Tessali

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Therese - 10 januari 2011 22:18

Sitter & funderar på det här med kärleken. Vad är kärlek för dig? kärleken kan vara så mycket. Kärlek till en person, ett djur el en pryl. Kärleken till en människa (förhållande) är verkligen underbart. Men det kan innebära räddsla, svek och svartsjuka också..


Jag är tillsammans med Micke och vi har snart varit tillsammans i två underbara månader :] det känns verkligen otroligt bra & jag hoppas att det fortsätter och vara såhär bra som det varit. Men någonstanns i bakhuvudet sitter en räddlsa! Inte än räddsla att han skulle vara otrogen (litar verkligen på honom) men än räddsla över att förlora honom! att han ska säga en dag, att det inte funkar & vill göra slut ^^ det ÄR den största räddslan. Ena stunden försöker jag & tänka att skulle det hända så, livet går vidare. Man kan inte haka upp sig på en person! Kärleken kommer, men kärleken tar också slut någon gång! Men såfort jag tänkt det blir jag genast rädd igen.. Jag älskar Micke jätte mycket <3 han betyder så oerhört mycket och har förändrat mitt liv väldigt mycket. Han kom in i mitt liv som en storm och fångade mitt hjärta. Han fångade hjärtat på ett vis som ingen annan har gjort. Sen låter det säkert hur klyschigt som helst. Men jag kan inte hjälpa över hur jag känner! men jag har faktiskt aldrig älskat någon i huvudtaget så mycket som jag gör NU. Visst har jag haft väldigt starka känslor för personen jag varit tillsammans med, men inte som nu.


Livet ut? eller en längre stund? det kan ingen veta. Men jag hoppas & drömmer verkligen att vi ska ha det bra tillsammans och vara ihop livet ut. Om det är någon jag vill bli gravid med, bära någons barn och se barnet/barnen växa upp så ÄR det med Micke! Om jag skulle vilja förlova/gifta mig någon gång så ÄR det med Micke... Och jag vet att det ÄR han som det kommer bli så med :-)


Jag tror inte på att kärlek håller livet ut. Men absolut en evighet! dock har jag väl fått det bevisat ATT det faktiskt kan hålla livet ut ^^ men jag har ändå svårt och TRO det.. Men som sagt NU har jag Micke! Jag älskar honom sjukt mycket. Tillsammans försöker vi bygga upp en framtid :-) det går sakta men säkert. Snart blir vi sambos, eller det är vi så gott som men snart blir det så på riktigt :-) och det känns underbart. Kan inte tro att det är sant. Att jag therese ska bli SAMBOS med en kille jag verkligen älskar <3<3<3 snälla nyp mig i armen någon (a) ...Att bli sambos ÄR en av mina drömmar. Resten kommer väl när tiden är inne! P B (min förkortning) är också på gång! men NÄR det blir av vet jag inte. Men det kommer bli av så småning om :-) då skulle jag bli överlycklig!!!! Mer kan jag inte säga idag tyävrr...



Micke älskar dig

Av Therese - 10 januari 2011 10:11

Är fodervärd åt Bolt, grannens katt! :-) som jag har berättat i en tidigare blogg! Bolt har snart bott här i 2 månader (oj vad tiden har gått fort) tyckte det kändes som att han nyss kom hit :O


Alla som har träffat lille Bolt har blivit förälskad i honom. Lika så jag & Micke. Men den som tycker mest om honom är nog Wilda. Dom ligger tätt in till varandra, vilket dom gjorde redan den första dagen, dom busar och tvättar varandra. Dom är fruktansvärt söta tillsammans!


Men snart är det dags för honom att flytta hem igen. Och det ÄR med blandade känslor som jag skriver detta blogginlägg! Jag, Micke & Wilda kommer sakna honom.

Önskar att vi kunde behålla honom, föralltid. MEN det är ju inte våran katt :/


Men jag vet att Bolt kommer få det HUR bra som helst hemma hos sig igen! där han hör hemma. Skulle det av någon anledning inte funka så är han givetvis välkommen hit igen :D 



Snart kommer pappa och någon till hit för & hämta min bokhylla! Tinas dotter Ia ska nämligen få den utav mig :-) hon tyckte den var perfekt för sina delfiner som hon sammlar på! Jag själv vill inte ha bokhyllan mer! ^^ eftersom vi ska ha Mickes saker ist. Så snart kan Micke hämtar mer möbler :D och det GILLAR vi skarpt....





Av Therese - 10 januari 2011 08:53

Ringde 3 nyss för & säga upp mitt mobila internet :) pratade med en trevlig kille vid namn Robin! sa som det var att jag ska bli sambos & att jag inte längre vill ha internet hos dom något mer. Och självklart gör dom allt för & behålla sina kunder, så han erbjöd sig att sänka mina kostnader. Vilket skulle innebära att jag skulle slippa betala 110:- OM jag hade gått med på det. Tack men nej tack! Hehe.. Alltså mitt internet kostar 199kr i månaden & han skulle kunna gå med på att sänka det till 89:- :) och jag skulle fortfarande ha samma hastighet..


Men jag blev inte lockad, självklart OM det vore för ekonomiska svårigheter att det var därför jag skulle vilja avsluta internet ^^ :)så skulle jag bli glad för sänkningen!!! Men tyvärr förlorar dom en kund.


Och hej säger jag till telia! det är ett internet som jag tycker personligen är bra. 3 har tyvärr inte varit det bästa :/


Snart ska jag knalla över till Nina & hämta Sandra. Eller alltså Tony, Nina och Sandra kommer hit på en kaffe ^^_^^ men jag ska hjälpa till att bära Sandra då Nina är ny OP då ska hon inte bära i onödan + jag får besök = trevligt...

Av Therese - 10 januari 2011 07:00

Godmorgon bloggvärlden! :-) vaknade som vanligt när Mickes väckarklocka ringde! Vi gick upp och käkade frukost samt drack kaffe. Riktigt myspys ^^ fast det hade varit tio gånger bättre om det hade varit helg fortfarande. Men icke! tillbaka till allvaret. Idag har jag lite att stå i. Ska bland annat ringa till 3 & säga upp mitt internet. Tack och hej nu slipper ni mig :D kommer bli otroligt skönt och slippa mitt mobila internet vilket bara var skräp. Visst det funkade väl skapligt men inget jag någonsin kommer ta igen ^^ nu blir det telia. Eller rättare sagt vi har redan telia här. Så just nu har vi både telia och 3. Men om någon timme ringer jag och säger upp det som sagt vad.


Sen ska jag byta musik i telefon, sortera viktiga papper lite bättre, gå igenom mina pysselsaker det vill säga mina scrapbook papper (har varit med i den klubb förut) och har lyckas sammlat på mig en del saker ^^ så jag ska gå igenom det :) fixa mat (ris, kassler och ananas) mumms! och samt tvätta kläder.


Så ser min måndag ut :-) hur ser Eran ut? har ni något speciellt inplanerat? glömde bort och skriva att jag ska se halv åtta hos mig & familjen annorlunda :D


Ps. Ska försöka fixa en fin design också. Hoppas jag lyckas


Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards