Tessali

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Therese - 3 januari 2011 13:32

Har suttit & lekt lite med en bild på mig, vilket resulterade till en NY blogg design :) blev verkligen nöjd! ska dock ändra lite på storleken (blev väldigt stor) haha! sen ska jag ändra bakgrunds färgerna. Men det tänkte jag pyssla med i morgon! Kan inte göra allt på en dag, för då kommer jag ha tråkigt i morgon medan Micke är på jobbet :)

 

Vad tycks om designen hitils? om ni hittar lite "fel" så beror det nog på att jag inte är haj med och göra om bilder m.m men leker lite då och då. Med tiden lär jag mig mer och mer. Snart kanske jag kommer vara en kung på detta =)

 

Puss tjolahopp

 

 

Av Therese - 3 januari 2011 09:13

Måste se lite kul ut :) för just nu har vi blockerat vardagsrums bordet med två datorer ^^ det är min bärbara som jag poppar musik på & brevid den står Mickes stationära dator med hans lite större skärm ;) och den datorn använder jag för att surfa. Jag skulle hellre välja & använda endast Mickes dator till både musik & surfa på nätet. Men får inte till ljudet på Mickes dator :o säkert en simpel grej men vill inte "pilla" för mycket ;) fall jag lyckas göra något :o får fråga Micke i em när han kommer hem om hur man gör :) så kan jag poppa musik & surfa på en och samma dator...

 

Oh blir så j*vla irriterad!!! försöker lägga in bild här på bloggen, men det vill sig inte funka :( det går bara om man lägger in en bild man lagt in förut... Gaaah! :(

Jag som hittade en så bra bild :p dock inte till detta inlägg ^^ får försöka senare såfall om det ska krångla så..

 

 

Av Therese - 3 januari 2011 07:47

Det här får mig att må bättre,

 

Det beror hellt & hållet på vilket sammanhang det gäller! Om jag har problem och vill lätta på hjärtat, är sjuk eller bara inte har en så bra dag!

 

Om jag har ett problem & vill lätta på hjärtat så brukar jag oftast gå till,

 

Pappa: För han brukar kunna ge bra & kloka råd efter vägen. Och han brukar alltid kunna göra mig lugn oavsett hur stort problem det än är! :) eftersom han är min pappa så skulle han aldrig vända ryggen mot mig & svika mig! TACK för att du finns. Du vet alltid hur du ska göra för att jag ska må bra! älskar dig massor <3

 

Är sjuk: Det beror lite på hur "sjuk" jag är. Har jag en mildare grad av magsjuka som jag haft nu så det som fått mig att må bättre är sömnen! att sova el vila så mycket som möjligt! och plöja igenom några filmer är heller aldrig fel :-) annars är ett uppfriskande bad alltid a och o! ^^ det slår allt :D varmt bad med massa skumm, det är awesome! en bra bok är också en sak som får mig att må bättre..

 

Dålig dag: När jag känner att jag har en dålig dag så brukar det alltid bli bättre efter och ha träffat Tony & Sandra! Deras leende får mig att smälta som smör i solsken! dom kan få vem som helst att bli glad igen :-) mina älskade solstrålar. Ett liv utan er vore fan ingenting :( är så lyckig lottad som har er i min närhet. Tony är världens bästa kusin och Sandra världens bästa guddotter! <3<3<3

 

Katterna, Nina, vännerna & Micke brukar också göra så att mina dagar blir bättre! Ni får alltid mig glad. Det räcker oftast med och vara i eran närhet :) för mig är ni guld värda! Ett liv utan er skulle inte vara något liv alls. Tack för att ni finns. Älskar er...

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Therese - 3 januari 2011 07:15

Godmorgon! Äntligen mår jag bättre :) så nu blir det lite mer bloggande än vad det har blivit dom senaste dagarna! Uch & fy för hur jag har mått :( har sprungit på toa miljoner med gånger då magen var totalt upp & ner samt att jag legat i feber. Som jag skrev i en tidigare blogg så var mitt nyår inte den bästa, men smällar man får ta ^^ någon gång ska man väl vara sjuk också!!! MEN jag kunde väl ha fått blivit sjuk på någon mer passande dag än under nyår? men tydligen inte...

 

Hur som helst måndag idag & det innebär tillbaka till vardagen med jobb! ja inte för min del då jag går hemma om dagarna! men för Mickes del ^^ men denna vecka är kort =D då han går bara måndag - onsdag! :D så det kommer bli en lång helg med massa mys! hihi. Men SEN börjar allvaret igen, måndag - fredag med massa jobb..

Uch :(

 

Ibland saknar jag att ha något att göra om dagarna! skulle vara så otroligt gött och få komma ut på något. I första hand kommer det väl bli praktik och sen får man se om det kanske leder till något. Jag skulle kunna tänka mig att jobba inom vården! men sen finns det mycket annat jag också skulle vilja jobba med, men det är jobb jag aldrig provat på! som tex snickare el målare ^^ är väldigt nyfiken på dessa jobb.

Som sagt vad nu är det nytt år = nya möjligheter. Ska nog ta mig i kragen & försöka fixa något att göra om dagarna! det skulle betyda mycket för mig :) en kvälls & morgon rutin har jag tack vare Micke! lägger mig ungefär samma tid som honom och jag går alltid upp samma tid med han :D så det är inga problem. Sen är det andra biten kvar. Fixa matlådor, plocka fram kläder för morgon dagen m.m :) oh gud vad jag verkligen vill JOBBA! börja tjäna "riktiga" pengar :D vill kunna börja med körkortet, resa och kunna köpa massa nya kläder.... Som det är nu så har jag ingen stor inkomst :( eller jag har en hyfsat bra inkomst MEN det är nu medan jag har bostadstillägg! sen när jag och Mickepicke flyttar ihop då ryker det tyvärr :( men men.. Vi kommer fixa det ändå :D

 

Btw sitter vid Mickes stationära dator & det är awesome! ^^ _ ^^ större skärm och grejer. Lite ovant och sitta här och knappa! vanligt fall sitter jag vid min bärbara :P

 

Oj vad långt inlägg det blev! hihi

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards