Tessali

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Therese - 22 oktober 2010 19:17

Dagen idag har varit helt okej :-) inget att klaga på! Mötet med en från kommunen gick överförväntat bra! hon var otroligt trevlig och väldigt lätt att prata med.. Det är egentligen inte hemligt varför hon kom, så jag kan lika gärna säga det :) även om jag tänkt vänta tills det är helt klart. Men hur som helst,


Jag har ganska dåligt med vänner, dom jag har bor långt i från mig =( så det är ganska svårt och träffa dom =/ att bara prata i telefon eller över msn är inte samma sak som att träffas så därför har jag valt att ha en kontakt person! ^^ och det är inget & skämmas över! Jag har en kontakt person som är otroligt trevlig, rolig och snäll. Men saken är den att hon ska ha barn (i november) och då kommer det bli så nytt för henne med den lilla bebisen så vi kommer inte kunna träffas så mycket :p så därför ska jag få en ny kontakt person! för jag känner att jag är i behov av sådan..!


Kontakt personen jag hade, det kändes aldrig som att hon var någon kontakt person. Utan det kändes mer som en vanlig kompis! Vi hittade på saker och hade kul helt enkelt =P och var jag deppig över något så fanns hon alltid där :)


Jag tänkte aldrig på att hon bara var en kontakt person & får betalt för och umgås! för vi blev så bra vänner så det kändes verkligen som vilken kompis som helst :)


Så mötet med kvinnan från kommunen var här för och se en blick i hur mitt liv är, vad jag har för intressen och hur jag är som person! nästa steg blir och ringa till 3 olika tjejer som hon tror jag skulle kunna klicka med. Sen får jag träffa alla dom tjejerna och sen efter det får jag säga vem av dom jag skulle kunna tänka mig ha som kontakt person! :) och så frågor kvinnan denna tjej som jag valt om det känns okej, gör de det så är det alltså hon som blir min kontakt person :D


Så just nu vet jag inte VEM det blir, utan det får tiden utvisa ;P 


Den nya kontakt personen kommer jag ha så länge som Carro är mamma ledig, skulle jag fortfarande behöva kontakt person och vill ha tillbaka Carro så går det att ordna . Men det får tiden också utvisa, jag kanske inte behöver en kontakt person i framtiden :P men just nu är behovet det :P äch ni fattar säkert...


NU ska jag äta min kyckling soppa som jag slängde ihop, hoppas den är så god som den smakar! ^^ ska se film medan jag äter. Frågan är bara vilken??


Ha en bra fredag kväll.. Kramar





Av Therese - 22 oktober 2010 09:25

Godmorgon! :) Vaknade av väckarklockan vid 9.00, har sovit gott :0) idag är jag pigg & glad för ovanlighetens skull. Annars brukar jag vara en trött zombi på morgonen ;P


Tittade ut genom fönstret & såg att backen var vit. Första snön har kommit :o what? känns väldigt konstigt! tyckte inte det var allt för länge sen som det var sommar och sen kom hösten och NU är snön här :o känns som den är ovanligt tidigt i år...

Ska iaf ut på balkongen sen och ta lite kort! första snön är ju lite speciell ;-)


Oh vad mysigt det är med snö :-) Jag tillhör inte skaran som älskar vintern, men jag håller där i mot om att den är väldigt mysig! Det jag inte gillar med vintern är, kylan, alla kläder man måste ha på sig och halkan ^^ men jag överlever nog =P



Ska snart fixa lite frukost :) magen börjar bli hungrig! så det är bäst och lyda den.

Sen efter frukosten ska jag sätta på lite musik och rocka loss ;P hehe. Nej kanske inte, men ska plocka lite här hemma så det är rent och snyggt vid 13.30 för då kommer en från kommunen hit :P ska ha möte med dom, som jag sagt i ett annat inlägg. Vad det gäller säger jag en annan gång som sagt..


Sen blir det nog lugnt resten av dagen ;)


Ska kila.... Kram



Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards