är ensam hemma så pratar jag för mig själv. Haha

8. Gillar att ha sex (uups nu vet ni det)

9. Har mamma och syskon boende i Finland

10. Är bisexuell

11. Vet hur man spenderar pengar (har svårt att spara pengar) :P inte bra

12. Jag HATAR ormar

13. Vill ha barn ganska snart =) helst en son först!

14. Fryser väldigt lätt

15. Hatar kyla

16. Mest stolt ÄR jag att jag har pluggat på en folkhögskola

17. Har gjort mycket dumheter som ung =/

18. Katter & hundar är det djur som ligger närmast hjärtat

19. Tål inte för mycket snurr :(

20. Älskar att åka karuseller

21. Mitt första seriösa förhållande var med en tjej som heter Åsa

22. När jag var liten svalade jag en peng (vad den nu hade i munnen att göra)

23. Är kännslig för getingstick och knott

24. Är känslig mot kiwi tyvärr

25. Har varit "rik" en gång i tiden .. Men dom pengarna är borta ;(


Inga smarriga sanningar kanske MEN det sa jag inte att jag skulle skriva heller




Av Therese - 25 januari 2011 10:30

Frukost time  käkade bara lite youghurt i morse med Micke! Var inte alls sugen på något mer. Micke tyckte att jag skulle ha ätit en macka också. Men när suget och inte hungern finns där så varför tvinga sig själv? men nu börjar magen kurra ganska ordentligt.. Så lite frukost sitter nog inte helt fel ;-)


Macka & te får det nog bli. Hade varit gott med youghurt till. Men tog det sista i morse.

Var på affären nyss men köpte jag hem mer youghurt? nopp :-(


Sen blir det & krypa ner i sängen under "mitt" super varma och sköna duntäcke för och se på avsnitt av tre kronor =D så otroligt bra program!


 

Av Therese - 25 januari 2011 07:30

Jag älskar dig jätte mycket har aldrig kännt såhär starkt för någon annan!

Är verkligen lycklig för att jag funnit dig! Ett liv utan dig skulle aldrig mer bli sig likt.

Hoppas verkligen att det aldrig kommer ta slut mellan oss baby! Du är det bästa som har hänt i mitt liv. Du har på två sekunder förändrat mitt liv till det bättre! Trodde aldrig att jag skulle kunna må såhär bra.  Trodde aldrig att jag skulle kunna älska någon så starkt som jag gör för dig!


Du har dina brister och gör ibland lite galna saker som jag inte gillar. Men som du säger, det är inte lätt & leva med dig men det är heller inte lätt och leva utan dig! Och det stämmer oerhört bra. Det är INTE lätt & leva tillsammans med dig alla gånger men det skulle vara ännu svårare och inte få leva med dig i huvudtaget ^^_^^


Ibland är vi så oherhört olika, men ibland är vi också så otroligt lika!!! vilket gör att jag har ibland väldigt lätt för att förstå dig! =) och det är nog det som gör att vi passar så bra tillsammans <3 ;-)


Jag hoppas självklart att det aldrig ska ta slut mellan oss, men någon gång kanske det gör det?! och vet du vad min största räddsla är då, iaf en av dom? att vi kommer lova varandra en vänskap! men att ju mer tiden går att vi inte kommer vara vänner. Att vi blir "bekanta" säger hej till varandra och sedan går.... Vill ALDRIG att det ska ske! vill kunna krama om dig, säga hej och prata lite innan man går vidare. Vill aldrig förlora vänskapen! vill aldrig förlora dig helt och hållet....


Men nu ska vi inte tänka på det som kan hända i framtiden OM det händer..

Nu ska vi blicka framåt och se allt på den ljusa sidan!


TACK älskling för att du har kommit in i mitt liv. Du är mitt allt <3

Puss på dej världens finaste kille


          






Av Therese - 25 januari 2011 07:06

Godmorgon alla underbara människor i detta land  är otroligt trött idag också, vilket jag var igår med :( skulle vara skönt & krypa ner under täcket & sova ett par timmar. Men då kommer jag vara pigg fram i mot kvällen och då kommer klockan bli mycket innan jag somnar! så detta med & sova nu försöker jag undvika ^^ gäller och hitta på saker så man glömmer tröttheten ;-) men att hitta på saker är inte det lättaste :/ egentligen finns det mycket saker att göra men frågan är bara VAD ska man göra?! 


Ska nog ta & fixa lite frukost (orkade inte käka det med Micke idag) var för trött, icke hungrig och icke sugen! så frukost och kaffe till programmet sjukhuset blir det nu.


Sen blir det några avsnitt på favorit serien tre kronor = nostalgi serie som väcker minnen <3 =)


Efter det har jag ingen koll på vad jag ska hitta på. Blir väl tvätt och matlagning!

Idag blir det kyckling, tikka masala (?) el vad det heter & wok =) mumms!


Simma lugnt ;-)

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards