Tessali

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Therese - 20 oktober 2010 18:58

Mina smarriga hemma gjorda biffar är i ungen! (: ska strax koka lite makaroner & varma grönsaker. Sen är det dags och hugga in på kvällsmaten! Ska bli underbart gott :-) är lite små hungrig...!


Sen blir det lite Tv först är det halv åtta hos mig! Bästa matlagnings programmet i tiderna (enligt mig) och sen är det bonde direkt efter det =D hurra för onsdagar..!


Efter tvprogrammet blir det krypa ner i badet med lite skum! :) ska ha liten egen tid, eller rättare sagt (ta hand om dig tid) heter det kanske ;) whatever.!


När jag har en sådan där (ta hand om dig dag) så brukar jag fila naglarna, måla dom, fila fötterna, raka benen, göra rent ansiktet med (medel för finnar) och så ska jag också smörja in kroppen i baby olja :-) vilket gör kroppen len och fin ..! ^^_^^


Och självklart ska jag tända ljus, riktigt myspys blir det =D sådan här "små saker" kan förgylla en dag till det bättre. Pricken över i,et skulle vara om man kunde trycka på en knapp medan man satt i badkaret där man blev masserad på axlarna, ryggen och nacken ;-) det får jag nog snällt fortsätta drömma om..


Nej ska kika till maten, så inte biffarna bränns vid...

Kram och ha en riktigt fin kväll ...!

Av Therese - 20 oktober 2010 12:42

Kände mig så nöjd efter att jag äntligen fick tummen ur arslet och tog tag i brötrummet som jag kallade det, eller rättare sagt allt i allo rummet ;) för det är vad det rummet kommer vara (allt i allo) det är fortfarande lite saker kvar att pyssla med där inne, men Rom byggdes inte på en dag som jag brukar säga ;)


Men nu känns det som jag tappat farten, angående lägenheten! Det verkar som att jag har lagt allt åt sidan och istället har jag börjat fokusiera på kroppen! alltså kosten, gymmet och sömnen! det har tagit väldigt mycket av min tid :-) på sätt och vis är det väl ganska bra! Men vill även känna att jag är helt klar med lyan också.


Skulle behöva minska ner kroppens tid och ist försöka ägna en timme el två till lägenheten! ^^_^^


Ska strax fixa i ordning lite mat :) magen börjar kurra! Och sen ska jag öppna lite fönster & vädra här inne! luktar instängt ;P nej men sen är det ganska gött och kunna vädra ur lite då och då! Sen ska jag plocka undan lite grejer som ligger på fel plats av någon konstig anledning! Sen sätta fart & dammsuga samt torka golv.


På fredag kommer det hit en kvinna från kommun kl 13.30 så då vill jag ha det städat & fint :-) så hon känner sig välkommen! Varför hon kommer? det får ni veta när allt är klart (vill inte gå händelserna i förväg) =D


Och om 14 dagar så fyller jag 23 =D då måste det vara fint och fräscht och alla saker ska vara på sin plats...! för då ska jag bjuda in lite gäster =D


Nej mat var det ja ;*)




Av Therese - 20 oktober 2010 10:10

Gårdagens träning har gjort sig påmind, har fått träningsvärk! Haha. Det känns mest i armarna och sen benen! Jag tar inte träningsvärken som något dåligt som att det visar hur otränad jag är, nej jag tar det tvärtom istället :-) att det visar att jag har gjort något och det är inge fel! Skulle man inte få träningsvärk fasten man tränat ett hårt pass då skulle jag uppleva det som att jag tränat fel eller att något inte står rätt till :-) så jag blir nästan glad över och känna träningsvärk =P


Alla är vi olika och resonerar på olika sätt vad det gäller träningsvärken! ^^_^^


Idag blir det faktiskt en slappar dag hemma i mjukiskläder =D det "jobbigaste" jag ska åstakomma med idag är nog en vanlig städning i mitt hem! sovrummet har gjort sig påmind att det är dags för en dammsugning och en golvtvätt där inne! sen är det dags även i dom andra rummen självklart. Men sovrummet står som nr 1..


Och i kväll medan jag tittar på tv (halv åtta hos mig, bonde söker fru & kungarna av Tylösland) så ska jag sätta mig bekvämt i soffan! Tända lite ljus och skriva brev till min mor! =D jag är ingen bra brevskrivare, men SKA skriva några rader iaf.. Har lovat ett brev så otroligt länge ;$


I morgon, är det återigen dags för en runda på gymmet :) jag ser faktiskt fram i mot det :) sitta där på någon maskin, svetten rinner, dricker lite vatten för att fylla kroppen med energi, fyller en torr mun med kallt vatten! sen kör jag en stund till... Lite cykling och löpbandet ska jag försöka få med i programmet också! så två gånger i veckan kommer jag få svetta, träna och vara glad :) längre fram när jag känner mig redo och starkare i kroppen så blir det 3pass i veckan. Kanske gör fel, kanske gör jag rätt? men jag vill ta det lugnt i början! Vill inte slita ut kroppen i förtid, med tanke på att jag har 1år framför mig att klara av :-) pappa verkar tycka 2pass är för lite. Men det håller jag inte med om. Faktiskt inte, även om min pappa är en klok herre så nej två pass är precis lagom för en nybörjare som jag! :-) Pappa är en person som sällan visar känslor, han talar sällan om för mig hur stolt han är över mig eller hur besviken han blir när något är fel! utan allt handlar om en gissnings lek. Just nu gissar jag på att han är stolt som fått mig till att börja träna, äta sunt och slutat röka ^^ _^^ någon gång i framtiden kanske jag får höra det :)


Jag minns när jag fyllde 21år då fick jag en present och ett kort av honom. På kortet stod det någon i stil med, "Jag säger det inte ofta, men du ska veta att jag är stolt över dig" det var svårt och hålla igen tårarna. Jag brukar läsa det kortet då och då :) och varje gång rinner en liten tår från ögat!


Jag älskar dig Pappa, är så oerhört tacksam för att du finns <3 du har fått tagit en roll som både pappa & en mammas! eftersom mamma bor i Finland, så har inte hon kunna uppfostra mig, gett kläder till mig eller mat! men det har du sett till ;) älskade pappa du gör mig lycklig! kram din dotter...


  Pappa & jag :) denna bild är så himla fin <3


Jag HAR en mamma, fasten hon inte bor här. Jag HAR en mamma fast ni aldrig träffat henne, här kommer en bild på henne. Kanske inte den bästa, men ändå fin :)


 



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards