Tessali

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Therese - 11 oktober 2010 16:48

Har nyss ätit lite honungs melon & druckit grönt te med smak av citron med en liten klick honung i :) mums! Nu sitter jag här & är taggad tills unga mödrar ska börja! Jag verkligen tok älskar det programmet! Dock är det bara 30min, inte ens det då det är reklam! Men det får gå :) förra året hade dom 1timme, tycker det var mycket bättre. Så jag hoppas innerligt att det blir ändring & att progammet blir 1timme =D


Efter unga mödrar ska jag bege mig ut på en promenad :) känner mig inte sådär jäte motiverad! Men behöver komma ut och få lite frisk luft. Just nu tillbringar jag alla timmar inne stort sätt. Inte bra :) ska ta med kameran, får se om det finns något och fota! Tänkte försöka knäppa lite höst bilder. Passa på medans hösten fortfarande är här...


På tal om att ta mer kort, skulle verkligen behöva bränna ner bilderna på en cd skiva! INNAN något händer :S datorn har ju börjat krångla lite till och från. Mest troligt är det att minnet på datorn inte är så mycket att djubla över ;P


Idag känns det som att det är en blogg dag :-) bloggar som aldrig förr! Men sen hur intressant det är på en skala ett till 10 det är en annan femma ;D fast jag skriver inte enbart för och locka läsare, utan jag skriver mycket för min egen del. Kul och kunna gå tillbaka och läsa om dåtiden vad som hänt och inte...!


Nej nu börjar det strax.. Tvtajm! :) kram

Av Therese - 11 oktober 2010 15:39

Första natten i lägenheten sov jag hyfsat bra, kunde ha sovit bättre! Men det var helt OK ändå! Men dom övriga nätterna har jag inte sovit mycket alls =/ vilket betyder att jag känner mig trött och orkeslös! så det är en anledning till att jag inte har kommit så långt med lägenheten. För orken finns liksom inte där. Intresset för att få den i ordning är dock 100% men orken ligger i bott. Vet inte varför jag sover så dåligt. Anledningarna kan vara många! Har funderat fram & tillbaka men inte kommit fram till rätta svaret. Så jag kom på en bra idé och det är och skriva en sömn bok! Skriva ner en anteckning varje morgon om hur man har sovit under natten, och även skriva ner om man gjort någon förändring! Tillslut kanske man kommer fram till vad det är som gör att natten blir störd! Jag hoppas det iaf :) fortsätter det såhär länge till, att natten blir störd och att jag vaknar upp på morgonen trött då får jag nog boka tid på VC och se om dom kan skriva ut några piller! Men det är något som jag ser kommer som sista utväg! För jag vill helst av allt försöka komma på anledningen själv och inte behöva knapra en massa piller :S jag är INTE sådan person som tackar ja till piller i första taget. Som vissa människor gör, dom provar inte att lyckas själva utan dom tackar gladligen ja till piller såfort det erbjuds! (pratar inte skit, säger som det är)


Uppgiften idag som ev kan göra så att sömnen blir bättre är,


  •  Ut och gå en promenad (nu när det är dagsljus samt sol ute)
  • Bädda rent i sängen och försöka göra madrassen lite mjukare
  • Ta bort en el två kuddar (just nu sover jag med många)
  • Ta ett svalt men uppfriskande bad
  • Undvika kaffe på eftermiddagen. Ta istället en kopp te
  • Äta någon timme innan sängdags så man INTE sover på tom mage
  • Sätta upp lite tavlor så inte väggarna är tomma (som dom är nu)
  • Försöka mörklägga rummet, fönstrena här har inga percienner(?)
  • Öppna fönstret & stänga dörren till sovrummet (så det är svalt)

Dessa punkter ska jag ta i tu med idag! Kanske är det något av dessa punkter som gör att jag får svårt att koppla av och sova! :) det är iaf värt ett försök ;)


 


Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards