Tessali

Alla inlägg under december 2010

Av Therese - 8 december 2010 14:16

Kan man verkligen ha vårkänslor NU?! :o japp det KAN man. Härom dagen köpte jag nytt skurmedel, valde liljekonvalj  (utan att tänka mig för) och idag har jag skurat alla rum och vartenda hörn, hela lägenheten luktar nu liljekonvalj :D så därav vårkänslor..

Men det ÄR faktiskt trevligt att det luktar lite "vår" såhär på den iskalla vintern ;-) får ta & sniffa i flaskan när jag känner att jag saknar våren!


Sms:ade pappa tidigare & frågade om vi kunde dra till Linde idag för att mathandla och det kunde vi ev! han visste inte helt säkert :P hoppas verkligen vi kan ta det idag! För i morgon efter träningen blir det så stressigt och sen åker dom utomlands, så mycket som vill grancanaria (?) =)


Nej ska nog städa vidare, dels blir jag glad när det är fint hemma och sen kommer nog älsklingen också bli glad =) sen glo på unga mödrar. Gises säger jag bara, namnet säger allt.... Vissa mammor är ta me fan rubbade :S fast det FINNS bra mammor också :D




Av Therese - 8 december 2010 09:38

Jag har väl egentligen ingen bästa vän! För mig är det något man hade som yngre. Då var det väldigt viktigt att ha en bästa kompis! Men vad ÄR en bästa kompis för någon? det måste vara någon som är bättre än dom andra kompisarna? för i såfall varför heter det bästa kompis? :o det är något jag alltid funderat över..


När jag gick på lågstadiet så minns jag att en tjej som hette Ida var min allra bästa kompis! Vi lekte typ jämnt :) jag har ett svagt minne att hon flyttade sen, men vart? det vet jag inte. Och än idag undrar jag faktiskt vart hon håller hus. Jag har sökt lite på FB,  men ännu inte fått napp :/ har till och med sökt på hennes syskon, men inget där heller. Skulle vara kul och veta om hon lever, vart hon bor och vad hon gör idag?! men många frågor utan svar. Jag vet till och med vad hennes kusin heter & han finns på Fb. Men har dragit mig för att fråga, då jag vet att han typ inte gillar mig :S men skadar väl inte & prova..


På högstadiet var det en tjej som hette Helena som var min allra bästa vän! Vi umgicks verkligen varje dag. Och om det var någon gång vi inte kunde vara så var det fruktansvärt tråkigt :/ blev verkligen rastlös! Och ännu värre blev det när vi blev osams, det hände två gånger på 3år! Och då menar jag inte ett litet tjafs. Utan nu pratar jag om ett bråk. När vi var riktigt osams då pratade vi inte med varandra el träffades =/ jag mådde fruktansvärt dåligt under tiden. Jag försökte prata med Helena, men hon var sådär ruskigt sur så det gick inte. Under denna tid så kände jag mig som världens mest ensammaste människa i världen.


Men när vi var sams och allt var frid och fröjd. Då hittade vi verkligen på ALLT tillsammans. Det var allt i från att vara med i UNF (ungdomens nykterhets förbund) till att gå på fritidsgården. Ujuj vad vi har gjort mycket saker ihop. Och KUL har vi haft..


Ibland saknar jag denna tjej! Helena var verkligen en störtskön person. Nästan alltid glad, envis, barnkär, flummig, pratglad, tokig, fjollig ja precis allt :D


Vi har kontakt på FB ibland ^^ även om det inte är ofta så uppskattar jag det lilla. Känns skönt & veta att hon lever och har det bra :D


Helena S, du kommer föralltid vara en bästa vän. Oavsett om vi pratar el ej..


Nu var det kanske inte gammla bästa vänner vi skulle prata om, men det gick automatiskt när ämnet var just bästa vänner. Det jag skulle komma fram till är att jag har väl egentligen ingen allra bästa vän! För såfall skulle jag i dagens läge kalla ALLA det. För Niina, Micke, pappa, Tuula, Emelie, Toni m.fl skulle


Jag har många vänner, bekanta, och bästa vänner har jag massor av :D

Av Therese - 8 december 2010 08:46

 Det känns som att jag inte kommer någon vart med min 30dagars lista! :S så därför tänker jag "fuska" och skriva 2 listor idag. För annars kommer jag ligga efter hela tiden.

Hoppas ni kan visa förståelse för det ;-)


Dag 6 Min dag inlägget får vara för igår, synd att jag aldrig skrev :-/


Morgonen började vid 05.45 när jag och älsklingen klev upp! Vi gjorde i ordning frukost som bestod av knäckemacka och ost. Till det drack jag en kopp kaffe och ett glas med apelsin juice :) sen vid 06.45 då åkte han till jobbet. Och jag satte mig vid datorn och bloggade, kollade FB & läste lite bloggar =D


Tvättade, tömde diskmaskinen, lagade mat, satt vid datorn igen, ringde Micke och sen åkte jag till gymmet där jag körde ett lite tuffare pass! Men gud så skönt det var efteråt =) blev faktiskt väldigt nöjd..


Sen på kvällen gjorde jag pannkakor med köttfärs i :) mums! och så umgicks jag med Mickepicke! tittade på tv och drack kaffe...


Det var min dag, inte så intressant! Men man skulle ju berätta om dagen så ^^

fast jag berättar ju typ om min dag varje dag men ändå ...


  

Av Therese - 8 december 2010 07:38

Godmorgon! :) Vaknade som vanligt vid 05.30 Kände mig helt död seriöst, men pallade mig ändå upp och käkade frukost samt drack kaffe med hjärtat. Sen for han till jobbet. Och jag sitter här framför datorn & slöar.


Alla tre katter är ute :) dock är det "bara" Wilda, minstingen som gillar att vara ute. Grabbarna avskyr det. Varför vet jag inte?! dom har varit latmaskar som sovit inne lång tid :P så nu är det faktiskt dags att låta dom få upptäcka världen utanför xD trodde aldrig att det skulle sluta med att dom skulle få bli utekatter! ni som känner mig förstår nog vad jag menar..


Men det känns faktiskt som att jag har blivit klokare efter & ha läst boken (bättre självkänsla) el vad den nu hette. Har dock inte läst ut den och nu var det ett tag sen som jag läste i den för den delen också, men jag har verkligen tagit tag i det som kännts jobbigt av någon anledning. Och efteråt har jag haft ett leende på läpparna och sagt, det där var ju inte så farligt :D


Idag ska jag ta i tu med dammsugningen samt torka golven! :) golven är kanske inte så skitiga MEN vill ändå ta tag i den biten iaf för då är det gjort! Jag håller hellre på att plocka lite då och då än och tar EN stor städning :/ Jag är en brötmaja som stökar till rätt bra! Men jag städar rätt fort sen, för jag gillar när det är städat och fint :) hehe


 På lördag åker pappa, hans fru och hennes 2barn utomlands!

Man blir inte nå sugen el så ;-) 


Nej nu ska jag släppa in mina buskatter & sen börja göra något vättigt. Så kanske man blir klar i tid och därefter KAN jag sitta vid datorn hur mycket jag vill sen...






Av Therese - 7 december 2010 16:23

Jag är verkligen envis  har länge vela ha en snygg blogg design, någon som är "typiskt mig" men det har inte varit lätt som en plätt vill jag lova.. Men skam den som ger sig, nu börjar det faktiskt likna något! Denna design har jag skapat själv & är såklart stolt   ska bara finslipa lite till på den sen är det klart...Vad tycks? ;-) nu när jag äntligen har kommit på HUR man gör så är det väldigt enkelt men framför allt kul. Så jag funderar på att göra några mallar och ha liggandes på datorn så om jag tröttnar då är det bara & byta. Fiffigt va? 


(Vilket hoppigt inlägg) men hoppas ni hänger med ändå sötnosar!? =)


Sitter här & tar det lilla lugna ^^ ska snart bege mig ut & till gymmet . Har verkligen ingen motivation =/ känner mig lat,seg och trött! Skulle vara underbart att få krypa ner under täcket & se på film el fortsätta sitta vid datorn. Men tyvärr, måste iväg till träningen. Har redan fått hoppa över några, så det är på hög tid att dra dit..

Som Nina säger, det som lockar är nog killen! Och om sanningen ska fram så är det faktiskt han som lockar :$


Nej nu ska jag se vad katterna har för sig. Mjauar och har sig :S

Av Therese - 7 december 2010 09:33

Klockan går verkligen otroligt sakta när man går upp vid 05.30-05.40 Tycker jag har fixat och donat en stund och så slängde jag en blick på klockan och inser att den "bara" är 09.33 *suck* ganska många timmar kvar att försöka fördriva..Skulle vara underbart att få krypa ner i sängen & sova ett par timmar xD men det vill jag inte heller för då kommer jag vara pigg när älsklingen lägger sig! :(


Har hur som helst tömt diskmaskinen, tömt tvättmaskinen, fixat kaffe, lekt lite med designen på bloggen, lekt med mina foton i programmet photo funia. Nyfiken? Besök deras hemsida, www.photofunia.com riktigt roligt & beroendeframkallad hemsida ;-)

En perfekt julklapp till någon om man har skrivare! Göra om kortet och sen skriva ut. Efter det kan man rama in det =) vilken bra idé jag fick nu. Och så äger man ingen skrivare *suckar*


På tal om julklappar, har ni börjat än? till hur många köper ni till? och VAD köper ni? Vore faktiskt tacksam för förslag.


Jag har inte köpt några :o måste verkligen göra det. Och jag har många att köpa till. Vad jag köper? det är förståss olika. Försöker leta efter "typiskt du" saker. Eller kanske göra något personligt :o) lika svårt varje år... Svåraste i år blir nog att köpa något till pojkvännen.. Liksom VAD köper man??? :o


Nej nu ska jag inte sitta här och babbla. Ska återgå till mitt ;)




Av Therese - 7 december 2010 07:00

Godmorgon världen! :) Hoppas ni har sovit gott. Det har faktiskt jag gjort. Har legat tätt in till älsklingen hela natten, på morgon vaknade man av att man fick en puss :) det är myspys det :0)! Hade gärna legat kvar med honom ett par timmar till. Men går ju inte, han måste ju jobba!


Gick upp och käkade frukost samt drack kaffe. Sen efter det drog han till jobbet. Och jag gick till datorn. Sitter & lyssnar på musik och bloggar ^^


Ska snart packa väskan till gymmet, så det är klart! för annars kommer jag väl på det i sista minuten. Sen ska jag starta tvättmaskinen. Har väl än 3-4 maskiner med tvätt :P det är så otroligt lyxigt och ha egen tvättmaskin =D så otroligt skönt att slippa dela tvättstugan med ett gäng nötter som inte vet hur man städar. Så otroligt skönt att slippa gå ut i kylan för att komma till tvättstugan. Så otroligt skönt att slippa boka tvätt tid.


Sen blir det nog ett bad ;) 


Nej intressantare än såhär ÄR det inte... Tyvärr



Av Therese - 6 december 2010 13:12

Har stått vid spisen en stund & gjort 3 matlådor till Micke! :) visst är jag snäll? Tänkte att han skulle slippa göra mat efter en lång dag på jobbet.. Han har verkligen tur som har mig som flickvän! <3 xD nu kanske jag skulle göra mat igen, fast till mig denna gång! börjar bli hungrig.. Vet dock inte vad jag ska hitta på :( har en del kött i frysen som skulle behövas ätas upp! samt fisk också. Men inte sugen på något av det. Äch det ordnar sig, mat blir det iaf ^^_^^ 


Efter maten ska jag tvätta golven som jag säkert skrev i tidigare bloggen.. Kommer lukta underbart =)


På eftermiddagen det vill säga runt 17.00 får jag besök av Nina,Tony och Sandra <3 ska bli nice. Inte ofta som dom är här tyvärr. Så jag uppskattar de gånger dom faktiskt är här xD


Längtar efter Micke. Vill att han ska komma hem NU! men det är dock ca 3h kvar. Om han inte åker hem före. Men det hoppas jag inte att han gör..


På tal om Micke, han har ju tagit med sin bluray spelare =) härom dagen ville ja kolla på film. Rättare sagt igår, men fattade mig inte på den! Men han har visat mig =) så nu poppar jag musik :D


Nej kanske bäst och ge sig..

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards